MIn hund har fået brystkræft - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Årgangs Mor skriver:

Det kan jeg godt forstå, men det tror jeg kun dyrlægen kan give jer reelt svar på, om hvor omfattende det er 

Det jo det

Men det er så skide svært, for det er jo et familiemedlem, sådan en hund..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2016

Moaaar

Mom skriver:

Jeg ved ikke om du bevidst prøver at være belærende og provokerende, eller om det er en smutter?

Men som hundejer, af nogle omgange, kender jeg bestemt det ansvar som følger med! Dog har jeg aldrig haft en kræftsyg hund før, og derfor søgte jeg erfaringer herinde.

En Golden kan nemt blive 12-14 år hvis den er rask - altså vores kan hvis det ikke har spredt sig blive kuret..

Men.... Det jeg søgte var gode velmenende råd, og erfaringer fra andre som måske havde været sådan et forløb igennem..

Jeg forsøgt hverken at være belærende eller provokerende - og det var heller ikke en smutter. 

Jeg er også selv hundeejere og kender det ansvar, der følger med. 

Og det du fik var mit velmenende råd. 

At du ikke syntes det var et godt råd er så en anden snak, men det er min mening og som jeg skrev er den jo meget individuel. 

Har du prøvet www.hundegalleri.dk

der er et forum lige som herinde og der er måske større sandsynlighed for at få svar. 

Anmeld Citér

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Moaaar skriver:

Jeg forsøgt hverken at være belærende eller provokerende - og det var heller ikke en smutter. 

Jeg er også selv hundeejere og kender det ansvar, der følger med. 

Og det du fik var mit velmenende råd. 

At du ikke syntes det var et godt råd er så en anden snak, men det er min mening og som jeg skrev er den jo meget individuel. 

Har du prøvet www.hundegalleri.dk

der er et forum lige som herinde og der er måske større sandsynlighed for at få svar. 

Men ville dit råd så være ik at få undersøgt om kræften har spredt sig, men få hende aflivet - blot fordi hun alligevel er 9 år?

- dette er ikke en provokation.

Anmeld Citér

27. april 2016

2babygirls

Mom skriver:

Hej alle sammen,

Det her har slet ikke noget med børn at gøre, men håber alligevel at nogle vil byde ind.

Vores dejlige hund, en Golden Retriver tæve på 9 år har i dag fået konstateret brystkræft

Vi opdagede i torsdags en knude, ved hendes bryst, samt at der kom en smule blod, så selvfølgelig skulle hun til dyrlægen.

Dyrlægen lavede en fysisk undersøgelse, som viser en eller sund og rask (lidt gammel hun), men knuden er lige så stor som min 8 åriges datters knytnæve, og da hun undersøgte den, kom der blod med. Lægen er ikke i tvivl, det er brystkræft....

Det blen anbefalet at få hende opereret allerede i næste uge, alternativt få et røngten billede først, for at se om det eventuelt skulle have spredt sig. Vi har valgt at få taget billeder af hendes lunger på tirsdag. Har det spredt sig vil vi ikke have hende opereret, men har det ikke, skal knuden selvfølgelig fjernes.

Er der nogle herinde som har erfaringer med brystkræft hos hunde - og hvordan gik det? Hvad besluttede I og hvorfor?

Fik en gang en killing som ikke engang nåede at blive et år før jeg fandt en lille knude! Lægen lavede en biopsi og det var heldigvis godartet og vi fik hende opereret! Og hun fik ingen men efter det! Ved godt det ikke er en hunde historie, men krydser fingre for jeres hund

Anmeld Citér

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
2babygirls skriver:

Fik en gang en killing som ikke engang nåede at blive et år før jeg fandt en lille knude! Lægen lavede en biopsi og det var heldigvis godartet og vi fik hende opereret! Og hun fik ingen men efter det! Ved godt det ikke er en hunde historie, men krydser fingre for jeres hund

1000 tak 

Anmeld Citér

27. april 2016

esioul

Mom skriver:

Hej alle sammen,

Det her har slet ikke noget med børn at gøre, men håber alligevel at nogle vil byde ind.

Vores dejlige hund, en Golden Retriver tæve på 9 år har i dag fået konstateret brystkræft

Vi opdagede i torsdags en knude, ved hendes bryst, samt at der kom en smule blod, så selvfølgelig skulle hun til dyrlægen.

Dyrlægen lavede en fysisk undersøgelse, som viser en eller sund og rask (lidt gammel hun), men knuden er lige så stor som min 8 åriges datters knytnæve, og da hun undersøgte den, kom der blod med. Lægen er ikke i tvivl, det er brystkræft....

Det blen anbefalet at få hende opereret allerede i næste uge, alternativt få et røngten billede først, for at se om det eventuelt skulle have spredt sig. Vi har valgt at få taget billeder af hendes lunger på tirsdag. Har det spredt sig vil vi ikke have hende opereret, men har det ikke, skal knuden selvfølgelig fjernes.

Er der nogle herinde som har erfaringer med brystkræft hos hunde - og hvordan gik det? Hvad besluttede I og hvorfor?

Jeg har Ingen erfaring, men forstår godt i vil have det undersøgt og evt opereret. Jeg havde gjort det samme :-) 

Anmeld Citér

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
esioul skriver:

Jeg har Ingen erfaring, men forstår godt i vil have det undersøgt og evt opereret. Jeg havde gjort det samme :-) 

Tak 

Anmeld Citér

27. april 2016

Kløver

Mom skriver:

Det jo det

Men det er så skide svært, for det er jo et familiemedlem, sådan en hund..

Kan jeg godt forstå, og selvom de diger alt over 10 år er bonus bliver de fleste labrador og Golden retriever gerne 14/15 år og nogle mere  

Anmeld Citér

27. april 2016

Lenchick

Mom skriver:

Hej alle sammen,

Min gamle franske bulldog blev opereret i alder af 8 år, uden problemer. 

Desværre havde kræften spredt sig til lungerne og hun blev aflivet et år senere da hun havde svært ved at trække vejret 

Anmeld Citér

27. april 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman
Mom skriver:

Havde hun smerter?

Ja det sidste døgn havde hun smerter hele tiden. Hun gik bare og peb. Alt det vand hun havde i kroppen lå og trykkede på hendes blære så hun tissede nærmest hvert 5. Minut. 

Så den sidste nat tilbragte hun ude i haven da hun hele tiden ville ud for at tisse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.