MIn hund har fået brystkræft - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.215 visninger
24 svar
12 synes godt om
27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Hej alle sammen,

Det her har slet ikke noget med børn at gøre, men håber alligevel at nogle vil byde ind.

Vores dejlige hund, en Golden Retriver tæve på 9 år har i dag fået konstateret brystkræft

Vi opdagede i torsdags en knude, ved hendes bryst, samt at der kom en smule blod, så selvfølgelig skulle hun til dyrlægen.

Dyrlægen lavede en fysisk undersøgelse, som viser en eller sund og rask (lidt gammel hun), men knuden er lige så stor som min 8 åriges datters knytnæve, og da hun undersøgte den, kom der blod med. Lægen er ikke i tvivl, det er brystkræft....

Det blen anbefalet at få hende opereret allerede i næste uge, alternativt få et røngten billede først, for at se om det eventuelt skulle have spredt sig. Vi har valgt at få taget billeder af hendes lunger på tirsdag. Har det spredt sig vil vi ikke have hende opereret, men har det ikke, skal knuden selvfølgelig fjernes.

Er der nogle herinde som har erfaringer med brystkræft hos hunde - og hvordan gik det? Hvad besluttede I og hvorfor?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2016

Kløver

Hundens alder taget i betragtning og alt efter pris på operation ville jeg ikke vælge operation. Har de givet prisoverslag ? Vores hund er 10 år og selvom vi ikke kan undvære ham har han en alder hvor beløbet ville spille ind. Så kommer meget an på operationens ca pris, så det ville afgøre mit valg 

mine svigere havde hund hvor den fik en kæmpe cyste, de valgte ikke at opere og indtil den fik gener af størrelsen, og så valgte de at aflive den

Anmeld Citér

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Årgangs Mor skriver:

Hundens alder taget i betragtning og alt efter pris på operation ville jeg ikke vælge operation. Har de givet prisoverslag ? Vores hund er 10 år og selvom vi ikke kan undvære ham har han en alder hvor beløbet ville spille ind. Så kommer meget an på operationens ca pris, så det ville afgøre mit valg 

mine svigere havde hund hvor den fik en kæmpe cyste, de valgte ikke at opere og indtil den fik gener af størrelsen, og så valgte de at aflive den

Vi skal af med ca. 6.000 kr.

Anmeld Citér

27. april 2016

Kløver

Mom skriver:

Vi skal af med ca. 6.000 kr.

Jeg ville kraftigt overveje det, alt efter hvor dyr røntgen og ekstra dyrlæge besøg ville løbe op i, så ville jeg kraftigt overveje. Men ja den er svær 

Anmeld Citér

27. april 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Vores var næsten 11 år da hun fik brystkræft. Dyrelægen ville ikke operere hende da hun var så gammel. 

Der gik nok et halvt års tid så fik kun vand i kroppen og var helt oppustet som følge af kræften også blev hun aflivet da hun var 11 år og 2 mdr. 

Anmeld Citér

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Årgangs Mor skriver:

Jeg ville kraftigt overveje det, alt efter hvor dyr røntgen og ekstra dyrlæge besøg ville løbe op i, så ville jeg kraftigt overveje. Men ja den er svær 

For os handler det ik så meget om pengene, men mere om hvor meget vores hund eventuelt skal gå igennem..

Anmeld Citér

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Mamman skriver:

Vores var næsten 11 år da hun fik brystkræft. Dyrelægen ville ikke operere hende da hun var så gammel. 

Der gik nok et halvt års tid så fik kun vand i kroppen og var helt oppustet som følge af kræften også blev hun aflivet da hun var 11 år og 2 mdr. 

Havde hun smerter?

Anmeld Citér

27. april 2016

Moaaar

Helt ærligt, så havde jeg givet hunden fred. 

9 år er en pæn alder for den størrelse hund.

Jeg synes ikke det er særligt humant at operere en hund i den alder, for at den har 1-2 år, der måske ikke engang er gode.

Når man får dyr anskaffer man sig en glæde, men også en sorg. Vi ved godt, de ikke er her for evigt og det er vores ansvar, at de får en værdig afslutning.

Men det er jo en meget individuel holdning

Anmeld Citér

27. april 2016

Kløver

Mom skriver:

For os handler det ik så meget om pengene, men mere om hvor meget vores hund eventuelt skal gå igennem..

Det kan jeg godt forstå, men det tror jeg kun dyrlægen kan give jer reelt svar på, om hvor omfattende det er 

Anmeld Citér

27. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Moaaar skriver:

Helt ærligt, så havde jeg givet hunden fred. 

9 år er en pæn alder for den størrelse hund.

Jeg synes ikke det er særligt humant at operere en hund i den alder, for at den har 1-2 år, der måske ikke engang er gode.

Når man får dyr anskaffer man sig en glæde, men også en sorg. Vi ved godt, de ikke er her for evigt og det er vores ansvar, at de får en værdig afslutning.

Men det er jo en meget individuel holdning

Jeg ved ikke om du bevidst prøver at være belærende og provokerende, eller om det er en smutter?

Men som hundejer, af nogle omgange, kender jeg bestemt det ansvar som følger med! Dog har jeg aldrig haft en kræftsyg hund før, og derfor søgte jeg erfaringer herinde.

En Golden kan nemt blive 12-14 år hvis den er rask - altså vores kan hvis det ikke har spredt sig blive kuret..

Men.... Det jeg søgte var gode velmenende råd, og erfaringer fra andre som måske havde været sådan et forløb igennem..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.