Anonym skriver:
Vi har kigget lidt på et hus
Det er lige vores stil - dog skal der helt nyt tag på og alt skal laves om invendig.
rigtig 60'er Agtig - undtagen køkkenet som jeg vil tro er fra midt 90
ejendoms mægler har ringet så mange gange om at vi aftaler bare EB pris ( rigtig ivrige efter og sælge )
det har været til salg i et år og der er ingen gæld i huset ( gamle mennesker der sælger )
det koster 1,2 - men tænker at
nåt ejendomsmægler og sælger er så ivrige efter og betale og med alt det der skal laves ( specielt taget )
om
900,000kr ville være forfærdeligt og byde ??
Hvad har i andre gjort
mht til ældre boliger hvor sælger hunger efter og sælge
Selvfølgelig kan I tillade jer at byde 900.000, alt efter beliggenhed, stand osv. ville jeg også byde lavere, hvis det er relevant.
Jeg har handlet en del huse efterhånden (og er Jyde), så jeg har fyret nogle bud af, der lå en del under udbudsprisen - og jer er fuldstændig kold, sælger kan bare takke nej, og så tager vi den derfra, det værste I kan gøre er at lægge en masse følelser i et hus, det kommer til at koste jer, så læg jer fast på en pris og stå fast.
Den seneste ejendom, jeg købte, handlede jeg 25% under udbudsprisen, jeg har sat ejendommen i stand, og det koster mange penge (et tag løber hurtigt i 200.000-300.000 kr).
Kig på handlede priser i området, det er tit og ofte helt andre tal end udbudspriser, og så skal I regne på, om der allerede er taget højde for forbedringer i udbudsprisen......hvis der ikke er lavet betragtelig prisnedsættelse, ville jeg tage en relevant handelspris og regne bagud, simpelthen trække priser på standardtag, standardbadeværelse osv. fra, og det ville være prisen. Husk at begrunde overfor sælgers ejendomsmægler, og tag da endelig diskussionen med ham, hvis han mener, at det ikke er en ok pris, hvis I har alle tallene som facts, er det meget svært for ham at modargumentere, og så er der større chance for, at han vil opfordre sælger til at acceptere en lavere pris.