Hvor meget kan man tillade sig og "Byde " undeR?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.564 visninger
15 svar
31 synes godt om
26. april 2016

Anonym trådstarter

Vi har kigget lidt på et hus 

Det er lige vores stil - dog skal der helt nyt tag på og alt skal laves om invendig.

rigtig 60'er Agtig - undtagen køkkenet som jeg vil tro er fra midt 90

ejendoms mægler har ringet så mange gange om at vi aftaler bare EB pris ( rigtig ivrige efter og sælge )

det har været til salg i et år og der er ingen gæld i huset ( gamle mennesker der sælger )

det koster 1,2 - men tænker at

nåt ejendomsmægler og sælger er så ivrige efter og betale og med alt det der skal laves ( specielt taget )

om

900,000kr ville være forfærdeligt og byde ?? 

Hvad har i andre gjort

mht til ældre boliger hvor sælger hunger efter og sælge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Rauw

Mine forældre købte et hus der stod til 1 million for 600 tusind. Det var også en ældre dame der gerne bare ville af med lortet. - hendes egne ord Det var også et rigtig tresserhus med kæmpe vildt vokset have og meget der skulle udskiftes og fornyes. Jeg tænker, de siger jo bare nej hvis i byder for lidt, og går den så går den. 

Anmeld Citér

26. april 2016

gokkelok

Prøv, det kan være de bare gerne vil af med det. 

Ellers fik vi at vide af bankdamen, at det er normalt at byde 15 procent under

Anmeld Citér

27. april 2016

Kløver

Anonym skriver:

Vi har kigget lidt på et hus 

Det er lige vores stil - dog skal der helt nyt tag på og alt skal laves om invendig.

rigtig 60'er Agtig - undtagen køkkenet som jeg vil tro er fra midt 90

ejendoms mægler har ringet så mange gange om at vi aftaler bare EB pris ( rigtig ivrige efter og sælge )

det har været til salg i et år og der er ingen gæld i huset ( gamle mennesker der sælger )

det koster 1,2 - men tænker at

nåt ejendomsmægler og sælger er så ivrige efter og betale og med alt det der skal laves ( specielt taget )

om

900,000kr ville være forfærdeligt og byde ?? 

Hvad har i andre gjort

mht til ældre boliger hvor sælger hunger efter og sælge 

At huset er betalt ud, er ikke relevant.  En pris bliver sat efter markeds værdien og husets stand, så når det er nede i den prisklasse ville jeg synes 150.000 under var fair bud, også af respekt for de nuværende ejere. Tænk hvordan du selv ville have det hvis du skulle sælge og modtog bud, hvad ville du synes var fair ? At skambyde kan give en meget negativ og modsat effekt 

Anmeld Citér

27. april 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Årgangs Mor skriver:

At huset er betalt ud, er ikke relevant.  En pris bliver sat efter markeds værdien og husets stand, så når det er nede i den prisklasse ville jeg synes 150.000 under var fair bud, også af respekt for de nuværende ejere. Tænk hvordan du selv ville have det hvis du skulle sælge og modtog bud, hvad ville du synes var fair ? At skambyde kan give en meget negativ og modsat effekt 

Nej, det er ikke som sådan relevant for prisfastsættelsen, men det er relevant for køber, idet tinglysningskosten bliver højere, da der ingen gæld er at trække fra.
Derudover vil jeg også mene, at et bud på 25% under pris er en smule frækt. På den anden side har huset været til salg længe. Jeg ville byde en rund million og håbe, at de kommer med et modbud på 1.05

Anmeld Citér

27. april 2016

Babilooo

Byd 900.000 og se hvad der sker. Det er ikke st skambyde. I kan altid gå op

Anmeld Citér

27. april 2016

Fremad

Når de er ivrige efter at sælge, samt den har ligget i et år og med det der skal laves i huset cille jeg ikke tøve med at byde den pris...

De spare i længden meget ved at få solgt, og de kan altid komme med et mod tilbud til jer, som i måske kan gå med til...

Jeg mener ikke i skambyder eller snyder dem, istandsættelse er en dyr ting, og de penge i spare er hurtig væk i huset... Så hvorfor ikke forsøge, det eneste i kan få er et nej, og evt et godt modtilbud... Go for it.... 

Huspriserne er sat ekstremt højt inden krisen, og svare slet ikke til værdien af husene, selvfølgelig vil man gerne have den vurderede pris, men har den ligget i et år, må man også forvente et lavere bud... 

Anmeld Citér

27. april 2016

(august)

Synes det er lidt afhængig af situationen med taget for mig. 

Er det jer som vil skifte taget? Eller står der i tilstandsrapporten at det skal skiftes?

hvis det er tilstandsrapporten som siger det synes jeg på ingen måde det er at skambudte med de 900.000, da nyt tag er meget dyrt. 

Hvis det er jer som gerne vil have det skiftet synes jeg det er lige i underkanten og ville som sælger blive fornærmet, i mangel på bedre ord, over et bud som det. 

Anmeld Citér

27. april 2016

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Synes det er lidt afhængig af situationen med taget for mig. 

Er det jer som vil skifte taget? Eller står der i tilstandsrapporten at det skal skiftes?

hvis det er tilstandsrapporten som siger det synes jeg på ingen måde det er at skambudte med de 900.000, da nyt tag er meget dyrt. 

Hvis det er jer som gerne vil have det skiftet synes jeg det er lige i underkanten og ville som sælger blive fornærmet, i mangel på bedre ord, over et bud som det. 

Taget har en k3 i tilstands rapporten

det skal skiftes nu og her :-)

Anmeld Citér

27. april 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg bor også i et tresserhus. Det stod til knapt 1mil, vi bød 700.000 og fik det for 795.000 og så sørgede sælger for at udbedre alle k-fejl på el det var et dødsbo som arvingene bare skulle af med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.