Hej piger.
Jeg er utrolig hybermobil. Da jeg snakkede med min kæreste om det sagde han at hybermobilitet kan være arveligt. Vi har en datter på 9 måneder. Jeg har fundet nogle symptomer på hybermobilitet hos babyer. Hun kravler ikke endnu og nu jeg tænker mig om var hun også lang tid om at ville ligge på maven. Hun sidder rigtig meget i den der w-stilling som jo skulle være så dårlig for ledene.
Nu er jeg blevet rigtig nervøs for at hun er hybermobil. Jeg ved jo selv hvor møgirriterende det er. Og så også fordi de fleste hybermobile udvikler slidgigt i en meget tidlig alder.
Mine spørgsmål er: hvornår kan man finde ud af om hun er hybermobil? Kan man gøre noget? Fx at hun kunne begynde til fysioterapeut. Tror I at hun er hybermobil?
Jeg har een i min dagpleje som blev et år i februar og hun er ekstremt hypermobil, som sin mor. Sidder hun i w-stilling skal du strække hendes ben ud så hun sidder med dem foran sig (råd fra fys. tilknyttet dagplejen) også selv hun brokker sig, og lige det også, går hun i dagpleje kan du sige det til din dagplejer så kan hun kontakte en fys. igennem hendes dagplejepædagog, som så kommer ud og kan se på hende i dagplejeregi og give gode råd - også hvilke sko og hvilke øvelser du kan lave med hende.
Hende jeg har kan nu stå selv og jeg holder hende i hænderne og går med hende, ikke mere løft og tagen op når hun kan med støtte og hun har også taget sine første skridt både hjemme og hos mig. Så er sikker på din datter nok skal komme efter det - og lav så et legemiljø der gør at hun kan kravle op og ned af ting. Pt har jeg en Boxmadras på gulvet, masser af forskellige slags hårde og bløde puder samt en lille tynd madras liggende ovenpå boxmadrasser så der kommer niveauer i hendes øvelser.
Det bliver godt når hun kan gå rundt med de andre tre i dagplejen. Men ikke at kimse sådan af, Er der noget hun vil, så kan den lille spurte afsted i kravleposition i høj fart
Åh de herlige unger 
Anmeld
Citér