Hybermobilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2016

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg er utrolig hybermobil. Da jeg snakkede med min kæreste om det sagde han at hybermobilitet kan være arveligt. Vi har en datter på 9 måneder. Jeg har fundet nogle symptomer på hybermobilitet hos babyer. Hun kravler ikke endnu og nu jeg tænker mig om var hun også lang tid om at ville ligge på maven. Hun sidder rigtig meget i den der w-stilling som jo skulle være så dårlig for ledene.

Nu er jeg blevet rigtig nervøs for at hun er hybermobil. Jeg ved jo selv hvor møgirriterende det er. Og så også fordi de fleste hybermobile udvikler slidgigt i en meget tidlig alder. 

Mine spørgsmål er: hvornår kan man finde ud af om hun er hybermobil? Kan man gøre noget? Fx at hun kunne begynde til fysioterapeut. Tror I at hun er hybermobil?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er utrolig hybermobil. Da jeg snakkede med min kæreste om det sagde han at hybermobilitet kan være arveligt. Vi har en datter på 9 måneder. Jeg har fundet nogle symptomer på hybermobilitet hos babyer. Hun kravler ikke endnu og nu jeg tænker mig om var hun også lang tid om at ville ligge på maven. Hun sidder rigtig meget i den der w-stilling som jo skulle være så dårlig for ledene.

Nu er jeg blevet rigtig nervøs for at hun er hybermobil. Jeg ved jo selv hvor møgirriterende det er. Og så også fordi de fleste hybermobile udvikler slidgigt i en meget tidlig alder. 

Mine spørgsmål er: hvornår kan man finde ud af om hun er hybermobil? Kan man gøre noget? Fx at hun kunne begynde til fysioterapeut. Tror I at hun er hybermobil?

Prøv at spørge din sundhedsplejerske. Hun ved garanteret om det er noget man skal holde særligt øje med

Anmeld Citér

26. april 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er selv hypermobil, min datter kunne heller ikke kravle før hun var 13 mdr, da hun var 10 mdr fik hun en fysioterapeut på, hun konstaterede hurtigt at min datter også er hypermobil, så der kan det i hvert fald godt konstateres 

Anmeld Citér

26. april 2016

Lenchick

Min dreng er hypermobil og det er værst i ankel- og hofteled. 

Han kravlede lige inden han blev et år og gik først for en måned siden, i alder af 1 år og 9 måneder. Vi har gået hos børnefys i kommunal regi siden september, men stor succes!

Han har epilepsi og er derfor tilknyttet børneafdelingen. Det er derfra han blev henvist. 

Der er krav til gode sko og vi må kun købe Ecco Lite, som er helt stive i hælen og meget lette. Vi træner hans balance hver eneste dag og selvom han godt kan gå nu, er hans gang meget ustabil pga de bløde led. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Prøv at spørge din sundhedsplejerske. Hun ved garanteret om det er noget man skal holde særligt øje med

Sundhedsplejersken sagde at det er aaalt for tidligt at sige om hun er hybermobil. Men vores sundhedsplejerske kan godt være ret doven så måske har hun bare ikke gidet at tage stilling til det

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Jeg er selv hypermobil, min datter kunne heller ikke kravle før hun var 13 mdr, da hun var 10 mdr fik hun en fysioterapeut på, hun konstaterede hurtigt at min datter også er hypermobil, så der kan det i hvert fald godt konstateres 

Hvordan får man kontakt til en fysioterapeut?

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Min dreng er hypermobil og det er værst i ankel- og hofteled. 

Han kravlede lige inden han blev et år og gik først for en måned siden, i alder af 1 år og 9 måneder. Vi har gået hos børnefys i kommunal regi siden september, men stor succes!

Han har epilepsi og er derfor tilknyttet børneafdelingen. Det er derfra han blev henvist. 

Der er krav til gode sko og vi må kun købe Ecco Lite, som er helt stive i hælen og meget lette. Vi træner hans balance hver eneste dag og selvom han godt kan gå nu, er hans gang meget ustabil pga de bløde led. 

Mange tak for svar! Hvordan træner man balancen?

Anmeld Citér

26. april 2016

An&Jo

Hvis hun går i vuggestue så få dem til at kontakte en Fys, og ellers så gå igennem lægen.. 

Min søn er også hypermobil, men det er kun konstateret ikke diagnosticeret, så vi skal til at igennem en længere udredning på børneafdelingen, det er dog også fordi hans lede bliver så ekstremt overbelastet at hans ben er helt fyldt med betændelse og han derfor døjer med at gå! 

Anmeld Citér

26. april 2016

Lenchick

Anonym skriver:

Mange tak for svar! Hvordan træner man balancen?

Vi har et sæt øvelser på en stor gymnastikbold og vi har et par lækre legeredskaber fra Gonge. Ser lige om jeg kan linke til dem. Vi har også en sansegynge og det er især på maven er godt at gynge når balancen skal styrkes  

Han sidder feks på bolden mens jeg holder ham ved hofterne, så langt nede, som muligt, mens bolden kører frem og tilbage og fra side til side. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Lenchick

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.