Gode husråd mod hoste søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2009

Vingummien

varm hyldebær saft.

Vi har også panodil hot i huset, men det er kæresten der drikker det når det er, jeg kan ikke så godt lide varme drikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

ekzunz

RGN skriver:

Hvis det er en tør hoste du har må du ikke tage medicin der er slimløsende, da det vil gøre din tørre hoste endnu værre.

Der findes desværre ikke meget i håndkøb mod tør hoste. Men der er;

Noskapin - tabletter. Dokumenteret effekt. Kan bruges under graviditet.

Benylan hostesaft, der smager af syntetisk jordbær og er tykflydende og klamt. Den dokumenterede virkning udebliver dog og man mener den lettere sløvende effekt er det som beroligere hosterefleksen.

Ellers Kodimagnyl. Jeg ved det er mod smerter, men der er også kodein i og kodein har også hostestillende effekt.
Bliver ofte udskrevet til patienter med tørhoste. (Kodein altså. Ikke kodimagnyl)

Ellers prøv din læge om du kan få noget Pectyl. Det er noget der batter mod tør hoste. Der er opium i, så det virker sløvende, men det er effektivt.

Lig højt med hovedet om natten og drik ellers noget kamillethe. Det virker også beroligende på hosterefleksen.

Nu ved jeg så ikke om du er gravid og det skal der selvføgelig også tages højde for.

God bedring.

Nej - jeg er ikke gravid, så jeg kan prøve hvad som helst

Jeg har tidligere fået noget hostesaft på recept med opium i - det kan da være jeg skulle ringe til lægen og høre om jeg kan få det igen!
jeg har også prøvet nogle hoste-tabletter, men jeg blev helt svimmel og ør i hovedet, så det holdt jeg hurtigt op med...

Jeg ligger højt med hovedet om natten, og drikker masser af the osv, men intet virker helt på denne her hoste...

Tak for svar

Anmeld

27. september 2009

TbCp

Varm mælk med honning, eller bare en skefuld honning.
Det har vi brugt meget til Liva, fik rådet af vores læge.

Anmeld

27. september 2009

Rikke, Liam & Linus

Fyld en opvaskebalje eller lign. med kogende vand og dryp et pat dråber eucalyptus olie i, tag så et håndklæde over hovedet og indånd dampen. Det løsner.

Anmeld

27. september 2009

N&J

TbCp skriver:

Varm mælk med honning, eller bare en skefuld honning.
Det har vi brugt meget til Liva, fik rådet af vores læge.

Jeg fik at vide under min gravidietet af apotekerdamen at hvis jeg puttede honning ned i noget meget varmt, så forsvandt effekten, så jeg skulle bare spise honningen på noget.. eller i noget lunken te eller mælk..  nu er jeg godt nok forvirret..

Jeg plejer altid at drikke noget varmt tevand med pebermynteolie dråber.. det virker fantastisk for mig.. også når jeg er forkølet..

Anmeld

27. september 2009

TbCp

Nikitas mor skriver:

Jeg fik at vide under min gravidietet af apotekerdamen at hvis jeg puttede honning ned i noget meget varmt, så forsvandt effekten, så jeg skulle bare spise honningen på noget.. eller i noget lunken te eller mælk..  nu er jeg godt nok forvirret..

Jeg plejer altid at drikke noget varmt tevand med pebermynteolie dråber.. det virker fantastisk for mig.. også når jeg er forkølet..

Vi lunede bare mælken, det var ikke sådan meget varmt.
Men lægen sagde også at en skefuld honning "råt" var bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.