Gode husråd mod hoste søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.397 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. september 2009

ekzunz

Så har min årlige efterårshoste sat sig, men jeg synes godt nok den er lidt værre i år end den plejer.

Er der ikke nogen der ligger inde med et par gode råd?

Det er en irriterende tør hoste som jeg nu har haft i ca. 2 uger og som jeg - ifølge min erfaring - har glæde af i ca. 3-4 uger endnu....

Hostesaft eller romtoddy - eller noget helt andet???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2009

Ni-ko-li-ne

hmm, her plejer de der bruse tabletter man kan købe i håndkøb at være et hit :0)

hostesaft, jeg prøver som regel alt.... hader at hoste!

god bedring

Anmeld

26. september 2009

ekzunz

ka-ri-na skriver:

hmm, her plejer de der bruse tabletter man kan købe i håndkøb at være et hit :0)

hostesaft, jeg prøver som regel alt.... hader at hoste!

god bedring

Hmmm - dem har jeg ikke hørt om, altså brusetabeletterne....Kan du huske hvad de hedder??

jeg er ikke nået længere end til Strepsils - de smager godt, men har ikke den store effekt...

Anmeld

26. september 2009

heaven

jeg er nok på romtoddyen, hehe... eller en god stærk irish coffee (staveplade, tak)

Jannie

Anmeld

26. september 2009

Mira0911

Znuzke skriver:

Så har min årlige efterårshoste sat sig, men jeg synes godt nok den er lidt værre i år end den plejer.

Det er en irriterende tør hoste som jeg nu har haft i ca. 2 uger og som jeg - ifølge min erfaring - har glæde af i ca. 3-4 uger endnu....

Her bruger vi hot panodil.. Virker fint på os...

God bedring.. :O)

Anmeld

26. september 2009

ekzunz

Dutte84 skriver:

Her bruger vi hot panodil.. Virker fint på os...

God bedring.. :O)

Jeg troede Panodil virker mod hovedpine....tager det virkelig hosten???

Det må jeg da lige google....Tak!!

Anmeld

26. september 2009

Mira0911

Znuzke skriver:

Jeg troede Panodil virker mod hovedpine....tager det virkelig hosten???

Det må jeg da lige google....Tak!!

Ved os hjælper det... Panodil hot hjælper til Influenza og forkølelse samt hovedpine osv... :O)

Anmeld

26. september 2009

Mira0911

Du kan os bruge Mucomyst.. Slimopløsende...

Anmeld

27. september 2009

Ni-ko-li-ne

Znuzke skriver:

Hmmm - dem har jeg ikke hørt om, altså brusetabeletterne....Kan du huske hvad de hedder??

jeg er ikke nået længere end til Strepsils - de smager godt, men har ikke den store effekt...

Strepsiler bruger jeg også, men kun når jeg har ondt i halsen, det eneste de gør er at desinficere halsen :0)

hmm de hedder Mucomyst eller sådan noget

Anmeld

27. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis det er en tør hoste du har må du ikke tage medicin der er slimløsende, da det vil gøre din tørre hoste endnu værre.

Der findes desværre ikke meget i håndkøb mod tør hoste. Men der er;

Noskapin - tabletter. Dokumenteret effekt. Kan bruges under graviditet.

Benylan hostesaft, der smager af syntetisk jordbær og er tykflydende og klamt. Den dokumenterede virkning udebliver dog og man mener den lettere sløvende effekt er det som beroligere hosterefleksen.

Ellers Kodimagnyl. Jeg ved det er mod smerter, men der er også kodein i og kodein har også hostestillende effekt.
Bliver ofte udskrevet til patienter med tørhoste. (Kodein altså. Ikke kodimagnyl)

Ellers prøv din læge om du kan få noget Pectyl. Det er noget der batter mod tør hoste. Der er opium i, så det virker sløvende, men det er effektivt.

Lig højt med hovedet om natten og drik ellers noget kamillethe. Det virker også beroligende på hosterefleksen.

Nu ved jeg så ikke om du er gravid og det skal der selvføgelig også tages højde for.

God bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.