Hej
Jeg er gravid uge 24+2 jeg har diabetes og får derfor ekstra scanninger, idag var jeg så inde til en vækst scanning og får afvide min dreng er for lille og min næste scanning skulle rykkes frem til om 14 dage, men pga. Travlhed kunne jeg ikke få en tid før om 3 uger..... Nu sidder vi her og er rigtig bekymret, og synes virkelig der er langt tid til d. 12 maj hvor vi skal snakke med en læge....
Vi har ikke fået noget afvide om hvorfor han er lille eller hvad betydning det kan få, vi har været i fertilitetsbehandling og har kæmpet en hård kamp for at blive gravid....
Vi vil også gerne vide hvor meget han burde veje nu, vi håber du kan give os nogen svar og forhåbentlig lidt ro
Vægt 20+2 320g
Vægt 24+2 584 g
Mvh Rikke
Sonjas svar
Kære Rikke,
Jeg kan godt forstå I bliver bekymret, også nu hvor du i forvejen skal følges tæt pga din diabetes. Som jeg udregner det vejer han ca 10-13% for lidt, hvilket er stadig inden for normalt området. Derfor tænker jeg, at det er derfor, at de har tænkt, at en ny scanning godt først kan blive om tre uger. Et barn vejer gennemsnitligt ca. 780g i 25+0.
Jeg kan fortælle dig, at et barn som er under minus 22% betragtes stadig som normalt.
Jeg håber, at det kan give jer lidt ro.
Kærlig hilsen,
Jordemoder Sonja
Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.
Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk
Anmeld
Citér