Eksperthjælp: Lille baby i 24+2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
14 svar
2 synes godt om
21. april 2016

Sonja Eskandari

Hej
Jeg er gravid uge 24+2 jeg har diabetes og får derfor ekstra scanninger, idag var jeg så inde til en vækst scanning og får afvide min dreng er for lille og min næste scanning skulle rykkes frem til om 14 dage, men pga. Travlhed kunne jeg ikke få en tid før om 3 uger..... Nu sidder vi her og er rigtig bekymret, og synes virkelig der er langt tid til d. 12 maj hvor vi skal snakke med en læge....
Vi har ikke fået noget afvide om hvorfor han er lille eller hvad betydning det kan få, vi har været i fertilitetsbehandling og har kæmpet en hård kamp for at blive gravid....
Vi vil også gerne vide hvor meget han burde veje nu, vi håber du kan give os nogen svar og forhåbentlig lidt ro
Vægt 20+2 320g
Vægt 24+2 584 g
Mvh Rikke

Sonjas svar

Kære Rikke, 

Jeg kan godt forstå I bliver bekymret, også nu hvor du i forvejen skal følges tæt pga din diabetes. Som jeg udregner det vejer han ca 10-13% for lidt, hvilket er stadig inden for normalt området. Derfor tænker jeg, at det er derfor, at de har tænkt, at en ny scanning godt først kan blive om tre uger. Et barn vejer gennemsnitligt ca. 780g i 25+0.

Jeg kan fortælle dig, at et barn som er under minus 22% betragtes stadig som normalt. 

Jeg håber, at det kan give jer lidt ro. 

Kærlig hilsen, 

Jordemoder Sonja

Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.

Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

Rtjm05

jdmSonja skriver:

Hej
Jeg er gravid uge 24+2 jeg har diabetes og får derfor ekstra scanninger, idag var jeg så inde til en vækst scanning og får afvide min dreng er for lille og min næste scanning skulle rykkes frem til om 14 dage, men pga. Travlhed kunne jeg ikke få en tid før om 3 uger..... Nu sidder vi her og er rigtig bekymret, og synes virkelig der er langt tid til d. 12 maj hvor vi skal snakke med en læge....
Vi har ikke fået noget afvide om hvorfor han er lille eller hvad betydning det kan få, vi har været i fertilitetsbehandling og har kæmpet en hård kamp for at blive gravid....
Vi vil også gerne vide hvor meget han burde veje nu, vi håber du kan give os nogen svar og forhåbentlig lidt ro
Vægt 20+2 320g
Vægt 24+2 584 g
Mvh Rikke

Sonjas svar

Kære Rikke, 

Jeg kan godt forstå I bliver bekymret, også nu hvor du i forvejen skal følges tæt pga din diabetes. Som jeg udregner det vejer han ca 10-13% for lidt, hvilket er stadig inden for normalt området. Derfor tænker jeg, at det er derfor, at de har tænkt, at en ny scanning godt først kan blive om tre uger. Et barn vejer gennemsnitligt ca. 780g i 25+0.

Jeg kan fortælle dig, at et barn som er under minus 22% betragtes stadig som normalt. 

Jeg håber, at det kan give jer lidt ro. 

Kærlig hilsen, 

Jordemoder Sonja

Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.

Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk

Tak for hurtigt svar 

Anmeld Citér

21. april 2016

Tine B

Hej Rikke. 

Ville bare lige berolig dig lidt med at da jeg var 20+1, vejede min pige 309 g, uden der var nogen som helst løftede øjenbryn over det. 

Da jeg ved næste vækstscanning var 28+1, vejede hun 1115 g, hvilket er 13% under gennemsnittet. Ingen var bekymrede og jeg følges tæt af en diabeteslæge samt fødselslæge. 

Ved 32+1, vejede hun 1915 g, hvilket er 4,7% under gennemsnittet. 

Jeg fik at vide, at så længe de følger deres egen kurve og har fint flow i navlestrengen, begynder de først at blive små bekymrede hvis man når op over 22% under snittet. 

Anmeld Citér

21. april 2016

Rtjm05

Tine B skriver:

Hej Rikke. 

Ville bare lige berolig dig lidt med at da jeg var 20+1, vejede min pige 309 g, uden der var nogen som helst løftede øjenbryn over det. 

Da jeg ved næste vækstscanning var 28+1, vejede hun 1115 g, hvilket er 13% under gennemsnittet. Ingen var bekymrede og jeg følges tæt af en diabeteslæge samt fødselslæge. 

Ved 32+1, vejede hun 1915 g, hvilket er 4,7% under gennemsnittet. 

Jeg fik at vide, at så længe de følger deres egen kurve og har fint flow i navlestrengen, begynder de først at blive små bekymrede hvis man når op over 22% under snittet. 

Dejligt med en positiv historie, jeg har jo indtil videre fået afvide at jeg kan risikere at få et stort barn pga. Diabetesen, at han nu er for lille var jeg jo slet ikke forberedt på 

Og når man så heller ikke får nogen svar på hvad det kan skyldes eller hvad det kan have af betydning, det synes jeg er svært 

Har du fået nogen forklaring på hvorfor dit barn har ligget under gennemsnittet? 

Tusind tak for du tog dig tid til at svare 

Anmeld Citér

22. april 2016

Fru Ebied

Godmorgen.

Jeg var i scanning i lørdags, 20+6, der vejede min pige 334 gram. 

Hun ligger lige præcis på den nederste ➖ for normalen, dog lå hun helt udenfor i maveomfanget.

Sygehuset var/er ikke bekymret, og jeg skal ikke til ekstra scanninger.

Pøj pøj med det hele 

Mvh Fru Ebied ��

Anmeld Citér

22. april 2016

Rtjm05

Fru Ebied skriver:

Godmorgen.

Jeg var i scanning i lørdags, 20+6, der vejede min pige 334 gram. 

Hun ligger lige præcis på den nederste ➖ for normalen, dog lå hun helt udenfor i maveomfanget.

Sygehuset var/er ikke bekymret, og jeg skal ikke til ekstra scanninger.

Pøj pøj med det hele 

Mvh Fru Ebied ��

Mange tak

Jeg vi se om jeg ikke kan lade være med så bekymret.....

Tusind tak for svar 

Anmeld Citér

22. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
rikkeivalo skriver:

Mange tak

Jeg vi se om jeg ikke kan lade være med så bekymret.....

Tusind tak for svar 

Jeg kan også fortælle at min datter var 12% under gennemsnittet i uge 27 men da hun kom ud 41+3 vejede hun 4010g

Så meget kan nå at ske endnu, og baby kan sagtens vokse sig stor endnu.

Anmeld Citér

22. april 2016

M (:

Min datter blev født 35+1 og vejede 2135 gram (og 46 cm). Hun var 18% under gennemsnittet. De havde ingen forklaring på hvorfor, og hun har i dag et år senere ingen tegn på at have været lidt lille fra start (10,2 kg og 76 cm). 

Anmeld Citér

22. april 2016

Rtjm05

MummiT skriver:

Jeg kan også fortælle at min datter var 12% under gennemsnittet i uge 27 men da hun kom ud 41+3 vejede hun 4010g

Så meget kan nå at ske endnu, og baby kan sagtens vokse sig stor endnu.

Hvor er det dejligt med alle de positive historier,

Tusind tak for svar....

Anmeld Citér

22. april 2016

Rtjm05

M (: skriver:

Min datter blev født 35+1 og vejede 2135 gram (og 46 cm). Hun var 18% under gennemsnittet. De havde ingen forklaring på hvorfor, og hun har i dag et år senere ingen tegn på at have været lidt lille fra start (10,2 kg og 76 cm). 

Hvor dejligt hun har det godt, det er da en flot vægt hun har nu, jeg har selv en pige på næsten 3, der vejer knap 11 kg, hun vejede 3450 g ved fødslen...

God weekend til dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.