Nipt test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2016

Cassandra

Tascha25 skriver:

Hold da op.. må ha været rigtig hårdt krammer herfra! Må man spørge hvor langt du var da hun blev født?

Takker Jeg var i uge 28+2 (mandag d.11 juli) da de ikke kunne finde hjertelyd længere og hun blev født onsdag d. 13 juli. Hun har efter lægernes vurdering været død i en uge - jeg havde en anelse at noget var galt, men turde ikke kontakte min jordemoder - lige nu venter vi svar fra obduktionen og opfølgningssamtale

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2016

Tascha26

Cassandra skriver:

Takker Jeg var i uge 28+2 (mandag d.11 juli) da de ikke kunne finde hjertelyd længere og hun blev født onsdag d. 13 juli. Hun har efter lægernes vurdering været død i en uge - jeg havde en anelse at noget var galt, men turde ikke kontakte min jordemoder - lige nu venter vi svar fra obduktionen og opfølgningssamtale

Hold da op lyder virkelig hårdt. Det værst tænkelige for forældre! Og må ha været mærkeligt at stå med sin døde datter i armene for hun var jo fuld udviklet da hun blev født får helt ondt indeni på jeres vegne alt held og lykke til jer 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Cassandra

Tascha25 skriver:

Hold da op lyder virkelig hårdt. Det værst tænkelige for forældre! Og må ha været mærkeligt at stå med sin døde datter i armene for hun var jo fuld udviklet da hun blev født får helt ondt indeni på jeres vegne alt held og lykke til jer 

TakkerDet var meget hårdt og utroligt surrealistisk, men i alt - så var fødslen nem og vi fik sagt farvel til vores pige - vi er forældre til 3 børn, men kun mor og far til 2 af dem. Vi er i færd med at lære at leve med tabet - og vi var hurtigt enige i, at vi skal prøve igen

Anmeld Citér

2. marts 2017

Cassandra

Cassandra skriver:

Update# 

Selvom nipt viste at der ikke var øget risiko for de tre hyppige trisomier: 13, 18 og 21 - så var der noget galt og vores pige blev dødfødt den 13. juli 2016. Vi ved endnu ikke hvad der helt præcist har været galt, men det udslag NF - var begrundet nok, men bare ikke i henhold til trisomi 18. Hun var en rigtig fin lille pige vi fik, men vi skulle ikke have hende med hjem.

- hvis vi havde valgt moderkagebiopsien, ja, så havde de kunnet finde abnormaliten, men så skulle vi have taget beslutningen om at få hende fjernet i 22 uge og det havde altså ikke været nemt. Derfor fortryder vi ikke vores valg af nipt testen i stedet for moderkagebiopsien! 

Endnu en update: opfølgningssamtale pga dødfødsel

Vores pige var kromosom sund og de har ikke kunnet finde ud af hvorfor hun døde. Nipt er ligeså god som moderkagebiopsi. Moderkagen var unormal og udviklede sig ikke med graviditeten. 

Er desuden gravid igen og vi venter os en PIGE om tre måneder Denne gang har jeg fået gennemscannet moderkagen og den virker 100%

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.