Min søn har ikke brudt tal koden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
lineog4 skriver:

Hvis han har fanget det så er det terperi. Få ham til at være med til at sætte målet fx til d.2.5. Kan jeg alle tallene mellem 20 og 30. Hver dag 10 minutter med vendespil hvor han kun vinder stikket hvis han kan sige tallet. Ludo med tal (kan sende dig en plade hvor du kan sætte tallene ind men tror kun jeg kan med en rigtig mail adresse) enten med den hårde regel: bliver slået hjem hvis jeg ikke kan sige tallet eller den bløde regel alle de tal jeg ikke kan sige skal jeg skrive på er stykke papir når jeg ikke har kunne sige dem 3 gange så bliver jeg slået hjem. Læg tallene op i rækkefølge og tæl dem. Fluesmækker, tallene hænger og du siger et tal han skal løbe hen og smække dem - plejer at være to hold men kan jo være en kamp mod sig selv kan jeg blive hurtigere til at smække alle ti tal korrekt. Hvis godt vejr sæt dig i haven og han skal løbe ud til dig og få tallet sagt og løbe ind og skrive dem og et klistermærke/vingummi hvad ved jeg for hvert rigtigt tal. Osv osv osv og så evaluering den valgte dato og nyt mål

Du må meget gerne sende sådan en plade til mig. Han elsker at spille ludo. Så kan være vi kan lære det sådan.

Min mail er hanne_mj@hotmail.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

lineog4

hannetheis skriver:

Du må meget gerne sende sådan en plade til mig. Han elsker at spille ludo. Så kan være vi kan lære det sådan.

Min mail er hanne_mj@hotmail.dk

Den skulle være sendt nu

Anmeld Citér

20. april 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
lineog4 skriver:

Den skulle være sendt nu

Mange tak. Super gode idéer. Den vil vi helt sikkert prøve 

Anmeld Citér

20. april 2016

Frydshoej

vi har lidt det samme problem med vores pige, som går i 4 klasse, når vi kommer over 30, så har hun svært ved at sætte tallene sammen hvis vi beder hende om det og så er det også 3 5 eller 60. 

De har for noget tid siden arbejdet med tabeller og der har vi gjort det, at hun skal læse tallene op og derefter, uden at kigge på tabellen sige og skrive dem og det har hjulpet for hende. 

Det samme gælder hvis hun skal have et telefonnummer, så siger vi det og hun skriver det ned på papir og gentager derefter. Så på den måder træner vi hende lidt i det, uden at hun bemærker det 

Anmeld Citér

20. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
hannetheis skriver:

Min søn er 8 år og går i 1 klasse.

Han læser og skriver som slut anden klasse og regner plus minus som nødt andenklasse.

Problemet er han ved ikke hvad tallene hedder han kan fra 1-20.

Men spørger man hamhvordan skriver man 55 ved han det ikke. Peger vi på et Tak og spørger hvad står det ved han det ikke. Siger man kan du skrive 35 så kan han ikke.

Han regner ved at bruge en Tal tavle og finder tallene der og resultatet ud fra han det.

Hans mat lærer har prøvet at forklare han systemet i hvordan taltavlen er opbygget og hvordan han kan se tallene skifter plads.

Men han kan ikke se det.

Andre børn som har haft samme problem. 

Vi har talt lidt med skolen om at give ham et år mere i 1klasse. Men han er også være så dygtig ellers i skolen. Så vi og skolen tror også han vil kede sig med endnu et år i første klasse.

Det kan sagtens være en umodenhed som ligepludselig går over. Jeg har haft børn til støtteundervisning både i mat og dansk som ligepludselig lavede et kæmpe spring. Et barn gik fra til ikke at kunne læse til at læse Harry Potter som en af de første bøger i 3. Kl. Prøv at blive ved med at træne, men uden at presse for meget på og så vent og se om det ikke kommer i løbet af et års tid. Sker der stadig intet skal i selvfølgelig sætte noget i værk, men det vil hans lærere selvfølgelig have styr på

Anmeld Citér

22. april 2016

sol_og_sommer_<3

Jeg tror ikke man skal tage det så tungt. Som andre har skrevet er det kun 1 klasse,  og så er det bare ikke alle der er gode til tal  hvis han ikke lærer det er han helt sikkert god til nogle andre ting, og det er også helt okay 

Anmeld Citér

22. april 2016

Babilooo

lineog4 skriver:

Der er forresten en god app til titals positionssystemet:

Har lige downloads den... Jeg forsøgte at lave nogle pletter .. Men nu kan jeg ikke rense tavlen...?

det er da en ubrugelig app hvis man ikke kan dette.?

hvad gør jeg forkert

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.