Du har desværre ingen indflydelse på hvordan samværet med faren foregår, når far har barnet på samvær. Dvs moren og hvem som helst kan tage sig af barnet. Det er uden for dit indflydelsesområde.
Overvåget samvær bliver heller ikke bare givet på baggrund af dit ønske. Der skal være temmelig tungtvejende grunde til at de vil tildele det.
Det lyder surt det jeg siger nu- men Statsforvaltningen er efter min erfaring en katastrofe. Du skal regne med ventetid på adskillige mdr sagsbehandlingstid, gentagne skiftende sagsbehandlere. Jeg har været igennem det på 10'ende år nu. Den verserende sag kører på 1,5 år uden afgørelse!
Set i bakspejlet burde jeg - have været mega egoistisk- og have givet far mindst muligt samvær med vores fælles barn. Det kan jeg ikke lave om på nu. Men Statsforvaltningen har kun gjort vores situation værrer end den var. Fejl på fejl på fejl.
Du kan selv udarbejde en samværsordning sammen med far og få statsforvaltningen til godkende aftalen så den kan tages i fogedretten i fald en af jer ikke overholder aftalen.
Anmeld
Citér