Måske enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.427 visninger
13 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg står i den ærgerlige situation at jeg nok ender ud i at være enlig med mit barn.

Hvordan har i andre tacklet det at bryde med faren? Hvordan har jeres børn reageret - min baby er 8 mdr til info. Hvad med økonomisk støtte? Jeg er pt på barsels su. Desuden har jeg det rigtigt svært med tanken om et delebarn, selvfølgelig vil jeg gerne ha far og barn ses, men jeg har dog bange anelser både for samarbejdet, men også samværet, far har aldrig rigtig passet baby og giver lyn hurtigt op eller bliver sur på baby. Han har også en meget rodet fortid og en dårlig side med agressioner og vold. Jeg er bekymret for at hans mor vil passe mit barn når der er samvær, og hun er bestemt ikke en der skal passe mit barn, hun har mishandlet min kæreste som barn og er generelt bare på ingen måde egnet til at se efter børn. Har jeg nogen indflydelse på det når der er samvær? Og hvordan foregår samvær overhovedet, finder vi selv ud af det? Og hvad hvis jeg har eneforældermyndighed, hvordan ser situationen så ud? Findes der steder jeg kan søge råd og hjælp? Tak fordi du læste med, håber der er nogen med råd og vejledning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

Bodi

Øv - det lyder som en kedelig situation.

Prøv at læse lidt her og se om det kan hjælpe dig lidt på vej:  http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4619

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Bodi skriver:

Øv - det lyder som en kedelig situation.

Prøv at læse lidt her og se om det kan hjælpe dig lidt på vej:  http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4619

Tak for svar, det vil jeg se nærmere på 

Anmeld Citér

19. april 2016

Diosa85

Jeg kan give dig min oplevelse af hvordan det var at gå fra forhold til alene mor. 

Jeg brød med min drengs far da han var 4-5 mdr gammel. Sønnike blev mere glad i hverdagen da hans mor også blev glad. 

Samværet hos os foregår ved at han ser ham 2 dage om ugen og hver anden søndag. 

Med det du fortæller om fortid så ville jeg ringe til statsamtet og anmode om overvåget samvær. 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Jeg kan give dig min oplevelse af hvordan det var at gå fra forhold til alene mor. 

Jeg brød med min drengs far da han var 4-5 mdr gammel. Sønnike blev mere glad i hverdagen da hans mor også blev glad. 

Samværet hos os foregår ved at han ser ham 2 dage om ugen og hver anden søndag. 

Med det du fortæller om fortid så ville jeg ringe til statsamtet og anmode om overvåget samvær. 

Tak for svar  Ses i så med far hjemme hos dig, eller hvordan foregår det? 

Ja, det ku være jeg skulle gøre det, men tænker om de skal have beviser på det jeg siger, eller om de vil tro på mig? 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar, det vil jeg se nærmere på 

Inden du kontakter statsforvaltningen og beder om overvåget samvær, er det måske en god ide lige at tale med far om, hvor meget han mener at kunne magte, det kan jo være, at han vil syntes det er fint at komme på besøg og tage baby med et par timer og så komme retur - jeg mener bare, at der jo ikke er nogen grund til at skabe en konflikt, hvis det kan undgås.

Anmeld Citér

19. april 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Tak for svar  Ses i så med far hjemme hos dig, eller hvordan foregår det? 

Ja, det ku være jeg skulle gøre det, men tænker om de skal have beviser på det jeg siger, eller om de vil tro på mig? 

Vi ses både hos mig og hos ham. Søndagene er altid hos ham da det er hele dagen uden jeg er der. De to andre dage er kun et par timer.

Du må ikke hænge mig op på det. Men tror at hvis du ringer om ansøger om det. Så sættes der en undersøgelse i gang og der vil være en sagkyndig der skal se din ex sn og hans tag på børnene 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Inden du kontakter statsforvaltningen og beder om overvåget samvær, er det måske en god ide lige at tale med far om, hvor meget han mener at kunne magte, det kan jo være, at han vil syntes det er fint at komme på besøg og tage baby med et par timer og så komme retur - jeg mener bare, at der jo ikke er nogen grund til at skabe en konflikt, hvis det kan undgås.

Ja selvfølgelig. Men han er ikke rigtig til at føre en samtale med når han er sur.. Og han er verdensmester i ikke at overholde aftaler 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Vi ses både hos mig og hos ham. Søndagene er altid hos ham da det er hele dagen uden jeg er der. De to andre dage er kun et par timer.

Du må ikke hænge mig op på det. Men tror at hvis du ringer om ansøger om det. Så sættes der en undersøgelse i gang og der vil være en sagkyndig der skal se din ex sn og hans tag på børnene 

Okay.. taK for svar igen, jeg må undersøge det 

Anmeld Citér

19. april 2016

Sedigfor

Jeg fik afvide alt hvad der sker hos far kan jeg ikke blande mig i, men at jeg gør det er noget helt andet. Tag i amtet hvis det er du virkelig er bange for der sker noget når bsrnet er hos far. Her kommer min datter hjem med den rødeste numse og ikke mindst skmalæber . Han siger ikke hvad hun har fået, så har taget fag i hans familie rådgiver, som så gerne skulle ordner det. Men tag en snak med faren om hvad han synes i skal gøre med samvær. Min eks tog heller aldrig vores datter men når man står der med barnet, bliver man sku nød til det. 

Bor han selv eller?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.