debattør-36522 skriver:
Hej
Jeg har en spørgsmål til Jer mødre derude. Som I måske allerede ved, så begynder Barbie at sælge "petit, curvy og tall" Barbie-dukker.
På den ene siden synes jeg, at de nye former på Barbie er en god idé, fordi det dermed giver en "bredere forståelse af kvindekroppen". Men men men... Jeg er også bange for, at barbien ikke er særlig populær i blandt resten af dukkerne f.eks. hvem vil være den "tykke" Barbie når pigerne leger? Kan den som skal lege med "tykke" Barbie, være én, som man vil se ned på? Jeg er super meget i tvivl...
Ville i købe de nye Barbier til jeres piger? Eller vil I hellere købe Barbier, som har den oprindelige kropstype? (Skal nævne at jeg læste, at de nye kropstyper også behøver NYT str. tøj, så her er en ekstra udgift, hvis jeg køber denne).
Håber I kan hjælpe!
Mvh. Gunilla
Selvfoelgelig... Hvorfor laerer dem, at den med former, er forkert, bliver holdt udenfor?? I stedet for at laerer dem, at ingen vil vaere den Barbie, saa tag den selv og leg med pigerne, eller opmuntre ens datter til at vaere sig selv og ikke taenke over hvad de andre siger.. De er jo ikke saa gamle, at de burde taenke over saadan noget.
Anmeld
Citér