Vil I købe den "tykke" Barbie til jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
10 svar
6 synes godt om
18. april 2016

debattør-36522

Hej Jeg har en spørgsmål til Jer mødre derude. Som I måske allerede ved, så begynder Barbie at sælge "petit, curvy og tall" Barbie-dukker. På den ene siden synes jeg, at de nye former på Barbie er en god idé, fordi det dermed giver en "bredere forståelse af kvindekroppen". Men men men... Jeg er også bange for, at barbien ikke er særlig populær i blandt resten af dukkerne f.eks. hvem vil være den "tykke" Barbie når pigerne leger? Kan den som skal lege med "tykke" Barbie, være én, som man vil se ned på? Jeg er super meget i tvivl... Ville i købe de nye Barbier til jeres piger? Eller vil I hellere købe Barbier, som har den oprindelige kropstype? (Skal nævne at jeg læste, at de nye kropstyper også behøver NYT str. tøj, så her er en ekstra udgift, hvis jeg køber denne). Håber I kan hjælpe! Mvh. Gunilla

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2016

migxher

Helt klart jeg synes den er meget pænere og knap så skræmmende. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Tiggi

Ville ikke købe den nye, men kun med udgangspunkt i at jeg synes tilbehøret er dyrt nok i forvejen, så at skulle ud og købe ekstra tøj tiltaler mig ikke .

Men nu har jeg rigtig meget barbie fra da jeg selv var lille, så håber ikke det bliver relevant at købe noget tilbehør, udover hvad vores datter kan ønske sig til fødselsdag/jul af familien

Anmeld Citér

18. april 2016

God-mor

debattør-36522 skriver:

Hej Jeg har en spørgsmål til Jer mødre derude. Som I måske allerede ved, så begynder Barbie at sælge "petit, curvy og tall" Barbie-dukker. På den ene siden synes jeg, at de nye former på Barbie er en god idé, fordi det dermed giver en "bredere forståelse af kvindekroppen". Men men men... Jeg er også bange for, at barbien ikke er særlig populær i blandt resten af dukkerne f.eks. hvem vil være den "tykke" Barbie når pigerne leger? Kan den som skal lege med "tykke" Barbie, være én, som man vil se ned på? Jeg er super meget i tvivl... Ville i købe de nye Barbier til jeres piger? Eller vil I hellere købe Barbier, som har den oprindelige kropstype? (Skal nævne at jeg læste, at de nye kropstyper også behøver NYT str. tøj, så her er en ekstra udgift, hvis jeg køber denne). Håber I kan hjælpe! Mvh. Gunilla

Ja det kunne jeg godt finde på. Min datter skal vide det er ok med kurver og ikke kun det skinny look:-)

Anmeld Citér

18. april 2016

Loa

Det eneste der også umiddelbart "afholder" mig, er den ekstra udgift med tøjet. Men ellers synes jeg det er en super idé med rigtige barbier

Anmeld Citér

18. april 2016

Newsence

Nu bliver jeg måske upopulær men :

Jeg er sådan set ligeglad. 

Jeg mener godt børn kan skelne. En tur i et indkøbscenter og de opdager jo hurtigt at folk ser forskellige ud.. Jeg havde kun de tynde barbier og har aldrig haft det problem. ( og nej jeg er bestemt ikke petit tværtimod) Jeg tror ikke det er Barbiedukken der evt skaber problemer for børn og unge men samfundet som sådan. Uanset hvilken Barbie man leger med vil man på et tidspunkt blive mødt med samfundskulturen at tynd er bedst og flotteste osv. 

Du finder jo heller ikke babydukker der er tykke eller har deforme hoveder ( som babyer jo nemt kan have) 

jeg har nok bare indset at sådan er verden nu en gang og så må jeg jo lærer mit barn omkring kropstyper mm 

så hvis min datter ønsker sig den Barbie så ja, men jeg gider ikke pålægge hende en dukke som hun så måske ikke leger med ( for tror ikke børn leger med noget legetøj de ikke ønsker sig uanset hvad for noget legetøj det så er) 

Anmeld Citér

18. april 2016

MorTilN

Ja det ville jeg sagtens kunne finde på vis dem tid kommer, nok mest fordi jeg alligevel vil skulle ud og købe hele udstyret alligevel da vi intet Barbie har

Anmeld Citér

18. april 2016

Troldemommi

Det kunne jeg sagtens, de er da bedårende 

Anmeld Citér

18. april 2016

GrønStjerne

Ja.

Min datter på seks har allerede fortalt at hun er tyk (det er hun absolut ikke, holder meget øje pga mit eget høje), fordi hun ikke har hvepsetalje. Som seks-årig.

Så ja, jeg vil gerne rykke udviklingen over i retningen af at dukkerne får et mere almindeligt look (så almindeligt som barbie nu kan blive).

Anmeld Citér

18. april 2016

Mamacita til 2 piger

Jesus christ!! Det er legetøj.. GAMMELT legetøj, som vi alle sikkert har leget med gennem tiden og de fleste af os er vidst ganske normale og har ikke taget skade af de skinny barbiedukker..

Da jeg var i barbie alderen, der havde jeg da ingen som helst idé om at det var bedre at være det ene eller det andet.. Det er noget vi voksne tillægger, og børn må skisme lære at der er plads til alle.. Uanset udseende.. Og det handler ikke om at få den tykke eller tynde barbie, men om vejledning og opdragelse hjemmefra.. 

Så nej, jeg ville absolut ikke give mit barn de nye.. Hun kan ønske sig det hvis hun selv synes den er sej, præcis som med alt andet legetøj..  

Legetøj er legetøj, og det er fantasi. De findes også med pink hår, skal de så heller ikke have det fordi børnene så også drømmer om pink hår? Er vi også ude i at børnene heller ikke må lege prinsesser, fordi det ikke er realistisk at de bliver prinsesser en dag? Og man giver jo heller ikke sin søn et firben, når han ønsker sig en drage, bare fordi drager ikke findes i virkeligheden?  

Bare mandags tanker herfra.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.