Fik ikke mulighed for at sige nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2016

serinasmor

Kay skriver:

Er prøvet... hun mener vi altid bør havde brød osv hjemme til rende til hvis hun nu kommer forbi til frokost... men efter jeg fik konstateret insulinresistens og nu spiser meget specielt for at holde mig rask Rik jeg besked på at vi så ikke vil blive inviteret på mad længere da det er for besværligt 

Men så gælder den vel begge veje svigermor  

Jeg ville sige til hende at jeg finder det for besværligt at have spiselige ting hjemme du kan tåle, ligesom du finder det for besværligt at lave mad som jeg kan tåle. Hvis du forventer at spise noget når du er her må du derfor selv tage det med 

Held og lykke  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2016

Kay

serinasmor skriver:

Men så gælder den vel begge veje svigermor  

Jeg ville sige til hende at jeg finder det for besværligt at have spiselige ting hjemme du kan tåle, ligesom du finder det for besværligt at lave mad som jeg kan tåle. Hvis du forventer at spise noget når du er her må du derfor selv tage det med 

Held og lykke  

Det er også prøvet  hun er en meget speciel dame... og lever ud fra al alle skal indrettes efter hende lige meget hvad vi siger for det er synd for hende og hun ved alt og har altid ret.... 

Anmeld Citér

16. april 2016

serinasmor

Kay skriver:

Det er også prøvet  hun er en meget speciel dame... og lever ud fra al alle skal indrettes efter hende lige meget hvad vi siger for det er synd for hende og hun ved alt og har altid ret.... 

Tjae ... 

Så ville jeg helt simpelt sige den der har vi diskuteret før - og det kommer ikke til at ske. Og så ville jeg ignorere alle brokkerier fra hendes side resten af aftenen  

Anmeld Citér

16. april 2016

Fremad

Kay skriver:

Pyyyyyh......... Det lyder nøjagtig som min mor.... 

Desværre måtte jeg erkende at hendes tanke mønstre og opfattelse bare ikke stod til at ændre, selvom alle omkring hende prøvede.... 

Det er skisme op ad bakke, og drænede 

Anmeld Citér

16. april 2016

Newsence

Kay skriver:

Hun ved godt jeg ikke viste det  

Og det siger vi skam ofte men hun vil ikke ændre på hvem hun er som jo så er en bitter gammel dame fyldt med kritik der Gør sit for at skabe splid 

Jamen så skal hun jo bare ikke komme i jeres hjem mere. Så må I stå fast på dette sammen og kun komme hos hende. 

Og hver gang hun kommer med noget så sig at det er nu engang sådan I vælger at gøre og det står ikke til diskution. Hvis I siger den samme sætning hver eneste gang og aldrig går ind i hendes diskution så bliver hun vel træt af det til sidst.

godt være hun er speciel men hvis I er stærke og står sammen så får hun jo ikke lov.. 

Og så må manden din jo sørge for ting i huset til hende når han laver aftaler. Det er altså ikke din opgave. Og det er HANS opgave at sige fra over for sin mor når hun kritisere eller brokker sig over det. 

Anmeld Citér

16. april 2016

serinasmor

Kay skriver:

Du kan selvfølgelig også gå i den helt anden grøft  

Med alle hendes allergier er det SÅ svært at finde ud af hvad hun kan tåle, så du har nu besluttet at du altid har riskiks i huset - for der er ingen påviste allergener i riskiks  ... Og så ville jeg servere riskiks og the for hende hver gang hun kom forbi...

Som den søde og betænksomme svigerdatter du jo er  

Så har du jo været SÅ sød at have noget i huset som du var helt sikker på hun kunne tåle - for gud forbyde at hun skulle få en allergisk reaktion ... 

Hvis hun brokker sig over det (for det gør hun jo nok ) så forhold dig helt uforstående - for du ville jo bare hendes bedste og turde slet ikke servere noget der kunne være på den lange liste over ting hun ikke kunne tåle ... Det kunne jo have dødelig udgang i værste fald og det ville jo være forfærdeligt ... 

Og så gør du bare det indtil hun holder op  

Anmeld Citér

16. april 2016

Kay

serinasmor skriver:

Tjae ... 

Så ville jeg helt simpelt sige den der har vi diskuteret før - og det kommer ikke til at ske. Og så ville jeg ignorere alle brokkerier fra hendes side resten af aftenen  

Det er også Ca det der plejer at ske... men stadig en pisse hård måde at bruge sin afslapnings tid på

Anmeld Citér

16. april 2016

Kay

sscm skriver:

Pyyyyyh......... Det lyder nøjagtig som min mor.... 

Desværre måtte jeg erkende at hendes tanke mønstre og opfattelse bare ikke stod til at ændre, selvom alle omkring hende prøvede.... 

Det er skisme op ad bakke, og drænede 

Ja det dræner så meget!

Anmeld Citér

16. april 2016

Kay

serinasmor skriver:

Du kan selvfølgelig også gå i den helt anden grøft  

Med alle hendes allergier er det SÅ svært at finde ud af hvad hun kan tåle, så du har nu besluttet at du altid har riskiks i huset - for der er ingen påviste allergener i riskiks  ... Og så ville jeg servere riskiks og the for hende hver gang hun kom forbi...

Som den søde og betænksomme svigerdatter du jo er  

Så har du jo været SÅ sød at have noget i huset som du var helt sikker på hun kunne tåle - for gud forbyde at hun skulle få en allergisk reaktion ... 

Hvis hun brokker sig over det (for det gør hun jo nok ) så forhold dig helt uforstående - for du ville jo bare hendes bedste og turde slet ikke servere noget der kunne være på den lange liste over ting hun ikke kunne tåle ... Det kunne jo have dødelig udgang i værste fald og det ville jo være forfærdeligt ... 

Og så gør du bare det indtil hun holder op  

god ide med ris kiks

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.