farve hår på 9 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2016

sne190810

Hvis moderen er så træt af lus, så må hun da hanke op i sig selv og komme igang med at kæmme datterens hår regelmæssigt. Evt efter hver hårvask, og så gør det til en hyggelig ting. 

Hårfarvning er part out ikke ensbetydende med ingen lus.... Det er da lidt naivt at tro.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2016

Newsence

Mortilah skriver:

Tvivler paa at retten tager en sag op omkring haarfarvning af et barn.. 

Jeg synes nu også det er forkert at farve hår på en 9 årig- uanset om det er ved frisør eller hjemmefarvning. Tror næppe det gør en forskel. Men som samværsforældre må man virkelig sluge mange og store kameler��

Var nu heller ikke meningen det skulle i retten.. Var bare et spørgsmål om det er noget hun godt må når de har fælles forældremyndighed uden fars samtykke..

Og ja der er sgu mange kameler at sluge. Når mor gør noget hun ikke må og man kontakter myndigheder er svaret bare" jamen nu er det jo sket og du vil vel ikke skabe ballade vel?

forstår ikke den holdning. Vil jo mene det er mor der ikke følger loven der laver ballade  

Anmeld Citér

16. april 2016

Newsence

Skouboe skriver:

Sig til moren at hun skal købe et glas tea tree oil og blande i datterens hårshampoo, tre dråber til hver vask. Det er sundere for datteren og meget billigere end hårfarve, og holder effektivt lus væk.

Desværre er det sådan at har hun først fået en " lys" ide så kan kun regler og love få hende på andre tanker..

Anmeld Citér

16. april 2016

Newsence

Anonym skriver:

Nu husker jeg ikke lige hvor gammel jeg var.. Ca omkring 4 klasse fik jeg farvet mit pande hår, (med resterne fra min mors hårfarve) 

og da jeg gik ud af 7 klasse farvede vi mit hår samme hårfarve pga lus! 

Og siden da har jeg aldrig haft lus! Jeg er lykkelig for den beslutning vi tog dengang. 

Nu går hende her jo kun i 2. Klasse. Jeg farver mit hår mindst 2 gange om året og får stadig lus ( arbejder med små børn ) så det er ikke en garanti overhoved.. 

Har intet imod hårfarve.. Syntes bare 9 år er for lille.. Tror selv jeg var 13/14 år og det ville også være mere ok..

problemmet er for mig både de skadelige stoffer men også at det er morens behov ikke barnets 

Anmeld Citér

16. april 2016

Sedigfor

Melder mig gerne til skræmme billeder! Mit hår blev tude grimt! Også hvis der kommer for meget i, kan man slå ud af det, især når hun ikke er ældre. 

Min fars kæreste brugte bio til hendes datter, hun har haft lus efter men det er sku til lopper og sådan altså bio... 

Anmeld Citér

17. april 2016

Mullemus86

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4675

Tænker at hårpleje/frisør går under den daglige omsorg og mor derfor kan bestemme i den tid, datteren er hos hende.. 

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym

Mor kan skam nemt gøre det uden der sker noget... At det viser noget, eller ret meget om hvordan man ikke samarbejder, viser respekt, og hensyn og tænker både logisk og helbredsmæssige....er jo så desværre noget andet.... 

Og at man pga dovenskab tyr til andre måder at ordne lus på end en fornuftige og holdbar...

Personligt ville jeg gå fuldstændig grassat hvis min datter fik farvet hår i den alder.... 

Anmeld Citér

17. april 2016

Kindfed

Er det kun mig, der slet ikke kan se sammenhængen imellem at farve hår og slippe for lus?

Anmeld Citér

17. april 2016

Fremad

Kindfed skriver:

Er det kun mig, der slet ikke kan se sammenhængen imellem at farve hår og slippe for lus?

Nope, jeg ser heller intet sammenhæng...  

Anmeld Citér

17. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Kindfed skriver:

Hårfarvning kan dræbe lus(eller kan det?), men det holder bestemt ikke lusene væk...  

kan i hvert fald huske jeg fik farvet hår (men jeg var ret meget ældre) fordi jeg havde lus... 

Det er vildt at ville farve hår på en 9 årig..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.