hej
jeg har en dejlig bonus datter på 9 år. Hun har bopæl hos sin mor.
Vi var til skole møde her forleden. Efter mødet står vi lige og snakker lidt. Her meddeler moren så at næste gang barnet får lus så farver hun altså hår på hende. Hun fortæller at hun vil finde en farve der er så tæt på den rigtige hår farve som muligt og at faren kan hoppe og danse hvis han er imod for hun gør det alligevel da hun er træt af lus.
Hun fortæller at det bliver hjemme farve da hun ikke vil betale en frisør. Og hun ved ikke helt om hun vil bruge en skyl ud farve eller en permanent farve.
Jeg forsøgte at fortælle hende ja hårfarve dræber lus men det forhindre jo ikke nye at komme til.
Både faren og jeg syntes det er meget tidligt at udsætte en 9 årig for så mange skadelige stoffer. Faren blev meget ked af det fordi han ikke syntes hun skal farves hår så tidligt og slet ikke en billig hjemmefarve.
Moren har før sagt at vi kan hoppe og danse også på ting hun ikke har ret til at bestemme, men når man så gør hende opmærksom på loven så retter hun ind. Så vi kan ikke gå ud fra moren ved at hun om hun godt må.
Moren mener også at kommer hun i morgen og vil bruge mascare så skal hun da ber have lov.
Vi har et ok forhold til moren og ved at hun kan stoppes men kun hvis vi har noget at have det i. Så siger hun bare OK det vidste jeg ikke, MEN kommer vi med noget hvor mor godt må i følge loven så bliver hun meget gal og anklager far for at vil bestemme alt. Så det er lidt en hårfin grænse vi bevæger os på.
Men faren er virkelig bekymret over at hun skal udsættes for alle de keminikalier som en hår farvning indeholder med de ricisi der jo er hver gang med allergi osv.
Men er der nogen der ved om moren uden fars billigelse må farve hår på barnet når hun kun er 9 år?
Anmeld
Citér