Ateist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2016

Isabella_mor

Ateisme - google er din gode ven. 

Folk der ikke tror på religion og sætter store spærgsmålstegn ved lige netop religion. Nogle ateister går meget op i at bevise at der ikke findes nogen gud ved at gennemgå f.eks. Biblen og finde forskellige ting der ikke giver mening for at kunne have belæg for at ytre at der ikke er hold i biblen osv. Det er nærmest en hobby for nogen. 

Men de fleste ateister kan nok ikke se nogen pointe i at skulle være tilhænger af religion.? Sådan har jeg det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2016

Mortil2+

JLRDP skriver:

Jeg regner med du og din svigerinde er kristne læst ud fra opslaget.

Nu er jeg selv ateist.

Og det er ganske rigtigt at vi ikke tror på noget og lever et ganske normalt liv som alle andre.

Jeg synes dog det lyder noget mærkeligt det med at man ikke ser meget til kvindens familie fordi det kun er mandens familie der dur. Min familie ser vi mindst lige så meget som vi ser min kærestes familie. Og det vil vi blive ved med til vi dør. Og det frafalder heller ikke når vi en dag bliver gift.

Det er ganske normalt at lade et barn sove i sin seng, men langt de fleste har selvfølgelig en vugge/tremmeseng som barnet sover i. Det har intet med tro at gøre, synes jeg ikke.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget 

Nej jeg ser mig ikke som troende - er medlem af folkekirken og mine børn er døbt - men om jeg som sådan tror - tja...

Jeg kunne heller ikke lige genkende det min svigerinde sagde - lyder da helt vildt - altså at fordi man ikke tror på noget - så ser man kun mandens familie..... Giver bare ikke mening. Slet ikke hvis mandens familie er idioter :-)

Og ja de fleste småbørnsfamilier har børn i soveværelset - hun mente så i dobbeltsengen til de var store (2 år) - hvilket også sker i andre familier....

Blev bare så overrasket over hendes udsagn, fordi det lød så overbevisende.

Så Tak :-)

Anmeld Citér

15. april 2016

Mortil2+

firstimemom skriver:

Hahah ej undskyld - altså jeg underviser i religion og det dér, det passer i hvert fald ikke. En ateist er netop en, der ikke tror på noget/en gud. 

Mon ikke hun er blevet bildt det ind af en, der kører sit eget show.

Det tænker jeg også - men kunne bare ikke lige komme igennem med mit syn :-)

Anmeld Citér

15. april 2016

Mortil2+

Isabella_mor skriver:

Ateisme - google er din gode ven. 

Folk der ikke tror på religion og sætter store spærgsmålstegn ved lige netop religion. Nogle ateister går meget op i at bevise at der ikke findes nogen gud ved at gennemgå f.eks. Biblen og finde forskellige ting der ikke giver mening for at kunne have belæg for at ytre at der ikke er hold i biblen osv. Det er nærmest en hobby for nogen. 

Men de fleste ateister kan nok ikke se nogen pointe i at skulle være tilhænger af religion.? Sådan har jeg det.

Jeg har skam googlet - og været på deres hjemmeside....

Men der skriver de ikke noget om børn i sengen eller ikke at se kvindens familie....

og det gør de selvfølgelig ikke hvis det ikke er sandt.... Så fik jo ikke særlig meget ud af nettet...

Anmeld Citér

15. april 2016

Kløver

Mortil2+ skriver:

Hej alle i skønne mennesker :-)

Jeg havde en sjov snak med min svigerinde omkring det at være ateist.

I min verden, er det jo bare nogle der ikke tror på noget - men ellers lever et helt almindeligt liv, lige som os andre.

Men hun sagde, at hvis man levede som ateist, i et forhold - så så man ikke så meget til kvindens familie, fordi det kun var mandens der duede - og at det er meget normalt at, en ateist familie har deres børn sovende i sengen ?

Lyder helt hen i vejret efter min mening - og kan ikke finde oplysninger om denne "tro" om de har leveregler mv.

Så tænkte om der var nogle af jer, der kunne hjælpe.

Øh det tror jeg er meget forskelligt, er man ateist tror man jo ikke på noget men de fleste tror jo på noget om det så er en Gud, videnskaben eller noget andet tror nu ikke man lever efter noget bestemt men har lige så mange forskellige holdninger som andre generelt, ateist eller ej  

Anmeld Citér

15. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mortil2+ skriver:

Jeg har skam googlet - og været på deres hjemmeside....

Men der skriver de ikke noget om børn i sengen eller ikke at se kvindens familie....

og det gør de selvfølgelig ikke hvis det ikke er sandt.... Så fik jo ikke særlig meget ud af nettet...

Nu ved jeg ikke, hvem "de" er, og hvis hjemmeside, du har været på, men ateister er lige så forskellige som fx kristne, og deres eneste fællesnævner er, at de ikke tror på en gud (eller flere). Nogle af dem danner foreninger - måske er det en sådan hjemmeside, du har besøgt - men de taler altså kun på egne vegne. 

Der er en million måder at være ateist på og en million måder at være kristen på, og selvfølgelig kan du ikke finde andre svar om ateisme end dét ene, at ateister ikke tror. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.