Ateist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
15 svar
20 synes godt om
14. april 2016

Mortil2+

Hej alle i skønne mennesker :-)

Jeg havde en sjov snak med min svigerinde omkring det at være ateist.

I min verden, er det jo bare nogle der ikke tror på noget - men ellers lever et helt almindeligt liv, lige som os andre.

Men hun sagde, at hvis man levede som ateist, i et forhold - så så man ikke så meget til kvindens familie, fordi det kun var mandens der duede - og at det er meget normalt at, en ateist familie har deres børn sovende i sengen ?

Lyder helt hen i vejret efter min mening - og kan ikke finde oplysninger om denne "tro" om de har leveregler mv.

Så tænkte om der var nogle af jer, der kunne hjælpe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2016

Fremad

Jeg tror muligvis hun er blevet informeret meget dårligt evt fra en mand der ville have det på hans måde...

Anmeld Citér

14. april 2016

Mortil2+

sscm skriver:

Jeg tror muligvis hun er blevet informeret meget dårligt evt fra en mand der ville have det på hans måde...

Ja ik - kunne heller ikke selv genkende det hun sagde, det lød bare så overbevisende.....

Så tænkte gad vide om jeg er helt fra den - så tak :-)

Anmeld Citér

14. april 2016

migxher

Ej det lyder fjollet Vi er vel en slags ateister. Vi har begge meldt os ud af folkekirken, og vores søn er ikke døbt.
Han sover stadig hos os, men det er nu min familie vi ser mest. Men jeg kan jeg ikke lige se har med vores tro at gøre. 

Anmeld Citér

14. april 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

At være ateist er vel i bund og grund "bare" at man ikke har nogen religiøs tro? Det er ihvertfald sådan jeg forstår det. Jeg synes det lyder meget mærkeligt hvis de ting hun nævner skulle have forbindelse til det at være ateist? 

Anmeld Citér

14. april 2016

JLRDP

Mortil2+ skriver:

I min verden, er det jo bare nogle der ikke tror på noget - men ellers lever et helt almindeligt liv, lige som os andre.

Men hun sagde, at hvis man levede som ateist, i et forhold - så så man ikke så meget til kvindens familie, fordi det kun var mandens der duede - og at det er meget normalt at, en ateist familie har deres børn sovende i sengen ?

Lyder helt hen i vejret efter min mening - og kan ikke finde oplysninger om denne "tro" om de har leveregler mv.

Jeg regner med du og din svigerinde er kristne læst ud fra opslaget.

Nu er jeg selv ateist.

Og det er ganske rigtigt at vi ikke tror på noget og lever et ganske normalt liv som alle andre.

Jeg synes dog det lyder noget mærkeligt det med at man ikke ser meget til kvindens familie fordi det kun er mandens familie der dur. Min familie ser vi mindst lige så meget som vi ser min kærestes familie. Og det vil vi blive ved med til vi dør. Og det frafalder heller ikke når vi en dag bliver gift.

Det er ganske normalt at lade et barn sove i sin seng, men langt de fleste har selvfølgelig en vugge/tremmeseng som barnet sover i. Det har intet med tro at gøre, synes jeg ikke.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget 

Anmeld Citér

14. april 2016

firstimemom

Hahah ej undskyld - altså jeg underviser i religion og det dér, det passer i hvert fald ikke. En ateist er netop en, der ikke tror på noget/en gud. 

Mon ikke hun er blevet bildt det ind af en, der kører sit eget show.

Anmeld Citér

14. april 2016

Vivienne

Mortil2+ skriver:

Undskyld, jeg kunne ikke lade være med at grine af din venindes "viden" (eller mangel på samme). 

En ateist er netop én uden tro. Dvs. En ateist følger ingen regler/bøger/traditioner osv. men lever sit liv som han/hun ønsker det. 

Jeg er ateist og jeg ser min familie alt det jeg vil og mit barn sover hos os, hvis han ønsker det. 

Sig til din veninde at hun kan Google sig frem til mange informationer omkring det at være ateist. Og alt andet. 

Anmeld Citér

14. april 2016

asphodel

Jeg har hørt at kristne er egoistiske, respektløse og dømmende og ingen problemer har med at behandle dem, der tænker eller lever anderledes, som om de er mindre værd og på en anmasende, bedrevidende og ubehagelig facon.

Men jeg tænker at i virkeligheden så er der nok mange af dem der er lige som os andre almindelige, ikke-troende mennesker. 

Anmeld Citér

14. april 2016

modesty

Hun er vist ikke for kvik, din svigerinde... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.