Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anonym skriver: Det gjorde hende fra kommunen der selv hjalp os med at udfylde ansøgningen. Og det synes vi også er rigtig dårlig stil Og okay, det kan være du måske har fat i noget der. Vi må prøve at få lavet et møde med banken og høre om de kan hjælpe og ellers må vi undersøge om vi kan finde et godt lånefirma. Og ellers må vi blive her lidt endnu og selv spare op til boligindskud.
Det gjorde hende fra kommunen der selv hjalp os med at udfylde ansøgningen. Og det synes vi også er rigtig dårlig stil
Og okay, det kan være du måske har fat i noget der. Vi må prøve at få lavet et møde med banken og høre om de kan hjælpe og ellers må vi undersøge om vi kan finde et godt lånefirma.
Og ellers må vi blive her lidt endnu og selv spare op til boligindskud.
Har i kontaktet hende og hørt hvad der er grund for det pludselige nej når i var blevet lovet et ja?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Tak til jer der har svaret. Vi er begge blevet enige om at hvis banken ikke kan låne os til indskuddet så bliver vi boende her indtil vi har sparet op til et boligindskud og derefter begynder at søge bolig igen når pengene er til det Vi tænker på vores baby og der er absolut ingen grund til at vores barn skal til verden hvor mor og far skylder penge pga kviklån. Vi venter hellere 1-2 år til pengene er sparet sammen end at forhaste os ud i et lån der næsten kommer til at ribbe os for penge
Anonym skriver: Min kæreste og jeg står og skal forhåbentlig flytte d. 1/5. Vi er nr 1 til en 3 værelses lejlighed og jeg er 20+1, Vi fik af vide at vi uden problemer ville kunne låne til boligindskud hos kommunen, 20.000 kr. Vi får så lavet ansøgningen og får dagen efter en opringning fra dem at de afslår simpelthen fordi de mener vi begge tjener for meget til sammen. Vi er begge pt på kontanthjælp. Og har på iiiingen måde råd til at betale 20.000kr sådan lige, vi har til d. 19/4 til at finde pengene og få underskrevet lejekontrakten. Nu er problemet så, vi prøvede at ringe til min bank og høre om de ville kunne låne os til boligundskuddet hvor svaret var at de sagtens ville kunne kigge på det, men at det nok kunne være vi tjente for lidt til sammen til at kunne tage et lån hos dem. Hvad i alverden gør vi nu? Vi overvejede at tage et lån på nettet, men det er jo også dumt. Er der nogen der ved hvad i alverden man kan gøre i sådan en situation? Vi har kun til d. 19. Og det er ikke sikkert vi kan finde en anden lejlighed før om nogle år igen Vi har pt ikke plads til at stifte en familie i den lejlighed vi bor i nu.
Min kæreste og jeg står og skal forhåbentlig flytte d. 1/5.
Vi er nr 1 til en 3 værelses lejlighed og jeg er 20+1, Vi fik af vide at vi uden problemer ville kunne låne til boligindskud hos kommunen, 20.000 kr.
Vi får så lavet ansøgningen og får dagen efter en opringning fra dem at de afslår simpelthen fordi de mener vi begge tjener for meget til sammen. Vi er begge pt på kontanthjælp. Og har på iiiingen måde råd til at betale 20.000kr sådan lige, vi har til d. 19/4 til at finde pengene og få underskrevet lejekontrakten. Nu er problemet så, vi prøvede at ringe til min bank og høre om de ville kunne låne os til boligundskuddet hvor svaret var at de sagtens ville kunne kigge på det, men at det nok kunne være vi tjente for lidt til sammen til at kunne tage et lån hos dem. Hvad i alverden gør vi nu? Vi overvejede at tage et lån på nettet, men det er jo også dumt.
Er der nogen der ved hvad i alverden man kan gøre i sådan en situation? Vi har kun til d. 19. Og det er ikke sikkert vi kan finde en anden lejlighed før om nogle år igen Vi har pt ikke plads til at stifte en familie i den lejlighed vi bor i nu.
Bliv boende og spar op selv.
Baby har ikk brug for meget plads. Jeg bor hos min mor lige pt til jeg har sparet op til indskud. Har et værelse på 15 m2, en stue og et køkken og der er mere end rigeligt med plads.
Han er 8 mdr.
Rauw skriver: Har i kontaktet hende og hørt hvad der er grund for det pludselige nej når i var blevet lovet et ja?
Ja det er fordi de mener vi tjener for meget tilsammen Min kæreste får kontanthjælp for en over 25år, plus han får børnepenge pga har har barn fra tidligere forhold, og jeg får kontanthjælp som ung altså under 25år og er lige begyndt at få penge som forsørger, så de mener det at jeg er begyndt at få penge som forsørger allerede gør at vi ikke kan få hjælp hos kommunen
Rauw skriver: Hvem havde lovet jer lånet hos kommunen til at starte med? For hvis det var kommunen selv er det da dårlig stil at sige nej. Men udover det så har jeg aldrig oplevet folk få indskudslån medmindre de havde børn og var enlige. Jeg har god erfaring med at låne på nettet hos de store firmaer som leasy og ekspress bank. Altid god service og tjek på tingene hos dem. Og ja det er dyrt, men ikke specielt dyrere end det min bank tilbød.
Hvem havde lovet jer lånet hos kommunen til at starte med?
For hvis det var kommunen selv er det da dårlig stil at sige nej. Men udover det så har jeg aldrig oplevet folk få indskudslån medmindre de havde børn og var enlige.
Jeg har god erfaring med at låne på nettet hos de store firmaer som leasy og ekspress bank. Altid god service og tjek på tingene hos dem. Og ja det er dyrt, men ikke specielt dyrere end det min bank tilbød.
Min ex og jeg fik indskudslån hos kommunen vi var hverken enlige eller havde børn
Anonym skriver: Tak til jer der har svaret. Vi er begge blevet enige om at hvis banken ikke kan låne os til indskuddet så bliver vi boende her indtil vi har sparet op til et boligindskud og derefter begynder at søge bolig igen når pengene er til det Vi tænker på vores baby og der er absolut ingen grund til at vores barn skal til verden hvor mor og far skylder penge pga kviklån. Vi venter hellere 1-2 år til pengene er sparet sammen end at forhaste os ud i et lån der næsten kommer til at ribbe os for penge
God ide... der kan også sagtens lades Gøre med børn og lidt plads
Vi boede på 54 kvm da jeg blev gravid med nummer 1 og vi var skrevet op og ledte men ville ikke flytte til hvad som helst så vi endte med at bo der til vores første var 2 år vi fik tilbudt en bolig vi ikke kunne sige nej til og flyttede 14 dage efter min termin med nummer 2 det vil jeg dog gerne fraråde.... Vi kunne ikke havde gjort det meget anderledes end vi gjorde men flytning med en lille ny er bare sindssygt hårdt og besværliggøre mange ting og skaber MEGET unødig stress
Hej. håber i finder en god løsning. dog skal i lige tænke over at i ikke må have en stor opsparing på KH for så forlanger de at man lever af dem. og de regner ens bugetkonto med ind i opsparing... så pas på i ikke spare så meget op at i skal leve for dem
Anonym skriver: Hej. håber i finder en god løsning. dog skal i lige tænke over at i ikke må have en stor opsparing på KH for så forlanger de at man lever af dem. og de regner ens bugetkonto med ind i opsparing... så pas på i ikke spare så meget op at i skal leve for dem
Eller hæv dem i kontanter, hvis i kan lade vær med at bruge dem.
Først og fremmest skal kommunen give jer et skriftligt afslag! Så i kan se begrundelsen, dernæst skal de med sende en klagevejledning så i har mulighed for at klage over afgørelsen. At love i får det først og så give jer afslag holder ikke.
Derfor ... forlang det skriftligt og klag over afgørelsen
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128