Kan ikke låne til boligindskud af kommune og bank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
18 svar
35 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg står og skal forhåbentlig flytte d. 1/5.

Vi er nr 1 til en 3 værelses lejlighed og jeg er 20+1, Vi fik af vide at vi uden problemer ville kunne låne til boligindskud hos kommunen, 20.000 kr.

Vi får så lavet ansøgningen og får dagen efter en opringning fra dem at de afslår simpelthen fordi de mener vi begge tjener for meget til sammen. Vi er begge pt på kontanthjælp. Og har på iiiingen måde råd til at betale 20.000kr sådan lige, vi har til d. 19/4 til at finde pengene og få underskrevet lejekontrakten. Nu er problemet så, vi prøvede at ringe til min bank og høre om de ville kunne låne os til boligundskuddet hvor svaret var at de sagtens ville kunne kigge på det, men at det nok kunne være vi tjente for lidt til sammen til at kunne tage et lån hos dem. Hvad i alverden gør vi nu? Vi overvejede at tage et lån på nettet, men det er jo også dumt.

Er der nogen der ved hvad i alverden man kan gøre i sådan en situation? Vi har kun til d. 19. Og det er ikke sikkert vi kan finde en anden lejlighed før om nogle år igen  Vi har pt ikke plads til at stifte en familie i den lejlighed vi bor i nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Vi er nr 1 til en 3 værelses lejlighed og jeg er 20+1, Vi fik af vide at vi uden problemer ville kunne låne til boligindskud hos kommunen, 20.000 kr.

Vi får så lavet ansøgningen og får dagen efter en opringning fra dem at de afslår simpelthen fordi de mener vi begge tjener for meget til sammen. Vi er begge pt på kontanthjælp. Og har på iiiingen måde råd til at betale 20.000kr sådan lige, vi har til d. 19/4 til at finde pengene og få underskrevet lejekontrakten. Nu er problemet så, vi prøvede at ringe til min bank og høre om de ville kunne låne os til boligundskuddet hvor svaret var at de sagtens ville kunne kigge på det, men at det nok kunne være vi tjente for lidt til sammen til at kunne tage et lån hos dem. Hvad i alverden gør vi nu? Vi overvejede at tage et lån på nettet, men det er jo også dumt.

Er der nogen der ved hvad i alverden man kan gøre i sådan en situation? Vi har kun til d. 19. Og det er ikke sikkert vi kan finde en anden lejlighed før om nogle år igen  Vi har pt ikke plads til at stifte en familie i den lejlighed vi bor i nu.

1. Lån penge af familie eller venner.

2. Bliv boende og spar op til indskuddet selv. Man kan sagtens stifte familie på lidt plads. Baby har ikke brug for meget plads, selvom det selvfølgelig er rart med mere plads. 

Anmeld Citér

14. april 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Bliv boende hvor i bor og begynd at spar op j kan vel spare det op som i ville afbetale til banken, hvis i havde kunne låne der? 

Anmeld Citér

14. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Har I ikke evt noget familie der kan hjælpe jer?

Da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed fik jeg lov til at få en kassekredit på 25.000 kr i banken, til indskud. Men det var vidst udelukkende fordi jeg kunne stille min børneopsparing som sikkerhed, da jeg fik den et par måneder senere (fik den som 21-årig).

Men ellers prøv at snakke med lidt mere banken. Lav et budget for hvordan I kan få det til at løbe rundt, og hvad I vil have råd til at afdrage om måneden og tag det med. - Da min eks gjorde fik han lov til at låne til en ny bil selvom han var enlig på su, og banken til at starte med havde været afvisende.

Anmeld Citér

14. april 2016

Rauw

Hvem havde lovet jer lånet hos kommunen til at starte med? 

For hvis det var kommunen selv er det da dårlig stil at sige nej. Men udover det så har jeg aldrig oplevet folk få indskudslån medmindre de havde børn og var enlige. 

Jeg har god erfaring med at låne på nettet hos de store firmaer som leasy og ekspress bank. Altid god service og tjek på tingene hos dem. Og ja det er dyrt, men ikke specielt dyrere end det min bank tilbød. 

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Har I ikke evt noget familie der kan hjælpe jer?

Da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed fik jeg lov til at få en kassekredit på 25.000 kr i banken, til indskud. Men det var vidst udelukkende fordi jeg kunne stille min børneopsparing som sikkerhed, da jeg fik den et par måneder senere (fik den som 21-årig).

Men ellers prøv at snakke med lidt mere banken. Lav et budget for hvordan I kan få det til at løbe rundt, og hvad I vil have råd til at afdrage om måneden og tag det med. - Da min eks gjorde fik han lov til at låne til en ny bil selvom han var enlig på su, og banken til at starte med havde været afvisende.

Vi har ikke venner eller familie der kan hjælpe, desværre.

Ja vi har stadig tænkt os at prøve at høre hvad vi kan komme frem til med banken. Og krydser fingre for at de gerne vil hjælpe til  Ellers må vi vente med at flytte og få det bedste ud af der vi bor nu indtil vi har sparet sammen til boligindskud 

Anmeld Citér

14. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Vi har ikke venner eller familie der kan hjælpe, desværre.

Ja vi har stadig tænkt os at prøve at høre hvad vi kan komme frem til med banken. Og krydser fingre for at de gerne vil hjælpe til  Ellers må vi vente med at flytte og få det bedste ud af der vi bor nu indtil vi har sparet sammen til boligindskud 

Ja, god idé at vente med flytning, og spare op, hvis I får nej af banken. Baby behøver jo i grunden heller ikke ret meget plads. En soveplads (evt i mors og fars seng) og en pusleplads så er de vigtigeste behov faktisk dækket. Og så lidt skabs plads til tøj

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Hvem havde lovet jer lånet hos kommunen til at starte med? 

For hvis det var kommunen selv er det da dårlig stil at sige nej. Men udover det så har jeg aldrig oplevet folk få indskudslån medmindre de havde børn og var enlige. 

Jeg har god erfaring med at låne på nettet hos de store firmaer som leasy og ekspress bank. Altid god service og tjek på tingene hos dem. Og ja det er dyrt, men ikke specielt dyrere end det min bank tilbød. 

Det gjorde hende fra kommunen der selv hjalp os med at udfylde ansøgningen. Og det synes vi også er rigtig dårlig stil 

Og okay, det kan være du måske har fat i noget der. Vi må prøve at få lavet et møde med banken og høre om de kan hjælpe og ellers må vi undersøge om vi kan finde et godt lånefirma.

Og ellers må vi blive her lidt endnu og selv spare op til boligindskud.

Anmeld Citér

14. april 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Det gjorde hende fra kommunen der selv hjalp os med at udfylde ansøgningen. Og det synes vi også er rigtig dårlig stil 

Og okay, det kan være du måske har fat i noget der. Vi må prøve at få lavet et møde med banken og høre om de kan hjælpe og ellers må vi undersøge om vi kan finde et godt lånefirma.

Og ellers må vi blive her lidt endnu og selv spare op til boligindskud.

De der hurtige lån er simpelthen for træls! Det er ekstra dyrt og unødvendigt træls 

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

De der hurtige lån er simpelthen for træls! Det er ekstra dyrt og unødvendigt træls 

Ja vi er også blevet enige om at det altså simpelthen er for dumt hvis vi gør det. Vi har lige taget om snak om det og lige meget hvad der kommer til at ske vil vi ti gange hellere vente med at flytte og spare penge op, end at tage et kviklån 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.