Gravid, pisse nervøs og katastrofetanker-HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg synes sagtens du kan ringe til jordemoderen eller lægen i morgen - og sige det som det er. Du er nervøs for baby og tankerne kredser om det konstant. Du blev kontaktet lige efter nf for at finde ud af om du skulle på forløb for sårbare gravide, men dengang mente du ikke det var nødvendigt .. Men nu ser det ud til at det kunne være en god idé  

Hende der ringede var det special jordemoderen ? For så ville jeg bare ringe til hende  

Du bliver ikke stemplet det er kun ment som en hjælp til dig og din lille familie for at I får den bedste start .. Så man er ekstra obs på om du bliver deprimeret før og efter fødslen. Om du psykisk er med i graviditeten og efter. Og hvad du /i nu har behov for - det er jo forskelligt for os alle hos mig bliver vi fulgt ekstra tæt fordi vi havde et hårdt forløb efter fødslen af vores første barn, som har sat sine spor .. Jeg turde fx ikke blive gravid igen før hun var 5,5 år gammel ... Derfor blev vi tilbudt ekstra skanning hvis vi følte behov og har haft sundhedsplejerske på besøg inden fødslen ... Har mulighed for flere lægebesøg og flere jordemoder besøg osv .. 

Ja, men jeg kan ikke huske hvad hun hed. Hun ringede rundt til alle der fra lægens side var noteret som mulig sårbar. Men ja. Jeg ringer i morgen og forklarer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tak! Så er jeg ikke en "tabt sag"

Er ked af på dine vegne, det endte sådan, men det er man ikke selv herre over. Desværre.

Min egen mor er ikke lige frem et pragt eksemplar. Altså. Overhovedet. Som i ikke at kunne passe på sine børn og træffe virkelige dårlige valg. Så der har jeg ikke rigtig noget støtte. Måske min svigermor. Men jeg føler mig tosset. Fordi jeg er jo gravid og jeg burde tillade mig selv at danse rundt af glæde. Og jeg tror, resten af min omgangskreds også forventer jeg er sådan.

Ringer til jordemoderen i morgen for at høre om mine muligheder.

Håber, du er ok igen!

Har måske skrevet det lidt rodet, det endte ikke skidt for mig  

- Har i dag en skøn datter der bliver 2 til sommer

Men er ked af at høre om din mor, det kan ikke være rart. 
God idé at ringe til jordemoderen. Synes også det er lidt sent du har fået tid til første samtale. - Jeg havde første samtale i uge 16, så det troede jeg egentlig var normalt.

Og i forhold til det der med at være sårbar gravid, så det ikke fordi de sådan holder øje med dig. - Jeg var meget ung så blev noteret som særligt sårbar og fik derfor lidt flere samtaler med jdm, kendt jdm ordning, og blev fulgt ekstra af sp. Det synes jeg var rigtig rart og gjorde at jeg bedre turde stole på mig selv og mine mave fornemmelse som mor  

Anmeld Citér

13. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Ja, men jeg kan ikke huske hvad hun hed. Hun ringede rundt til alle der fra lægens side var noteret som mulig sårbar. Men ja. Jeg ringer i morgen og forklarer 

hvilket sygehus er du tilknyttet ? 

Send mig evt en pb med det ... Det kunne jo være samme sygehus og samme dame  

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hvilket sygehus er du tilknyttet ? 

Send mig evt en pb med det ... Det kunne jo være samme sygehus og samme dame  

Det kan det faktisk godt være... Sender lige pb

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Har måske skrevet det lidt rodet, det endte ikke skidt for mig  

- Har i dag en skøn datter der bliver 2 til sommer

Men er ked af at høre om din mor, det kan ikke være rart. 
God idé at ringe til jordemoderen. Synes også det er lidt sent du har fået tid til første samtale. - Jeg havde første samtale i uge 16, så det troede jeg egentlig var normalt.

Og i forhold til det der med at være sårbar gravid, så det ikke fordi de sådan holder øje med dig. - Jeg var meget ung så blev noteret som særligt sårbar og fik derfor lidt flere samtaler med jdm, kendt jdm ordning, og blev fulgt ekstra af sp. Det synes jeg var rigtig rart og gjorde at jeg bedre turde stole på mig selv og mine mave fornemmelse som mor  

Ja. Jeg tror bsre lige jeg skal lære, at det ikke er noget skidt at være tilknyttet

Er glad for at alt er godt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.