Anonym skriver:
Hvordan pokker gør man, når man på nogle områder bare er forskellige ?
Vi ses ofte og vi hygger jo og Haarder sjovt, men ofte får min veninde bare jokket sådan i spinaten. Har prøvet flere gange at fortælle hun går over grænsen men er som om det ikke ryger ind. Desværre er det en del hun ofte har konflikter med, og prøver at hjælpe og støtte så godt jeg kan. Men nogle gange bliver hun rigtig væmmelig. Feks var hun gal over svigerinden kom først med at blive gravid, og hun håbede de mistede det, for de tog alt opmærksomheden. Hun håbede at det blev modsatte køn end hun ønskede, fordi de har jo både jobs, bil, hus osv så var typisk hun bare fik hvad hun pegede på.
Da jeg var gravid i sin tid med den ældste, inden hun fandt din kæreste, var hun alt andet end støtte og kom med kommentarer om det endte i kejsersnit, så havde jeg jo ikke født selv, eller ydet. Hun lå selv i mange timer da det blev hendes tur, men havde epidural hele vejen og lå og sov det meste af processen, og mærkede knap nok hun pressede, pga epidiralen. Roste og gav min støtte men skulle igen lige have smidt i hovedet hun havde ydet frem for visse andre som bare havde fået hevet ungen ud gennem maven.
Vi var igang med PB i behandling og havde været igang længe, og hende og kæresten snakkede om at starte nogle mdr senere, der var ingen forståelse for min hormonbehandling, og hun håbede at komme først for jeg havde trods alt et barn i forvejen. Jeg blev gravid lige inden de gik i gang, men hun er med begge unger blevet gravid i første forsøg.
Hun betyder meget og vi har kendt hinanden siden vi var små, og ville ønske jeg kunne finde en måde at trænge igennem på, for hun siger indimellem nogle ting som virkelig bare sårer helt ned i maven.
Jeg søger jeres råd og ikke at få at vide jeg er dum eller en dårlig veninde, da jeg virkelig gør mit bedste for at støtte hende og være rummelig
Sådan en veninde havde jeg også. Jeg led under det i 10 år inden jeg slap fri.
Bagefter kan jeg godt se, at det var usundt forhold. Mest for mig, der konstant fik af vide, at jeg var grim/var tyk eller andre sårende ting.
Hendes selvværd var så ringe, kan jeg efterrationalisere det med. Og jeg var bare en hun kunne hævde sig overfor. Selvom hun havde en hel del at byde ind med, var det bare ikke godt nok.
Vi søgte det samme arbejde og bagefter fortalte hun, at de bare havde været så glade og havde sagt at alle de andre havde været dårligere (jeg var før hende). Jeg fik jobbet.
Hun sladrede om mig til mine kærester, feks hvis jeg havde flirtet med en fyr som hun syntes om. Jeg gjorde ikke mere end det, men hun fik det altid til at lyde som mere så jeg kom i store problemer.
Hun var min bedste veninde da vi gik i 8, vi skulle på lejrtur og på vejen derover ville jeg ikke rejse mig og flytte hendes taske så andre kunne komme til. Med det resultat at på hele lejrturen snakkede hun ikke med mig. Jeg var dybt ulykkelig. Da vi så kommer hjem, indrømmede hun det og sagde at så havde jeg vel lært det? Som om jeg skulle opdrages på.
Jeg fandt mig i det. Troede at sådan skulle det være. Men kan da godt se at bagefter, at det var rigtig usundt for mig.
Du kan ikke ændre på hende. Hun er sådan fordi hendes selvværd er SÅ ringe. Enten skal du acceptere det eller også skal du finde en anden. Det er hårdt.