ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2016

llol

Hej, jeg kan godt have det meget skidt ifb med min cyklus og omkring ægløsning. Ift at teste, så er det en god idé, at starte et par dage før beregnet ægløsning, og selvom der kan være svingninger i stregernes tydelighed, da der også er svingninger i dit hormon niveau fra dag til dag, så er det vigtigt med to lige tydelige streger. 

Skriv evt ned hvornår og hvilke dage, de er tydelige, så kan du følge med i din cyklus omkring ægløsningen - det kan være brugbart, hvis I ikke bliver gravide lige med det samme. 

Jeg havde svært ved at tænke på andet, da vi gik i gang med vores projekt baby. Det påvirkede min cyklus, hvilket viste sig ret hurtigt med udeblivelse af menstruation eller 10-14 dage over tid. Jeg var nødt til at finde et andet projekt, som jeg kunne gå op i samtidig, for at få ro på.

Hov. Og en ægløsnings test kan aldrig vise om du er gravid, selvom stregerne er uregelmæssige. Det er to forskellige hormoner, som afgør det.

Pøj pøj med projektet 

Hilsen herfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar. Viste sig at være noget jeg havde spist og ikke pga. Ægløsning. Men går ud fra jeg havde ægløsning alligevel da der var ridelig streg. Så nu venter vi i spænding om der er gevinst. Oplevede mine bryster igår begyndte at være spændte og ømme, så håber

Anmeld Citér

16. april 2016

Liv_86

llol skriver:

Hej, jeg kan godt have det meget skidt ifb med min cyklus og omkring ægløsning. Ift at teste, så er det en god idé, at starte et par dage før beregnet ægløsning, og selvom der kan være svingninger i stregernes tydelighed, da der også er svingninger i dit hormon niveau fra dag til dag, så er det vigtigt med to lige tydelige streger. 

Skriv evt ned hvornår og hvilke dage, de er tydelige, så kan du følge med i din cyklus omkring ægløsningen - det kan være brugbart, hvis I ikke bliver gravide lige med det samme. 

Jeg havde svært ved at tænke på andet, da vi gik i gang med vores projekt baby. Det påvirkede min cyklus, hvilket viste sig ret hurtigt med udeblivelse af menstruation eller 10-14 dage over tid. Jeg var nødt til at finde et andet projekt, som jeg kunne gå op i samtidig, for at få ro på.

Hov. Og en ægløsnings test kan aldrig vise om du er gravid, selvom stregerne er uregelmæssige. Det er to forskellige hormoner, som afgør det.

Pøj pøj med projektet 

Hilsen herfra 

En ÆL test kan godt vise positiv hvis du er gravid bare til orientering. 

Men graviditets test kan aldrig vise positiv ved ÆL. Men omvendt kan det godt lade sig gøre. Grunden er at det hormon en ÆL test leder efter også er til stede når man er gravid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.