Hormonspiral og tampon.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.403 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. april 2016

hejmeddig10

Hej dejlige mødre og kommende mødre. 
Den her henvender sig nok mest til jer der egentlig har en hormon spiral i. Men jeg har længe gået og tænkt over om man egentlig kan have en tampon i imens man jo har sin hormonspiral i. Eller hvordan og hvor ledes? 

Hilsen Mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

Fremad

Det kan man nemt.... Men mener at de fraråder det 

Anmeld Citér

12. april 2016

fnuggi

hejmeddig10 skriver:

Den her henvender sig nok mest til jer der egentlig har en hormon spiral i. Men jeg har længe gået og tænkt over om man egentlig kan have en tampon i imens man jo har sin hormonspiral i. Eller hvordan og hvor ledes? 

Hilsen Mig 

det kan man godt men de fra råder det men skal man bruge dem så skift tider end man plejer 

har den selv og gjore det selv inden det blev helt væk 

Anmeld Citér

13. april 2016

hejmeddig10

fnuggi skriver:

det kan man godt men de fra råder det men skal man bruge dem så skift tider end man plejer 

har den selv og gjore det selv inden det blev helt væk 

Hvor længe gik der før dit det blev helt væk? (: 

Anmeld Citér

13. april 2016

mija

Da jeg havde kobberspiral i, brugte jeg tampon som jeg plejede uden problemer.. men som skrevet, skiftede jeg den oftere, men det var også pga øget blodmængde  

Anmeld Citér

15. april 2016

fnuggi

hejmeddig10 skriver:

Hvor længe gik der før dit det blev helt væk? (: 

der gik tre måneder men blødte slet ikke så meget som jeg plejer 

Anmeld Citér

19. april 2016

hejmeddig10

fnuggi skriver:

der gik tre måneder men blødte slet ikke så meget som jeg plejer 

Hmm.. Min menstruation er blevet så underlig efter jeg har fået sat den op. 

Jeg kan starte med at bløde, og det er så i to dage, og efter to dage kan jeg have en dag hvor jeg ikke bløder, og så bløder jeg måske lidt dagen efter og sådan er det i ca. en uge eller 14 dage  

Anmeld Citér

19. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hejmeddig10 skriver:

Hmm.. Min menstruation er blevet så underlig efter jeg har fået sat den op. 

Jeg kan starte med at bløde, og det er så i to dage, og efter to dage kan jeg have en dag hvor jeg ikke bløder, og så bløder jeg måske lidt dagen efter og sådan er det i ca. en uge eller 14 dage  

Hvor længe har du haft den? Det er meget normalt at kroppen "skaber sig" i 3-6 mdr efter man har fået den, fordi den lige skal vænne sig til den. Jeg havde min spiral i lidt over 3 mdr og blødte næsten nonstop. - Havde sammenlagt 2 ugers pause i løbet af 15 uger, med kun få dages pause af gangen. Fik pludselig stærke smerter og blev indlagt og fik morfin. Efter noget tid og 1000 undersøgelser på samme aften (sådan føltes det i hvert fald) kom lægerne frem til at min krop forsøgte at udstøde spiralen og fjernede den. Inden for en time var smerterne væk og efter få dage blødte jeg ikke mere.

Men hvis du ikke har ondt så kan det sagtens bare være fordi din krop lige skal bruge noget tid på at vænne sig til spiralen

Anmeld Citér

19. april 2016

LOL

hejmeddig10 skriver:

Hilsen Mig 

Jeg har så godt nok kobberspiral, men jeg undgår at bruge tampon, er bange for at rive spiralen med ud  Har brugt det en enkelt gang da jeg skulle svømme med baby, men den kom hurtigt ud - skift ofte hvis du vælger at bruge det.

Anmeld Citér

20. april 2016

hejmeddig10

MummiT skriver:

Hvor længe har du haft den? Det er meget normalt at kroppen "skaber sig" i 3-6 mdr efter man har fået den, fordi den lige skal vænne sig til den. Jeg havde min spiral i lidt over 3 mdr og blødte næsten nonstop. - Havde sammenlagt 2 ugers pause i løbet af 15 uger, med kun få dages pause af gangen. Fik pludselig stærke smerter og blev indlagt og fik morfin. Efter noget tid og 1000 undersøgelser på samme aften (sådan føltes det i hvert fald) kom lægerne frem til at min krop forsøgte at udstøde spiralen og fjernede den. Inden for en time var smerterne væk og efter få dage blødte jeg ikke mere.

Men hvis du ikke har ondt så kan det sagtens bare være fordi din krop lige skal bruge noget tid på at vænne sig til spiralen

Jeg har haft den i 11 måneder. Og synes godt nok det er træls at jeg skal bruge 14 dage på at bløde.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.