Hvor gammel skal hun være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 10 år. Og har altid tænkt at hun selvfølgelig må brug deo når hun kommer i puberteten. Det er hun ikke endnu. Men hun føler at hun lugter. Jeg kan ikke lugte noget og har lidt på fornemmelsen at hun gerne vil have en deo fordi nogle af de andre piger har. Så jeg ved ikke om jeg skal give hende en eller ej.

Hvad er jeres mening?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 10 år. Og har altid tænkt at hun selvfølgelig må brug deo når hun kommer i puberteten. Det er hun ikke endnu. Men hun føler at hun lugter. Jeg kan ikke lugte noget og har lidt på fornemmelsen at hun gerne vil have en deo fordi nogle af de andre piger har. Så jeg ved ikke om jeg skal give hende en eller ej.

Hvad er jeres mening?

Jeg ville give hende en antiperspirant Roll On uden parfume, så er der ingen skade sket ved at bruge den.

Anmeld Citér

12. april 2016

serinasmor

Ved ikke hvor gammel hun skal være men tænker jeg i den situation ville give min datter en parfumefri roll-on  

Og så går jeg ud fra at hun allerede kommer i bad hver dag  

Anmeld Citér

12. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er lystig fortaler for at se på barn og situation - fremfor alderen i sig selv. Hvis du synes at det er ok med deo fordi hun er nysgerrig og fordi de andre måske er begyndt, så hiv hende med i Matas og lad hende vælge en roll-on uden parfume og en masse skidt i ... så virker det rimelig tilforladeligt i mine øjne

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar line og serina.

Jeg synes jo bare ikke det er godt at gøre noget fordi andre gør det. Fint hvis det var et reelt behov. Vi snakker meget ærligt sammen om alt og jeg har spurgt hende, om det er fordi de andre har og der svarer hun nej. 

Måske hun snart kommer i puberteten. Hun spørger meget ind til kroppen(mens osv) selvom vi har snakket om det 1000 gange

Anmeld Citér

12. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Tak for svar line og serina.

Jeg synes jo bare ikke det er godt at gøre noget fordi andre gør det. Fint hvis det var et reelt behov. Vi snakker meget ærligt sammen om alt og jeg har spurgt hende, om det er fordi de andre har og der svarer hun nej. 

Måske hun snart kommer i puberteten. Hun spørger meget ind til kroppen(mens osv) selvom vi har snakket om det 1000 gange

Jeg tænker at det er et behov hun har om end måske mest psykisk for at passe ind ... Og derfor ville jeg give hende en  

Lidt ligesom den første bh, som jo ingenting støtter (med mindre man som forældre har været for sent ude) 

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg er lystig fortaler for at se på barn og situation - fremfor alderen i sig selv. Hvis du synes at det er ok med deo fordi hun er nysgerrig og fordi de andre måske er begyndt, så hiv hende med i Matas og lad hende vælge en roll-on uden parfume og en masse skidt i ... så virker det rimelig tilforladeligt i mine øjne

Jeg er netop i tvivl om jeg er ok med deo

Derfor tænkte jeg det lige kunne være rart at høre erfaringer fra andre.

De andre mødre i klassen giver let efter fordi de ikke orker når pigen plager, så dem kan jeg ikke rigtig sparre med.

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg tænker at det er et behov hun har om end måske mest psykisk for at passe ind ... Og derfor ville jeg give hende en  

Lidt ligesom den første bh, som jo ingenting støtter (med mindre man som forældre har været for sent ude) 

Jeg tror du har ret. For hun lugter ikke. Jeg har lugtet til hendes armhule når hun siger det lugter, og jeg kan intet lugte.

Jeg har bare aldrig prøvet før at hun gerne vil ha noget bare fordi de andre har. Og det går imod den måde jeg opdrager på.

Årh hvor var alting nemmere da hun var lille og syntes mors ord var "lov"

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym

Hende af min er samme alder... Jeg har godt set og fornemmet at der var forandringer igang.   Sidste år kom jeg ind på værelset til hende..... Vi blev enige om pga teenager sved lugt at det nu var tid til en deo... Hun fik en uden lugt osv....

Ved at blive igang mange bruger det samme dog også rigtig deo...

Niecen fik mens sin 9 årig, og jeg venter bare på hende af min får... Akne er desværre begyndende så det vist et spørgsmål om tid.... 

Anmeld Citér

12. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg tror du har ret. For hun lugter ikke. Jeg har lugtet til hendes armhule når hun siger det lugter, og jeg kan intet lugte.

Jeg har bare aldrig prøvet før at hun gerne vil ha noget bare fordi de andre har. Og det går imod den måde jeg opdrager på.

Årh hvor var alting nemmere da hun var lille og syntes mors ord var "lov"

Jeg kan sagtens følge dig  

Men jeg ville synes det er synd, hvis hun føler hun lugter .. 

Og derudover vil jeg tro det vil blive et fysisk behov indenfor blot et års tid .. Og så vil jeg nok foretrække at komme det i forkøbet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.