Sikke et chok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2016

MissTas

Moar2011 skriver:

Hold da op- jeg fik 500kr i rabat det hjalp da lidt .. 

Synes det var vigtig man fik nogen der bare lige var ham og så letvægtsglas - trivex - og superclean

Hvordan ved man om det enkel eller flere styrke ?  

Det ved jeg ikke det ved øjenlægen vel? Min datter bliver fulgt på øjenafdelingen på Aalborg sygehus. 

Men ja, vigtigt at det er nogle der sidder godt og som børnene også selv synes om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

Sedigfor

MissTas skriver:

Ja de er vildt dyre  vi måtte gi 5200kr. Hun har +3,5 og 3,75. Og så fik hun selv lov at vælge farve! Vi har købt flex Titan så de kan bøjes på alle led og kanter uden de går i stykker, er næsten nødvendigt ved et meget aktivt barn Men sådan er mange småbørns syn. Vi fik at vide at hun kun skulle ha briller fordi hun skelede .. 

Hvor meget skelede hun? 

Vi er nemlig i gang med et længere projekt med øjenlæge fordi min sp mener min datter skeler lidt, meget lidt, vi har først en tid igen når hun er 1,5. Er vildt spændt på om hun skal ha brille, laser eller om det går over af sig selv.

Anmeld Citér

12. april 2016

MissTas

Sedigfor skriver:

Hvor meget skelede hun? 

Vi er nemlig i gang med et længere projekt med øjenlæge fordi min sp mener min datter skeler lidt, meget lidt, vi har først en tid igen når hun er 1,5. Er vildt spændt på om hun skal ha brille, laser eller om det går over af sig selv.

Jamen det var det ene øje som pludselig ved koncentration vendte indad.. Kunne det gøre 5-10 gange om dagen. De siger hendes syn er normalt og hun ser godt, men fordi hun skeler så behandler de hende med briller, men forventer hun kan komme af med dem på et tidspunkt i skolealderen. 

Anmeld Citér

12. april 2016

2babygirls

Moar2011 skriver:

Er dit + eller - ? For han er lang synet .. 

Kan ikke huske det! Skal tæt på tingene før jeg kan se noget! det hedder - minus

Anmeld Citér

12. april 2016

Moar2011

2babygirls skriver:

Kan ikke huske det! Skal tæt på tingene før jeg kan se noget! det hedder - minus

Selvfølgelig så du må være nærsynet

Anmeld Citér

12. april 2016

Moar2011

MissTas skriver:

Jamen det var det ene øje som pludselig ved koncentration vendte indad.. Kunne det gøre 5-10 gange om dagen. De siger hendes syn er normalt og hun ser godt, men fordi hun skeler så behandler de hende med briller, men forventer hun kan komme af med dem på et tidspunkt i skolealderen. 

Og så vil det ikke vende tilbage? Når man tager brillerne fra hende

Anmeld Citér

12. april 2016

Moar2011

MissTas skriver:

Det ved jeg ikke det ved øjenlægen vel? Min datter bliver fulgt på øjenafdelingen på Aalborg sygehus. 

Men ja, vigtigt at det er nogle der sidder godt og som børnene også selv synes om. 

Ja det tror jeg os, vidste bare ikke at det var enkel eller flere, 

tror du ikk enkel er hvis det r det samme på hver øje og flere er hvis man har noget på det ene øje og noget andet på det andet øje hehe ..

Anmeld Citér

12. april 2016

MissTas

Moar2011 skriver:

Ja det tror jeg os, vidste bare ikke at det var enkel eller flere, 

tror du ikk enkel er hvis det r det samme på hver øje og flere er hvis man har noget på det ene øje og noget andet på det andet øje hehe ..

Lyder som en meget logisk forklaring.  Hehe! 

Nej så mener de vi er problemet til livs fordi det er behandlet så tidligt

Anmeld Citér

13. april 2016

Moar2011

MissTas skriver:

Lyder som en meget logisk forklaring.  Hehe! 

Nej så mener de vi er problemet til livs fordi det er behandlet så tidligt

Årh det må være super dejligt at tænke på  

fandt lige en forklaring - det hvis man feks har læse felt i det nederest af glasset og alm styrke i resten 

synes det "skræmmende" at tænke på at s går i sån en sløret verden, og det først er blevet opdaget 5dage inden hans 5års fødselsdag  - så det var godt jeg lyttede til mig selv og havde lidt den indstilling at jeg gerne vil ha det tjekket om ikk andet var vi blevet en oplevelse riger 

Anmeld Citér

13. april 2016

Lunae

Min søn begyndte omkring etårs alderen at skele. Vi synes at det blev værre og værre og fik en tid hos øjenlægen. Det viste sig, at han havde +8.0 og +8.5. Han fik sine briller, da han var 15 måneder. I julen begyndte han så klaptræning, da det ene øje ikle udviklede sig nok. Han er det sejeste lille menneske og han er min søn - kan slet ikke forestille mig ham uden sine briller - de er bare en del af ham

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.