Hvilke tegn havde I på svangerskabsforgiftning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg havde voldsomt meget vand i kroppen, fra omkring uge 30. I uge 32 var jeg til Jordmor, hvor mit bt, lå på 160-170 stykker over 105. Jeg har protien i urinen.

Jeg blev sendt til tjek ved egen læge, nogle timer sener, så de ku følge mit bt. Det var steget ydeligere og jeg blev sendt på fødegangen. Der blev jeg indlagt og fik lungemodner.

jeg ku ik mærke mit BT var for højt eller andet.

Da jeg ramte uge 34+ fik jeg det rigtig dårligt, med opkast, trykken øverst i maven, flimmeren for øjnene og min urinprøve gik fra + 1 til +3. Mit BT lå der på 200 over 180. Om aftnen fik jeg semi aks, da de ik ture vente længer. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2016

Soonmom

Jeg havde ingen tegn andet end vand i kroppen.

Var så ved jordmoder (helt alm. konsultation 39+5) og der var mit blodtryk lidt højt (ikke meget, men eftersom jeg normalt har lavt blodtryk og havde taget meget på/væske), sendte hun mig afsted til OUH for at få en blodprøve.

Den var helt skæv og jeg blev indlagt og sat i gang næste dag
- Men jeg var på intet tidspunkt mærket af det, på trods af at det var svær svangerskabsforgiftning

Anmeld Citér

11. april 2016

sne190810

Havde latterligt meget vand i kroppen, started med i uge 27 at tage 4 kilo på på 14 dage! 

Havde protein i min urin fra uge 30 ca.samt højt tryk, som startede med at lægge på 144/85, og så bare steg så småt de efterfølgende uger. Havde nogle gange tryk på 166/105 og deromkring. 

Jeg havde fine ctg'er samt blodprøver hele vejen igennem forløbet. Men her efterfølgende, kan jeg godt mærke og se på min krop, hvor dårligt jeg faktisk havde det da det stod på. 

Anmeld Citér

11. april 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Hejsa de af jer der fik svangerskabsforgiftning sidst i graviditeteten- hvile symptomer havde i og hvordan blev det opdaget? Var jeres blodtryk forhøjet?

Udslag på urin prøve, voldsom hovedpine flere dage i træt, kvalme, synsforstyrrelser og forhøjet blodtryk 

Anmeld Citér

12. april 2016

SofieHadberg

sne190810 skriver:

Havde latterligt meget vand i kroppen, started med i uge 27 at tage 4 kilo på på 14 dage! 

Havde protein i min urin fra uge 30 ca.samt højt tryk, som startede med at lægge på 144/85, og så bare steg så småt de efterfølgende uger. Havde nogle gange tryk på 166/105 og deromkring. 

Jeg havde fine ctg'er samt blodprøver hele vejen igennem forløbet. Men her efterfølgende, kan jeg godt mærke og se på min krop, hvor dårligt jeg faktisk havde det da det stod på. 

Hvad gjorde de ved det?

Anmeld Citér

12. april 2016

sne190810

SofieHadberg skriver:

Hvad gjorde de ved det?

Jeg blev holdt hen, så længe som muligt, eftersom baby havde det fint. Da jeg endelig nåede 38+0, blev jeg sat igang og havde født 38+2. 

Men før igangsættelsen, der rendte jeg til tjek på Riget hver til hveranden dag, samt målte blodtryk hjemme dagligt. 

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym

Voldsom vægtstigning 12kilo på små 4 uger (siger sig selv at jeg var fuld af vand), højt blodtryk (150/90) kvalme, positiv for protein samt mine nyrer var stået fuldstændig af.. Fik konstateret svangerskabsforgiftning 36+2, sat i gang dagen efter (fik taget blodprøver hver 4 time døgnet rundt) og endte med at føde 36+5. Nyrerne begyndte at fungere normalt igen et døgns tid efter fødslen.

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Voldsom vægtstigning 12kilo på små 4 uger (siger sig selv at jeg var fuld af vand), højt blodtryk (150/90) kvalme, positiv for protein samt mine nyrer var stået fuldstændig af.. Fik konstateret svangerskabsforgiftning 36+2, sat i gang dagen efter (fik taget blodprøver hver 4 time døgnet rundt) og endte med at føde 36+5. Nyrerne begyndte at fungere normalt igen et døgns tid efter fødslen.

Hvordan konstaterede de at dine nyre var stået af?

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan konstaterede de at dine nyre var stået af?

Tja, det er vel et spørgsmål om hvad man får indenbords og hvad der kommer ud igen ��tror jeg drak 3 liter væske den dag jeg fødte, der var ikke en dråbe der kom ud igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.