Hvilke tegn havde I på svangerskabsforgiftning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.679 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2016

Anonym trådstarter

Hejsa de af jer der fik svangerskabsforgiftning sidst i graviditeteten- hvile symptomer havde i og hvordan blev det opdaget? Var jeres blodtryk forhøjet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hejsa de af jer der fik svangerskabsforgiftning sidst i graviditeteten- hvile symptomer havde i og hvordan blev det opdaget? Var jeres blodtryk forhøjet?

Jeg havde ofte hovedpine, og en MASSE væske i kroppen, samt kvalme. Og så havde jeg let forhøjet blodtryk, men ikke nok til de ville stille diagnose/gøre noget ved det.

Da jeg kom til overtidsundersøgelse 41+3 var mit blodtryk for højt efter jeg havde ligget med ctg i 40 minutter og der var protein i min urin, så jeg blev sat i gang og indlagt med det samme.

Anmeld Citér

11. april 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg havde ofte hovedpine, og en MASSE væske i kroppen, samt kvalme. Og så havde jeg let forhøjet blodtryk, men ikke nok til de ville stille diagnose/gøre noget ved det.

Da jeg kom til overtidsundersøgelse 41+3 var mit blodtryk for højt efter jeg havde ligget med ctg i 40 minutter og der var protein i min urin, så jeg blev sat i gang og indlagt med det samme.

Hvor højt var dit blodtryk? Mit er nemlig pt på 135/87

Anmeld Citér

11. april 2016

MamaGulloev

Anonym skriver:

Hvor højt var dit blodtryk? Mit er nemlig pt på 135/87

Uhh jeg kan ikke huske det præcis men tror det var omkring 140/90. Er lidt i tvivl om de 140, men det var i hvert fald 90.

Anmeld Citér

11. april 2016

MamaGulloev

MummiT skriver:

Uhh jeg kan ikke huske det præcis men tror det var omkring 140/90. Er lidt i tvivl om de 140, men det var i hvert fald 90.

Det var det jeg blev sat i gang, altså.

Indtil da lå på ca 120-130/80-85 hvor jeg normalt lå på 110/70 +-

Anmeld Citér

11. april 2016

Anonym

Jeg fik rigtig meget vand i kroppen, højt blodtryk, flimren for øjnene og udslag på urinprøven. Der var vist ikke meget tvivl.

Men jeg husker ikke de nøjagtige tal længere.

Anmeld Citér

11. april 2016

Nadiapigen

Anonym skriver:

Jeg fik rigtig meget vand i kroppen, højt blodtryk, flimren for øjnene og udslag på urinprøven. Der var vist ikke meget tvivl.

Men jeg husker ikke de nøjagtige tal længere.

Jeg havde rigtig meget vand i kroppen. 

Da jeg blev indlagt på sygehuset. Var mit Blodtryk på 155/105. Det blev målt 3 gange dagligt.  

145/109 - 144/101 - 143/99 

Men havde hverken ondt i hovedet, trykken for brystet el lign. 

Anmeld Citér

11. april 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg havde rigtig meget vand i kroppen fra jeg var 36+ da jeg ventede min søn, men jordemoren sagde ikke noget til det.

Da jeg var 38+6 ringede jeg til fødegangen da jeg havde hovedpine og kvalme, og havde en mistanke om at slimproppen var røget. Da jeg kom derud kørte jordemoderen en strimmel og måler mit blodtryk og temperatur.

Temperaturen var lav, blodtrykket meget højt og der var noget aktivitet, så jeg blev indlagt natten over da det enten var svangerskabsforgiftning eller meget tidligt i fødslen. Næste morgen var der ingen tvivl om at det var svangerskabsforgiftning og lidt i 18 gik jeg i kramper, så jeg blev sendt ned til akut kejsersnit. 

Anmeld Citér

11. april 2016

GrønStjerne

Jeg havde bt på 140/110, hovedpine, flimren for øjnene og en masse væske i kroppen.

Det er så nogle år siden, så jeg blev ikke sat i gang mv, jeg fik besked om at hvis jeg ikke var i fødsel inden x dag blev jeg sat i gang, og jeg fødte dagen før den dato.

Anmeld Citér

11. april 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

For højt blodtryk, hurtig vægtøgning:en leveres masse væske i kroppen og ansigtet. Nogle gange var det som om jeg så sorte gnister ud af øjenkrogen også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.