Anonym skriver:
Jeg har en pige der gå i anden kl og følger fint med.
Normalt så få hun lavet det meste i skolen, så hun måske kun har en halv side matematik for 2 gange om ugen + læsning. Og vi nå næsten altid at lave det.
I marts var hun syg 1 hel uge (hun er normalt sjældent syg) og alle de ting de andre har lavet i den uge har hun fået for herhjemme, og jeg kan bare mærke vi er ved at køre død i alle de lektier og nå ikke at få lavet det til de dage der stå.
Jeg har det i perioder svært psykisk og lige nu sker der rigtig meget da vi stå og skal flytte.
Og nu har hun så haft dansk for den sidste 1-2 uger, og jeg har det svært med dansk ( endnu kan jeg godt finde ud af det) men jeg kan mærke at jeg bare har lyst til at tude hver gang hun nævner dansk.
Og jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op.
Jeg skrev til læren idag om hun kunne kontakte mig (da hun endnu engang skrev til mig, for at sige at der var lektier for til på mandag)
Hun kunne så ikke nå at rige før engang i næste uge. Jeg tænke at så må jeg snakke med min datters pædagog og spørger om de vil lave noget af det med hende i sfo.
Hun sagde så at hun ville lave det med hende i de timer hvor hun har kl. især dansken nu nå jeg har det svært med det.
Jeg skrev så til læren at min datter ikke ville få lavet dansken til på mandag. Men at vi nok skal læse og lave matematik til på mandag og at hun ville lave dansken i pædagogen time efter aftale med pædagogen.
Læren skriver så at de allerede laver lektier i pædagogens time osv. Og at vi ville af og til skulle lave dansk og andre lektier derhjemme.
Så jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Selvfølgelig vil jeg lave lektier med min datter men vi kan ikke overskue det nå der er så meget og min datter er ved at køre surt i det ( normalt har hun det fint med lektier og er glad for skolen)
Og hvad skal jeg gøre om et par år nå vi ikke kan hjælpe hende da hverken mig eller hendes far er godt til dansk.
Er det normalt at de få de lektier for som de skulle have lavet i skolen nå de er syge??
Undskyld det blev lidt lang. Havde lige brug for lidt luft.
På min datters skole skal vi også selv følge op på det de andre har lavet, imens ens eget barn har været sygt.
Nogle kommuner tilbyder lektiehjælpsundervisning til forældre.