Jaaa, jeg spammer vidst debatten lige nu, undskyld
Men er så trist lige nu.....
Sagen er den, at jeg i efteråret havde en "chokoladecyste" på venstre æggestok, som gav mig smerter uden for både menstruation og ægløsning. Den forsvandt dog af sig selv
En veninde, som selv har endometriose, nævnte for mig, at hun måske troede det var dét, og jeg nævnte det for lægen, som slog det hen - lød ikke som om han rigtig kendte til det 
Jeg har ofte (stort set hver gang) smerter under sex - som dog forsvinder lidt i løbet af samlejet, når kæresten er startet "stille" ud
Jeg har altid menstruationssmerter, nogle måneder ret kraftige! Samt forholdsvis kraftige blødninger de første 2-3 dage. Jeg kan ofte mærke min ægløsning.
Jeg har desuden rigtig ofte kvalme (specielt om morgenen), specielt omkring menstruationen, og er ofte træt.
Nu har vi forsøgt i 8 måneder, og intet er sket
Jeg har igen smerter, som jeg mistænker for at være en cyste - akkurat samme sted som sidst!
Nogle idéer til, hvordan jeg kan overbevise (hvis det bliver nødvendigt....) min egen læge om, at give mig en mere grundig undersøgelse eller evt. en henvisning til Skejby eller anden gynækolog?
Er jo ret bange for, at det er "min skyld", at vi ikke er blevet gravide endnu.. Kæresten har desuden fået testet sædkvaliteten, og den er betydeligt nedsat (skal kontrolleres igen i slutningen af april), så synes oddsene er lidt imod os! 
Kom med alle jeres tanker, råd og erfaringer - gode som knap så gode!!! 
Anmeld
Citér