Er der nogen endo-piger derude???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. april 2016

pb2017

Jaaa, jeg spammer vidst debatten lige nu, undskyld  Men er så trist lige nu.....

Sagen er den, at jeg i efteråret havde en "chokoladecyste" på venstre æggestok, som gav mig smerter uden for både menstruation og ægløsning. Den forsvandt dog af sig selv  En veninde, som selv har endometriose, nævnte for mig, at hun måske troede det var dét, og jeg nævnte det for lægen, som slog det hen - lød ikke som om han rigtig kendte til det 
Jeg har ofte (stort set hver gang) smerter under sex - som dog forsvinder lidt i løbet af samlejet, når kæresten er startet "stille" ud  
Jeg har altid menstruationssmerter, nogle måneder ret kraftige! Samt forholdsvis kraftige blødninger de første 2-3 dage. Jeg kan ofte mærke min ægløsning. 
Jeg har desuden rigtig ofte kvalme (specielt om morgenen), specielt omkring menstruationen, og er ofte træt. 

Nu har vi forsøgt i 8 måneder, og intet er sket  Jeg har igen smerter, som jeg mistænker for at være en cyste - akkurat samme sted som sidst!  

Nogle idéer til, hvordan jeg kan overbevise (hvis det bliver nødvendigt....) min egen læge om, at give mig en mere grundig undersøgelse eller evt. en henvisning til Skejby eller anden gynækolog? 

Er jo ret bange for, at det er "min skyld", at vi ikke er blevet gravide endnu.. Kæresten har desuden fået testet sædkvaliteten, og den er betydeligt nedsat (skal kontrolleres igen i slutningen af april), så synes oddsene er lidt imod os! 

Kom med alle jeres tanker, råd og erfaringer - gode som knap så gode!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2016

pb2017

Slet ingen, som kan komme med nogle råd eller erfaringer - eller bare idéer? 

Anmeld Citér

7. april 2016

123.

hvis din kæreste har nedsat sæd. Har i allerede der en god grund til at få en henvisning allerede. Få jeres læge til at henvise jer

Anmeld Citér

7. april 2016

Lilleguldklump

Jeg har uregelmæssig mens, menstruation smerter og smerter under samleje indtil "jeg er blevet gjort varm" 

begyndte så for 3 år siden engang imellem og blive ramt af smerter efter. En gang så voldsomt at jeg ikke kunne gå.. Kom til lægen som sagde det nok var cyster på mine æggestokke der sprang og det var smerten  og så ikke mere.. Øh jamen fedt!! 

Jeg gik så 5 år og ikke kunne få børn og havde taget mig til takke med det.. Indtil jeg for 2 måneder siden pludselig var gravid desværre ikke længere..

når men det lyder lidt som mit, dog er det ikke umuligt det virker bare til der komplicerer det lidt.. Frygter sådan der går fem år igen

Anmeld Citér

8. april 2016

grinny

Jeg kan ikke give de vilde gode råd, men kan bare sige at jeg også har alle tegn på endo, men er blevet tjekket og det er bare sådan min krop er.

Så jeg har alle ulemperne - smerterne, kraftig blødning osv. - ved endo men har det bare ikke.

Anmeld Citér

8. april 2016

pb2017

fleurE skriver:

Jeg har uregelmæssig mens, menstruation smerter og smerter under samleje indtil "jeg er blevet gjort varm" 

begyndte så for 3 år siden engang imellem og blive ramt af smerter efter. En gang så voldsomt at jeg ikke kunne gå.. Kom til lægen som sagde det nok var cyster på mine æggestokke der sprang og det var smerten  og så ikke mere.. Øh jamen fedt!! 

Jeg gik så 5 år og ikke kunne få børn og havde taget mig til takke med det.. Indtil jeg for 2 måneder siden pludselig var gravid desværre ikke længere..

når men det lyder lidt som mit, dog er det ikke umuligt det virker bare til der komplicerer det lidt.. Frygter sådan der går fem år igen

Ej, hvor lyder det til at være en hård omgang  Jeg håber du snart er gravid igen og at den bliver hvor den skal Er du i behandling? 

Anmeld Citér

8. april 2016

pb2017

grinny skriver:

Jeg kan ikke give de vilde gode råd, men kan bare sige at jeg også har alle tegn på endo, men er blevet tjekket og det er bare sådan min krop er.

Så jeg har alle ulemperne - smerterne, kraftig blødning osv. - ved endo men har det bare ikke.

Det er vel på en eller anden måde både godt og skidt? Dejligt, at du ikke har endo - men på den anden side, ville de måske kunne afhjælpe smerter og gener, hvis det var endo! 

Jeg har fulgt dig lidt på sidelinjen - og jeg er så glad på dine vegne! Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

8. april 2016

tarkoflen

Jeg har endo, det tog 10 år før jeg fik diagnosen, trods flere besøg hos diverse læger og gynækologer! Jeg endte i desperation med at ringe ud til Skejbys endo afdeling, fordi en massør havde spurgt om jeg var blevet undersøgt for endo! Hun havde troet at det var myoser der forårsagede mine smerter, men da hun ikke kunne hjælpe mig, spurgte hun mig, om jeg var blevet undersøgt. Det er 10 år siden godt og vel og der var der virkelig ingen, der vidste noget om det...

nå men lang historie kort, jeg snakkede med en sygeplejesker derude og hun sagde, at min beskrivelse af smerter lød virkelig meget som endometriose og at jeg skulle bede min læge om en henvisning. Da jeg gjorde det, var min læges svar ordret "nå tror du da du lider af det?" Mit svar var retur, at det vidste jeg ikke, men at jeg havde talt med Skejby, og eftersom vi nu havde brugt hele min ungdom på at finde ud af hvad der var galt uden held, ville jeg have den henvisning! Det fik jeg, trods hendes modstand, og jeg havde ret, jeg har endo! 

Så jeg ville ringe derud og snakke med dem, og så gå til læge bagefter, hvis du får positivt svar på, at det kan være det... 

Og kig evt. På endo.dk, der er sådan en "test" du kan tage og du kan læse meget mere om det hele. 

Held og lykke med det, jeg håber snart du slipper for alt det tovtrækkeri!

Anmeld Citér

13. april 2016

pb2017

tarkoflen skriver:

Jeg har endo, det tog 10 år før jeg fik diagnosen, trods flere besøg hos diverse læger og gynækologer! Jeg endte i desperation med at ringe ud til Skejbys endo afdeling, fordi en massør havde spurgt om jeg var blevet undersøgt for endo! Hun havde troet at det var myoser der forårsagede mine smerter, men da hun ikke kunne hjælpe mig, spurgte hun mig, om jeg var blevet undersøgt. Det er 10 år siden godt og vel og der var der virkelig ingen, der vidste noget om det...

nå men lang historie kort, jeg snakkede med en sygeplejesker derude og hun sagde, at min beskrivelse af smerter lød virkelig meget som endometriose og at jeg skulle bede min læge om en henvisning. Da jeg gjorde det, var min læges svar ordret "nå tror du da du lider af det?" Mit svar var retur, at det vidste jeg ikke, men at jeg havde talt med Skejby, og eftersom vi nu havde brugt hele min ungdom på at finde ud af hvad der var galt uden held, ville jeg have den henvisning! Det fik jeg, trods hendes modstand, og jeg havde ret, jeg har endo! 

Så jeg ville ringe derud og snakke med dem, og så gå til læge bagefter, hvis du får positivt svar på, at det kan være det... 

Og kig evt. På endo.dk, der er sådan en "test" du kan tage og du kan læse meget mere om det hele. 

Held og lykke med det, jeg håber snart du slipper for alt det tovtrækkeri!

Hold da op, en omgang!  Utroligt så svært det kan være at få systemet til at lytte.. Godt du slog i bordet, og fik en henvisning!

Jeg var til læge i går, som ved en almindelig gynækologisk undersøgelse kunne mærke, at der var noget på venstre æggestok. Han mistænkte også en cyste. Han har henvist mig til en kvindeklinik for at, i første omgang, få tjekket cysten. Han ville samtidig skrive til de gynækologiske læger, at de skal være obs på endometriose, da han ville give mig ret i, at jeg havde en del symptomer, som stemmer med endometriose  Så nu må vi se, hvad de siger. 

Anmeld Citér

13. april 2016

pb2017

Newgirl. skriver:

hvis din kæreste har nedsat sæd. Har i allerede der en god grund til at få en henvisning allerede. Få jeres læge til at henvise jer

Han skal have tjekker sædkvaliteten igen her sidst i april, så vi afventer lige 2. svar  Kan jo være det har ændret sig til det bedre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.