60-års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.155 visninger
13 svar
20 synes godt om
6. april 2016

"Anarkisten"

Mine forældre holder 60-års fødselsdag til sommer og vi skal selvfølgelig med. Min mand og jeg og vores 2 drenge på 6 og 3.

Festen er til aften og det giver jo lidt udfordringer mht. drengenes sovetid. Vi har altid overholdt deres sovetid, uanset om det så har været jul, nytår eller andet.

Min mor, især, syntes vi bare skal lade drengene tumle rundt til de falder om og så putte dem op på vores hotelværelse, evt. bare lade dem sove hvor vi er (der er inviteret 88).

Det er vi så slet ikke med på. Vi har mere eller mindre besluttet, at min mand tager hjem med ungerne, senest kl. 21 og så bliver jeg, sammen med min bror og overnatter på hotellet.

Min mand er helt med på planen og vil egentlig helst "være fri" for festen, så han vil gerne hjem på det tidspunkt. Har sagt det til mine forældre og min mor var ikke helt tilfreds, men tror måske hun endte med at acceptere vores beslutning.

Hvad tænker i og hvad har gjort i samme situation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2016

De3Guldklumper

"Anarkisten" skriver:

Mine forældre holder 60-års fødselsdag til sommer og vi skal selvfølgelig med. Min mand og jeg og vores 2 drenge på 6 og 3.

Festen er til aften og det giver jo lidt udfordringer mht. drengenes sovetid. Vi har altid overholdt deres sovetid, uanset om det så har været jul, nytår eller andet.

Min mor, især, syntes vi bare skal lade drengene tumle rundt til de falder om og så putte dem op på vores hotelværelse, evt. bare lade dem sove hvor vi er (der er inviteret 88).

Det er vi så slet ikke med på. Vi har mere eller mindre besluttet, at min mand tager hjem med ungerne, senest kl. 21 og så bliver jeg, sammen med min bror og overnatter på hotellet.

Min mand er helt med på planen og vil egentlig helst "være fri" for festen, så han vil gerne hjem på det tidspunkt. Har sagt det til mine forældre og min mor var ikke helt tilfreds, men tror måske hun endte med at acceptere vores beslutning.

Jeg havde hyret en barnepige/ godt vennepar til at hente ungerne når det var sengetid. 

Anmeld Citér

6. april 2016

MoarMoar

Vi skal til mormor's 60 år fødselsdag på lørdag. Mine børn er 3 og 5 år. De skal være med hele aften. Jeg forventer de bare hygger sig og falder i søvn på en sofa/et gulv når de ikke kan mere. 

Anmeld Citér

6. april 2016

"Anarkisten"

De3Guldklumper skriver:

Jeg havde hyret en barnepige/ godt vennepar til at hente ungerne når det var sengetid. 

Rigtig god idé, vi har bare ikke nogen, for alle er med til festen 

Anmeld Citér

6. april 2016

"Anarkisten"

MoarMoar skriver:

Vi skal til mormor's 60 år fødselsdag på lørdag. Mine børn er 3 og 5 år. De skal være med hele aften. Jeg forventer de bare hygger sig og falder i søvn på en sofa/et gulv når de ikke kan mere. 

Hvis nu der kom andre børn, så tror jeg også vi havde valgt den løsning, men de er de eneste unger der skal med, så jeg er bange for at den "hænger på mig/far" hele aftenen 

Anmeld Citér

6. april 2016

De3Guldklumper

"Anarkisten" skriver:

Rigtig god idé, vi har bare ikke nogen, for alle er med til festen 

Også jeres dagpleje mor eller en pædagog i børnehaven/vuggestuen, nabo pigen eller måske fra en mødregruppe 

Anmeld Citér

6. april 2016

Newsence

jeg havde lavet deres sengetid om for en enkelt aften og så kunne manden kører hjem med dem lidt senere. Kl. 21 er meget tidligt for en stor fest. 

lad dem sove til middag lidt senere en normalt og så kan de sakken være med en time mere eller 2. På den måde møder I din mor på midten

Anmeld Citér

6. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg havde ventet til sommer for at se om det overhovedet blev et problem og så havde jeg set stort på rutinerne og ladet ungerne feste med og fejre bedsteforældrene til de faldt om af træthed...

Anmeld Citér

6. april 2016

Babilooo

"Anarkisten" skriver:

Jeg skal ikke holde mig til dommer.. Men jeg ser intet galt i al børnene falder om på en sofa når det er en særlig anledning. Jeg havde da aldrig taget hjem fra en fest for at lægge dem.

hvis de bliver vildt trætte kan din mand vel tage dem op og putte dem på værelset. Jeg var selv et bsrn der fik lov til at være med når der skete noget og jeg elskede de. Så længe det ikke er hver dag.

Anmeld Citér

6. april 2016

God-mor

"Anarkisten" skriver:

Jeg havde hyret en barnepige, som kunne hente ungerne når de blev for trætte og tage dem med hjem at sove, ellers havde jeg ladet børnene sove hvor i nu er. Det ser jeg ingen problemer i, men nu er jeg også anderledes i forhold til det med sengetider, for min datter på knap 3 får lov at være oppe både jul, fødselsdag og nytårsaften til hun falder i søvn af sig selv på sofaen eller lign :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.