Hej alle sammen
Jeg har en dejlig datter på tre år og to måneder. Hun er helt med både fysisk og mentalt osv. Dog kan hun godt være meget stædig, hehe det kommer sleeet ikke fra moren her
Der er er kun et lille problem. Hun bruger stadig ble og det ser ikke ud til at hun stopper lige foreløbig. Jeg har hørt om de der tre faser barnet skal igennem inden det er klar til at smide bleen. Min datter er ikke kommet til nogle af punkterne endnu... I børnehaven siger pædagogerne at vi bare skal tage det stille og roligt og vente til at hun selv viser interesse. Jeg er enig. Det tog min kæreste lidt tid også at blive enig. Han er lidt mere "gammeldags" og tager det som en selvfølge at børn selvfølgelig har smit bleen inden de er tre år. Vi har to større drenge der begge to smed bleen da de var hhv. 2,6 år og 2,8 år.
Jeg føler at der er et stort pres fra vores familie og nogle af vores venner. Fx. min svigermor og svigerfar synes det er så for dårligt at vores datter ikke har smit bleen. De kommenterer det HVER gang vi er sammen. Og hun siger det på en rimelig sur måde. Noget af det første hun spørger os om når de kommer er: "nå er du så stoppet med at bruge ble nu?". Hun spørger direkte vores datter. Vores datter bliver altid genert og det ender med at jeg svarer på en lettere irriteret måde at det er hun stadig ikke... Kan jeg eller min kæreste tillade os at sige et eller andet med at de ikke skal tænke så meget på det eller noget lignende? Og er der nogen måde vi kan få vores datter til at smide bleen snart?. Vi har prøvet med belønningssystem osv. Da vi gjorde det var der MANGE uheld og vores datter blev ulykkelig hver gang uheldet skete. V
Mange hilsner en mor til nogle dejlige børn
Anmeld
Citér