Endnu ikke blefri datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2016

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Jeg har en dejlig datter på tre år og to måneder. Hun er helt med både fysisk og mentalt osv. Dog kan hun godt være meget stædig, hehe det kommer sleeet ikke fra moren her

Der er er kun et lille problem. Hun bruger stadig ble og det ser ikke ud til at hun stopper lige foreløbig. Jeg har hørt om de der tre faser barnet skal igennem inden det er klar til at smide bleen. Min datter er ikke kommet til nogle af punkterne endnu... I børnehaven siger pædagogerne at vi bare skal tage det stille og roligt og vente til at hun selv viser interesse. Jeg er enig. Det tog min kæreste lidt tid også at blive enig. Han er lidt mere "gammeldags" og tager det som en selvfølge at børn selvfølgelig har smit bleen inden de er tre år. Vi har to større drenge der begge to smed bleen da de var hhv. 2,6 år og 2,8 år. 

Jeg føler at der er et stort pres fra vores familie og nogle af vores venner. Fx. min svigermor og svigerfar synes det er så for dårligt at vores datter ikke har smit bleen. De kommenterer det HVER gang vi er sammen. Og hun siger det på en rimelig sur måde. Noget af det første hun spørger os om når de kommer er: "nå er du så stoppet med at bruge ble nu?". Hun spørger direkte vores datter. Vores datter bliver altid genert og det ender med at jeg svarer på en lettere irriteret måde at det er hun stadig ikke... Kan jeg eller min kæreste tillade os at sige et eller andet med at de ikke skal tænke så meget på det eller noget lignende? Og er der nogen måde vi kan få vores datter til at smide bleen snart?. Vi har prøvet med belønningssystem osv. Da vi gjorde det var der MANGE uheld og vores datter blev ulykkelig hver gang uheldet skete. V

Mange hilsner en mor til nogle dejlige børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Jeg har en dejlig datter på tre år og to måneder. Hun er helt med både fysisk og mentalt osv. Dog kan hun godt være meget stædig, hehe det kommer sleeet ikke fra moren her

Der er er kun et lille problem. Hun bruger stadig ble og det ser ikke ud til at hun stopper lige foreløbig. Jeg har hørt om de der tre faser barnet skal igennem inden det er klar til at smide bleen. Min datter er ikke kommet til nogle af punkterne endnu... I børnehaven siger pædagogerne at vi bare skal tage det stille og roligt og vente til at hun selv viser interesse. Jeg er enig. Det tog min kæreste lidt tid også at blive enig. Han er lidt mere "gammeldags" og tager det som en selvfølge at børn selvfølgelig har smit bleen inden de er tre år. Vi har to større drenge der begge to smed bleen da de var hhv. 2,6 år og 2,8 år. 

Jeg føler at der er et stort pres fra vores familie og nogle af vores venner. Fx. min svigermor og svigerfar synes det er så for dårligt at vores datter ikke har smit bleen. De kommenterer det HVER gang vi er sammen. Og hun siger det på en rimelig sur måde. Noget af det første hun spørger os om når de kommer er: "nå er du så stoppet med at bruge ble nu?". Hun spørger direkte vores datter. Vores datter bliver altid genert og det ender med at jeg svarer på en lettere irriteret måde at det er hun stadig ikke... Kan jeg eller min kæreste tillade os at sige et eller andet med at de ikke skal tænke så meget på det eller noget lignende? Og er der nogen måde vi kan få vores datter til at smide bleen snart?. Vi har prøvet med belønningssystem osv. Da vi gjorde det var der MANGE uheld og vores datter blev ulykkelig hver gang uheldet skete. V

Min bror og svigerinde har en datter der bliver 5 til efteråret. Hun bruger også stadig ble og viser ingen tegn overhovedet til at ville smide den. De har snakket med sp'er, børnehave og børnepsykolog og aalle giver samme svar "det skal nok komme - giv hende tid og lad være at pres. Spørg stille og roligt om hun vil prøve potten eller toilettet men lad være at gør et stort nummer ud af det". Så er sikker på det samme er gældende for din datter

mht til svigermor. Jeg havde bedt hende direkte og lukke bagpartiet og blande sig langt udenom og sagt til hende at hun på ingen måde skal spørger din datter om de ting fordi det påvirker hende. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej alle sammen

jeg brugte også alle de gode ideer der blev givet os for at få min søn blefri, men da han var ca. 3½ sagde han selv at han ville smide bleen når han blev fire... på det tidspunkt havde vi brugt et helt år, så jeg må indrømme jeg gav op, sagde "okay" og lod ham bruge bleen...

da han stod op på sin fire års fødselsdag og fik bleen af ville han ikke have en ny på, og har ikke brugt ble siden... han havde to uheld i dagtimerne og et enkelt om natten i løbet af den næste uges tid, og derefter har der kun været uheld hvis han ikke lige nåede toilettet i tide (som alle andre) eller fordi han har ramt ved siden af...

Anmeld Citér

4. april 2016

striber

Jeg ville lade hende beholde bleen, og lade være med at næsvne potte/toilet i en måned eller 2. Og så stille og roligt snakke om det igen. 

Lige med toilettræning, nytter det ikke at presse. Hun skal være klar. Nogle børn kan først mærke det meget sent. 

Anmeld Citér

4. april 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er helt enig i at I ikke skal presse hende. Giver I hende tilbud om at gå ud og tisse hver gang i skifter ble? Og vil hun det gerne? 

Ellers synes jeg også I helt skal stoppe med at snakke om blefri i et par måneder og så småt begynde igen med f.eks. at hun lige kommer ud og tisser på nogle faste tidspunkter samt når I alligevel skal skifte hende. 

Ang. svigerforældrene så ville jeg bede manden ringe og fortælle dem at I ikke vil have at de nævner bleen og spørge ind til det, da Jeres datter føler sig presset og måske bliver ked af det? Og så vil jeg sige til dem at I nok skal fortælle dem lige så snart hu har smidt bleen 

Anmeld Citér

4. april 2016

drabo

Profilbillede for drabo

jeg kunne have skrevet det indlæg da min datter var på den alder og så pludselig vupti, så kom det efter tre-fire måneder i børnehave. men tror ikke det hjælper at presse på.

Anmeld Citér

4. april 2016

Mullesmith

Det skal nok komme, på et tidspunkt bliver hun mere bevidst om det og det er godt at hun selv får lyst til at gå på toilettet, evt. Spørg hende ved hver bleskift om hun lige skal tisse på toilettet inden hun får ble på igen. Mine drenge stoppede også først med bleen da de var 3år og et par måneder. De bruger stadig natble og nu er de 5år og 5mdr.

Anmeld Citér

5. april 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Når hun har mange uheld så er hun ikke klar endnu. Tror vores var 3 år og 3 mdr da hun smed den. Hun kom selv og sagde hun ikke ville have den på i børnehave. Vi oplevede to uheld og det var kun i børnehaven fordi de havde glemt hun ikke havde ble på. Hun er en der hellere holder sig end går på wc. Så vi lavede belønning der hed at hun fik en guld stjerne når hun havde tisset. To ved puha. Og hurtigt var hun ovre belønning.

hun bliver 4 til juni, og hun laver stadig puha i bleen (hun siger til når hun skal), og sover med den om natten. Og jeg har det sådan det nok skal komme. Presser vi hende så kommer det i hvert fald ikke. Hun havde lige en uge hvor hun havde fået den ide at hun gerne ville lave på wc. Problemet var bare at hun ville ikke når det kom til stykket. Og hun ville heller ikke have ble på. Så hun kom ikke af med noget i næsten i uge. 

Anmeld Citér

5. april 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Har en søn som snart er 6 år, som stadig har ble på, men vi er nået så langt, at han er tør om morgen og selv render WC og tisser.. Han kan faktisk godt klare sig uden ble vedr Tisseri, men når han skal lave stort, er det en anden sag... Men nu prøver vi at gå uden ble om dagen... Men vi tager det roligt i samarbejde med BH... 

Det er aldrig en god ide at presse... Og det har vi heller ikke gjort.. Vi har dog heller ikke mødt den der med, om han ikke snart skal smide bleen, måske fordi dem som kender mig, ved at det kommer der ikke noget ud af, for jeg siger min uforbeholden mening..

Anmeld Citér

5. april 2016

Bodi

Jeg syntes I klart skal fortælle farmor/farfar at de ikke skal blande sig, og hvad det gør ved jeres datter, når de spørger hende.

Når det er sagt så er jeg enig i, at man ikke skal presse børn til at smide bleen, men man kan godt gøre dem interesseret i at smide bleen på en god måde.

Jeg købte en bog med en mus (mener den hedder noget med "må jeg kigge i din ble") - den er sjov og hyggelig at læse sammen, og ellers talte vi ikke om at smide bleen. Og så er sommeren - som jo er lige om hjørnet - da det fedeste tidspunkt at smide ble på, når ungerne kan rende med bar r** på græsset 

Vicky

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.