Altså... Jeg havde en kæreste for flere år siden. Han fik et barn med sin ekskæreste, lige da vi havde fundet sammen. Vi fik barnet til en overnatning fra ca 4 måneder hveranden weekend. (Morens ønske!)
Da barnet fyldte 7 måneder trappede de op til 2 overnatninger. Sådan så vi hentede hos mor fredag eftermiddag og barnet blev hentet søndag eftermiddag. Sådan kørte det til til barnet var 5 år. Så fik faren barnet nogle gange en ekstra eftermiddag og sådan.
Jeg vil så ikke anbefale det. Selvom min ekskæreste havde gjort meget for at være der, så kunne man se, at barnet ikke vidste hvad der skete. Barnet kom i øvrigt i pasning hos sine bedste forældre nogle timer hver dag, da moderen gik på HF, fra barnet var 14 dage. Så barnet var "vant til" pasning. Og barnet kom i dagpleje fra barnet var 5 måneder...
Barnet er nu stort, men har nogle problematikker. Om det skyldes alt det flytten rundt - det skal jeg ikke kunne sige. :-)
Personligt ville jeg vente til barnet var en del større (over et år- gerne 2) også sove med på sofaen de første mange gange
helt små børn under 6 måneder har kun en primær - det er først efter 6 måned at de kan forholde sig rigtig til flere omsorgsgivere i forhold til trygge relationer
vi talte dengang med Statsforvaltningen og foreningen far om overnatning. Der sagde begge, at de anbefalede 9-12 må eder for 1 overnatning, men KUN hvis far havde et meget tæt bånd og så barnet næsten hver dag. Ellers anbefaler de faktisk først, at barnet overnatter en nat, når de er 18 måneder.
Anmeld
Citér