Jeg synes det lyder af vildt meget alt det l skal, og det skærer i mine øjne, at l nogle gange tager på ture l ikke har råd til fordi børnene plager. :/ det dur altså ikke! Jeg kunne forstå hvis l havde årskort til et af stederne og var der relativt tit, men det andet synes jeg er helt vildt!
Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg var begyndt at sige nej, og det kunne kun gå for langsomt! Og måske allerede nu snakke om, hvad l skal i sommerferien, og alt efter hvor mange børn l har og hvad økonomien kan bære, så må de vælge en dyr aktivitet hver og resten er altså noget der ikke koster en formue! Og så overvej evt. Om det kunne betale sig at vælge at købe et årskort til et af stederne og så står den altså på madpakker når l er afsted.... Det har vi andre ikke taget skade af, og det er da ret hyggeligt at finde på en spændende madpakke til turen. De fleste steder kan man jo grille, og så kan det jo være en omgang pølser og noget tilbehør.
Det er altså helt ok at skrue ned for forventninger fra jeres børn! De må gerne lære at sætte pris på det l foretager jer, lige nu lyder det til, at de tager det for givet 
held og lykke med det. 
Anmeld
Citér