Børnene giver mig dårlig samvittighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2016

cnmigo

Mine børn på 5,5 og 8,5 år vil næsten hellere være derhjemme og "lave ingenting" frem for ud og opleve for meget.

De vil naturligvis også gerne med i Legoland mv. hvis vi spørger dem specifikt, men hvis vi spørger dem åbent en lørdag formiddag; hvad skal vi lave idag, så er det oftere ingenting end store vilde ting.

De kan også finde på at ønske en tur i skoven eller ved stranden og er naturligvis (næsten) altid med på turen hvis vi foreslår noget...

Men jeg sætter pris på at de også gerne vil være derhjemme og lege sammen/alene/med vennerne eller hygge med os

I sidste weekend - den sidste dag i påskeferien foreslog min datter på 8 faktisk at vi skulle gøre rent og tørre vægge af  
Meeeen ej, så ville vi andre nu alligevel hellere en tur til Jernhatten og gå i naturen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker også i ska ha en seriøs snak om, at i self ik altid ska ud og ha "store" dyre oplevelser, men at i meget gerne vil bruge tiden sammen med dem, på stranden, parken, skoven osv, for sandsynligheden for at alle andre må og gør, er altså ret lille!

Vi har årskort til Legoland og haunstrup dyrepark, og dem benytter vi da flittigt i løbet af året, men så har vi madpakke med og vi bruger ik penge på alt muligt når vi er der. Der følger nogle gratis indgange med Legoland kortet, som vi godt ka finde på at benytte, hvis vi er i nærheden.

vores piger er snart 4 år og 7 1/2. Vi spare op til vores årskort og vil ungerne ha noget "extra" på turene, må de bruge deres egene fødselsdagsgave/julegave penge. Vh Stine

Anmeld Citér

1. april 2016

Anonym

Det så ærgerligt når børn bliver vænnet til at der altid skal ske noget stort, eller vildt før man hygger sig... 

For mig tyder det på at man er forkælet hvis man ikke kan gå en tur i skoven eller andet som hygge/aktiviteter....

Og at man er blevet for materialistisk....

For mig har i gjort børnene en kæmpe bjørnetjeneste.....

Anmeld Citér

1. april 2016

ann-kristina

Så meget er vi heller ikke af sted. Jeg kan anbefale et Club panda kort. Så kan børnene komme gratis i 11 dyreparker incl den blå planet. Så er det noget billigere. Desuden har jeg lige købt årskort til vores lokale børnekulturhus. 400 kr, så kan4 personer komme gratis ind. Fantastisk hvis man har lidt kreative børn. De elsker det og der går hurtigt en hel dag.

Anmeld Citér

1. april 2016

tarkoflen

Jeg synes det lyder af vildt meget alt det l skal, og det skærer i mine øjne, at l nogle gange tager på ture l ikke har råd til fordi børnene plager. :/ det dur altså ikke! Jeg kunne forstå hvis l havde årskort til et af stederne og var der relativt tit, men det andet synes jeg er helt vildt! 

Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg var begyndt at sige nej, og det kunne kun gå for langsomt! Og måske allerede nu snakke om, hvad l skal i sommerferien, og alt efter hvor mange børn l har og hvad økonomien kan bære, så må de vælge en dyr aktivitet hver og resten er altså noget der ikke koster en formue! Og så overvej evt. Om det kunne betale sig at vælge at købe et årskort til et af stederne og så står den altså på madpakker når l er afsted....  Det har vi andre ikke taget skade af, og det er da ret hyggeligt at finde på en spændende madpakke til turen. De fleste steder kan man jo grille, og så kan det jo være en omgang pølser og noget tilbehør. 

Det er altså helt ok at skrue ned for forventninger fra jeres børn! De må gerne lære at sætte pris på det l foretager jer, lige nu lyder det til, at de tager det for givet

held og lykke med det.

Anmeld Citér

2. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Og jeg kan ikke helt finde ud af om det er berrettiget, om de er for forkælede, eller om jeg måske bør blive lidt mere hård i filten og ikke lade mig manipulere. Sagen er den, at i hver en ferie eller fri dag har mine børn fået den ide, at hvis vi ikke laver noget sjovt som lalandia, bonbonland, zoo, Tivoli, badeland, den blaa planet, kæmpe shoppetur osv så er det en dårlig ferie/fri dag og vi har taget det sjove fra ferien og 'straffer' dem for alle de andre laver altid noget sjovt og nøjes ihvertfald ikke med at cykle en tur, bage kage eller ha venner på besøg. I forvejen er vi fast i bonbonland mindst to gange om året, den blaa planet en gang hver sommer og lalandia badeland 1-3 gange om året samt zoo og legeland 1-3 gange også. Er det virkelig for lidt? Er vi tarvelige? Vi har sådan set ikke penge til mere og indimellem tar vi en tur som vi egentlig ikke har råd til, af lutter dårlig samvittighed. Vil jo ikke ha mine børn mangler oplevelser i forhold til deres venner. 

Det er selvsagt smag og behag men synes det lyder af vildt mange dyre ture i tar på. Tror nærmere de er blevet forvænt... Skær kraftigt ned på alt det halløj, vis ansvarlighed for jeres økonomi. Det giver i jo også videre til ungerne, at man ikke skal bruge penge man ikke har.

desuden er det da rigtig fint, at i lærer dem, at man også kan hygg sig uden alt muligt gejl. Lad være at gå ind i en diskussion med dem. Fortæl hvordan planerne er og så er det det. Hvis der er en dag eller flere hvor i har forskellige ideer til aktiviteter kan de være medbestemmende på hvilke i skal vælge.

når de så en to gange årligt tager i badeland etc. Så er det en aktivitet de har glædet sig til længe og som kommer til at blive husket og sat pris på. Netop fordi det ikke bare er noget man gør

Anmeld Citér

2. april 2016

lineog4

Anonym skriver:

Og jeg kan ikke helt finde ud af om det er berrettiget, om de er for forkælede, eller om jeg måske bør blive lidt mere hård i filten og ikke lade mig manipulere. Sagen er den, at i hver en ferie eller fri dag har mine børn fået den ide, at hvis vi ikke laver noget sjovt som lalandia, bonbonland, zoo, Tivoli, badeland, den blaa planet, kæmpe shoppetur osv så er det en dårlig ferie/fri dag og vi har taget det sjove fra ferien og 'straffer' dem for alle de andre laver altid noget sjovt og nøjes ihvertfald ikke med at cykle en tur, bage kage eller ha venner på besøg. I forvejen er vi fast i bonbonland mindst to gange om året, den blaa planet en gang hver sommer og lalandia badeland 1-3 gange om året samt zoo og legeland 1-3 gange også. Er det virkelig for lidt? Er vi tarvelige? Vi har sådan set ikke penge til mere og indimellem tar vi en tur som vi egentlig ikke har råd til, af lutter dårlig samvittighed. Vil jo ikke ha mine børn mangler oplevelser i forhold til deres venner. 

Min første tanke er der formodentlig er for mange ord: hvis mine børn brokker sig over for lidt aktivitet så vil min reaktion bare være: nå men sådan er det! 

De skal ikke have forklaringer om det er for dyrt, vi var også i sidste måned.... Og komme de med de andre argumentet alligevel, så er der jo bare at begynde at remse op: okay lad os tage Ove (og vælg så en af dem du ved ikke gør alle de ting), hvad laver han i den her weekend... Væn dig til "det må de andre argumenter" for det kommer mange gange i jeres liv lige fra de andre kommer i Tivoli hver weekend til de andre får 100 kr om ugen og må være ude til kl 23. Så kan man altid "true" med at gribe knoglen og høre til rigtigheden af argumentet. 

Og så er det jer voksne der med øje for økonomi, lyst, mulighed osv der bestemmer hvad weekender og ferier indeholder. Og egentlig er det jo fuldstændigt ligegyldigt om I kommer tit afsted eller lidt afsted i sammenligning med andre, det er jeres familie og sådan er det! Og så er det altså skønt når børn selv kan være med til at putte indhold ind i en hjemme lørdag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.