Og jeg kan ikke helt finde ud af om det er berrettiget, om de er for forkælede, eller om jeg måske bør blive lidt mere hård i filten og ikke lade mig manipulere. Sagen er den, at i hver en ferie eller fri dag har mine børn fået den ide, at hvis vi ikke laver noget sjovt som lalandia, bonbonland, zoo, Tivoli, badeland, den blaa planet, kæmpe shoppetur osv så er det en dårlig ferie/fri dag og vi har taget det sjove fra ferien og 'straffer' dem for alle de andre laver altid noget sjovt og nøjes ihvertfald ikke med at cykle en tur, bage kage eller ha venner på besøg. I forvejen er vi fast i bonbonland mindst to gange om året, den blaa planet en gang hver sommer og lalandia badeland 1-3 gange om året samt zoo og legeland 1-3 gange også. Er det virkelig for lidt? Er vi tarvelige? Vi har sådan set ikke penge til mere og indimellem tar vi en tur som vi egentlig ikke har råd til, af lutter dårlig samvittighed. Vil jo ikke ha mine børn mangler oplevelser i forhold til deres venner.
Du er simpelthen nødt til at overhøre og ignorere enhver kommentar med "ej hvor strengt - det må alle de andre" ..
- for det første er det sjældent sådan virkeligheden er - det kan sagtens føles sådan for barnet, fordi Mette var i Legoland i den weekend og Mads i løveparken ugen efter og ugen efter det var Jesper i Tivoli ... Så er der jo pludselig gået 3 uger hvor dine børn ingen steder var men "alle de andre" var .. De andre er så reelt 3 forskellige børn som var af sted i hver deres weekend - men i de andre weekender havde de besøg, bagte kage eller lavede ingenting

- Dem du sammenligner dig med kan jo sagtens være skilsmisse familier med 2 husholdninger og som overkompenserer savnet
- Der vil komme en lind strøm af - det må de andre - fra nu af ... Og det er lige meget om det er at komme på legepladsen selv, gå i kiosken og købe slik, gå over vejen, være oppe til kl 22, tage til fest, overnatning hos venner i hverdagene, drikke 3 øl til en fest osv osv
Der sker altså intet ved at lave ingenting
det er der ingen der tager skade af ...
Kan så supplere med at frøkenen herhjemme er 6 år. Hun har været i zoo 3 gange i DK og 1 gang i udlandet. Har aldrig været i Lalandia eller Legoland. Har aldrig været i legeland. Har været i en forlystelsespark i Østtyskland, men har aldrig været i Tivoli. Har været i sommerland 1 gang, men aldrig været i Jesperhus... Og sådan kan jeg fortsætte 
Vi er ikke afsted hverken hver ferie eller hver weekend ... Det kan vi ikke holde til hverken økonomisk eller på andre måder
til gengæld kan vi sagtens bruge en halv lørdag i skoven, ved søen eller i haven med madpakker
Gør hvad jeres økonomi kan tåle og hvad i ellers har lyst til ... Det er ikke rimeligt at tage på pligt ture!
Anmeld
Citér