Anonym skriver:
Skriver anonym da jeg har på fornemmelsen at der nok er mange der vil blive rigtig sure nu og har ikk lyst til at stemples for det er ikke min mening at støde folk.
Men hvorfor bliver folk ved at sige "jeg havde en bio" når de har en graviditet der går til grunde?
en bio er ligeså meget graviditet som dem hvor der kommer babyer ud af det jo. Er det fordi det er nemmere at forholde sig til fremfor at kalde det en abort eller at den er gået til grunde? Kan godt forstå det måske er nemmere at forholde sig til. Men det er jo bare ikke sådan det er.
Malke graviditeter starter ud som bio'er uanset hvad udfaldet er.
Jeg tror ikke helt, at du forstår betegnelserne.
En biokemisk graviditet er en graviditet, der udelukkende kan konstateres via biokemi = blodprøver eller urintest.
En biokemisk abort er en afbrudt graviditet inden graviditeten kan konstateres på anden måde = skanning.
Spontan abort = en graviditet, der går til grunde før uge 22.
Som du nok kan læse, er grænserne flydende og individuelle, og en biokemisk abort er således også en spontan abort, betegnelsen fortæller blot, at den er gået til grunde meget tidligt, hvilket i de flestes øjne er "bedre" end hvis vi snakker spontan abort, hvor betegnelsen antyder, at det er sket på et tidspunkt, hvor kvinden er længere henne.
Anmeld
Citér