Jeg føler jeg ikke kan lege med mit barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
11 svar
2 synes godt om
30. marts 2016

Enirt

Sagen er at jeg er gravid med vores andet barn og har haft en ret hård graviditet ind til videre. Var voldsomt plaget af kvalme og opkast i hele december og januar. Kunne ingen ting, andet end at ligge på sofaen og kæresten var alene far i de måneder, da det begyndt at blive bedre og jeg kom lidt oven på igen. Har jeg nu fået bækkenløsen og kan meget lidt fysisk. 

Derfor er mit spørgsmål, hvad kan jeg lave af aktiviteter med min søn. Jeg svaner at lave noget sammen. Inden jeg blev gravid og sygemeldt. Var jeg studerende og havde ofte mulighed for at hente tidligt og hygge med ham, tage i skoven, på legepladsen, biblioteket osv. Men kan ikke klare trapper, ujævnt terræn, løft og vrid.

Jeg er snart 25 uger henne og synes bare der uendelig længe til at jeg kan få min krop tilbage og kan lege og tumle med ham igen. Han er en meget aktiv dreng og meget social. Så han vil gerne have mor med i sine lege, som ofte foregår på gulvet og ellers i løb og tumlen rundt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

Annemette07

Enirt skriver:

Sagen er at jeg er gravid med vores andet barn og har haft en ret hård graviditet ind til videre. Var voldsomt plaget af kvalme og opkast i hele december og januar. Kunne ingen ting, andet end at ligge på sofaen og kæresten var alene far i de måneder, da det begyndt at blive bedre og jeg kom lidt oven på igen. Har jeg nu fået bækkenløsen og kan meget lidt fysisk. 

Derfor er mit spørgsmål, hvad kan jeg lave af aktiviteter med min søn. Jeg svaner at lave noget sammen. Inden jeg blev gravid og sygemeldt. Var jeg studerende og havde ofte mulighed for at hente tidligt og hygge med ham, tage i skoven, på legepladsen, biblioteket osv. Men kan ikke klare trapper, ujævnt terræn, løft og vrid.

Jeg er snart 25 uger henne og synes bare der uendelig længe til at jeg kan få min krop tilbage og kan lege og tumle med ham igen. Han er en meget aktiv dreng og meget social. Så han vil gerne have mor med i sine lege, som ofte foregår på gulvet og ellers i løb og tumlen rundt.

Nu har jeg ikke selv haft bækkenløsning så ved ikke om det er muligt, men hvad med at ligge på siden på gulvet også have en pude eller et tæppe der kan støtte på bestemte punkter? :-)

Anmeld Citér

30. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Enirt skriver:

først forklar han hvorfor du ikke kan så meget.

køb noget nyt lego i kan samle og lege med, spil nogle spil. Tegn. Hvad med at lave julegaver til bedsteforældre ja der er lang tid til endnu. Men når søster/bror kommer går der jo lidt tid fra til amning osv.

Anmeld Citér

30. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Modellervoks

lego

tegne

male

spille spil

rollelege/fantasilege 

perler (armbånd/halskæde) 

perleplader 

være kreative sammen og find en masse ting som toiletruller, skoæske osv. som i så kan male og bygge til et monster. 

Anmeld Citér

30. marts 2016

mpr

Enirt skriver:

Ja du er jo trods alt begrænset, så der er bare nogle ting du ikke kan uanset hvor gerne du og han ville du kunne  

men det her er måske også en mulighed for at du kan give ham mulighed for at lære at lege selv. Hvis i savner tid sammen, så kan det jo være i kunne hygge jer sammen med en god bog. Hvis han elsker lego, og du kan holde til at sidde på en stol i længere tid (evt med en blød pude under dig) så kan det være i kan flytte legoet op på spisebordet og så kan i lege lidt sammen der  

Tingene er lidt anderledes og så må man finde alternative løsninger Men for alt i verden, ikke pres dig selv, hvis du ikke har overskud eller kræfter så må han lege selv.   

Alt bliver jo også anderledes så snart den nye kommer til verden, du kan lige så godt få ændret i rutiner og lære ham at mor ikke altid har tid til ham, ellers kan det være der kommer voldsom søskende jalousi hvis den bette har behov for dig på samme tid som storebror vil have mor Så intet er så skidt at det ikke er godt for noget 

Held og lykke 

Anmeld Citér

30. marts 2016

Enirt

Annemette07 skriver:

Nu har jeg ikke selv haft bækkenløsning så ved ikke om det er muligt, men hvad med at ligge på siden på gulvet også have en pude eller et tæppe der kan støtte på bestemte punkter? :-)

Det ville måske være en mulighed hvis det var en stille leg. Men han vil tit gerne at det skal være af mere fysisk art. Men må lige prøve at tænke det ind. Tak for svar

Anmeld Citér

30. marts 2016

Enirt

hannetheis skriver:

først forklar han hvorfor du ikke kan så meget.

køb noget nyt lego i kan samle og lege med, spil nogle spil. Tegn. Hvad med at lave julegaver til bedsteforældre ja der er lang tid til endnu. Men når søster/bror kommer går der jo lidt tid fra til amning osv.

Han ved godt at mor ikke kan så meget og han har som sådan også accepteret det. Jeg har bare en træls følelse af at vi ikke har det tætte bånd vi havde før og at han er gladere for hans far pt, fordi han netop kan lege, tumle mv.

Men ja måske lego kunne være en mulighed. Han er bare slet ikke til de der stille aktiviteter. Jeg kan ikke få ham interesseret i det

Anmeld Citér

30. marts 2016

Enirt

mor:) skriver:

Modellervoks

lego

tegne

male

spille spil

rollelege/fantasilege 

perler (armbånd/halskæde) 

perleplader 

være kreative sammen og find en masse ting som toiletruller, skoæske osv. som i så kan male og bygge til et monster. 

Tak for input. Generelt er han ikke til få med på de stille aktiviteter.

Men tænker at jeg vil prøve modellervoks, lego og det med at lave monstre. Så må vi se hvad han siger til det, om han kan blive fanget af det.

Anmeld Citér

30. marts 2016

migxher

Kan i ikke tage på legepladsen hvor han så kan få lov til at tumle? Og du så bare kigger på (: Der skal sikkert nok være andre børn han kan tumle med. Og ellers kan han jo passende lærer at aktiverer sig selv. Det tror jeg nu er sundt for børn at kunne. 
Eller måske tage i svømmehallen. Det er super lækkert at være i vandet når man er gravid, det tager lige lidt af presset på kroppen. Og det vil han sikkert syne var sjovt, at kunne tumle i vandet. 

Anmeld Citér

30. marts 2016

Enirt

mpr skriver:

Ja du er jo trods alt begrænset, så der er bare nogle ting du ikke kan uanset hvor gerne du og han ville du kunne  

men det her er måske også en mulighed for at du kan give ham mulighed for at lære at lege selv. Hvis i savner tid sammen, så kan det jo være i kunne hygge jer sammen med en god bog. Hvis han elsker lego, og du kan holde til at sidde på en stol i længere tid (evt med en blød pude under dig) så kan det være i kan flytte legoet op på spisebordet og så kan i lege lidt sammen der  

Tingene er lidt anderledes og så må man finde alternative løsninger Men for alt i verden, ikke pres dig selv, hvis du ikke har overskud eller kræfter så må han lege selv.   

Alt bliver jo også anderledes så snart den nye kommer til verden, du kan lige så godt få ændret i rutiner og lære ham at mor ikke altid har tid til ham, ellers kan det være der kommer voldsom søskende jalousi hvis den bette har behov for dig på samme tid som storebror vil have mor Så intet er så skidt at det ikke er godt for noget 

Held og lykke 

tak for svar

Har virkelig også tænkt de tanker ang. at det er en god læringsproces for ham og at det bliver en lidt win win situation i sidste ende.

Vi har også hygget med bøger, film mv. men savner bare det der med at kunne være rigtigt med i hans lege.

Vi må prøve at rykke lego'et op på spisebordet som en anden forslog.

Men jeg der er nok ikke så meget at gøre end at acceptere at det er sådan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.