Enirt skriver:
Sagen er at jeg er gravid med vores andet barn og har haft en ret hård graviditet ind til videre. Var voldsomt plaget af kvalme og opkast i hele december og januar. Kunne ingen ting, andet end at ligge på sofaen og kæresten var alene far i de måneder, da det begyndt at blive bedre og jeg kom lidt oven på igen. Har jeg nu fået bækkenløsen og kan meget lidt fysisk.
Derfor er mit spørgsmål, hvad kan jeg lave af aktiviteter med min søn. Jeg svaner at lave noget sammen. Inden jeg blev gravid og sygemeldt. Var jeg studerende og havde ofte mulighed for at hente tidligt og hygge med ham, tage i skoven, på legepladsen, biblioteket osv. Men kan ikke klare trapper, ujævnt terræn, løft og vrid.
Jeg er snart 25 uger henne og synes bare der uendelig længe til at jeg kan få min krop tilbage og kan lege og tumle med ham igen. Han er en meget aktiv dreng og meget social. Så han vil gerne have mor med i sine lege, som ofte foregår på gulvet og ellers i løb og tumlen rundt.
Ja du er jo trods alt begrænset, så der er bare nogle ting du ikke kan uanset hvor gerne du og han ville du kunne
men det her er måske også en mulighed for at du kan give ham mulighed for at lære at lege selv. Hvis i savner tid sammen, så kan det jo være i kunne hygge jer sammen med en god bog. Hvis han elsker lego, og du kan holde til at sidde på en stol i længere tid (evt med en blød pude under dig) så kan det være i kan flytte legoet op på spisebordet og så kan i lege lidt sammen der
Tingene er lidt anderledes og så må man finde alternative løsninger
Men for alt i verden, ikke pres dig selv, hvis du ikke har overskud eller kræfter så må han lege selv.
Alt bliver jo også anderledes så snart den nye kommer til verden, du kan lige så godt få ændret i rutiner og lære ham at mor ikke altid har tid til ham, ellers kan det være der kommer voldsom søskende jalousi hvis den bette har behov for dig på samme tid som storebror vil have mor
Så intet er så skidt at det ikke er godt for noget 
Held og lykke 
Anmeld
Citér