NF og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.559 visninger
18 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2016

Anonym trådstarter

Hejsa - jeg skal til nakkefoldsscanning i morgen og sidder lige og læser mine papirer igennem som jeg har fået tilsendt.

der står, at hvis man er overvægtig så kan billedekvaliteten være forringet, og det kan i nogle tilfælde være meget vanskeligt at se  væsentlige detaljer 

nogen en der har erfaringer med det?? Er selv overvægtig og førstegangsgravid, og ved sgu ik helt hvad jeg skal tolke ud fra det :/

kunne selvfølgelig ringe på svangreambulatoriet, men ville nødig ringe med dumme spørgsmål :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

Tine B

Jeg er 168 og vejede lige omkring de 93 kg ved NF.. Ingen problemer med noget som helst... 
Heller ingen problemer med at gennemscanne ved 20 uger.. 
Alt mit fedt sidder omkring maven... 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Tine B

Og ellers scanner de bare indefra... Ved min NF scannede hun først udvendig, men baby lå forkert og var super aktiv, så hun scannede indvendig og til sidst udvendig igen hvor hun fik de rigtige mål.. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Jeg er 168 og vejede lige omkring de 93 kg ved NF.. Ingen problemer med noget som helst... 
Heller ingen problemer med at gennemscanne ved 20 uger.. 
Alt mit fedt sidder omkring maven... 

Okay, jeg vejer 15 kg mere ca :/

blev du scannet ud- eller indvendigt?

Anmeld Citér

29. marts 2016

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Og ellers scanner de bare indefra... Ved min NF scannede hun først udvendig, men baby lå forkert og var super aktiv, så hun scannede indvendig og til sidst udvendig igen hvor hun fik de rigtige mål.. 

Du svarede på mit spørgsmål før det blev skrevet

tusind tak for dit svar. Så er jeg lidt mere tryg. Ved jo godt, jeg vejer for meget, men frygter så meget de der skrækhistorier, hvor gravide nærmest er blevet banket i hovedet over overvægten og hvor fokus nærmest kun har været på vægten og ikke graviditeten, baby osv ..

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mortil2drenge<3

Anonym skriver:

Hejsa - jeg skal til nakkefoldsscanning i morgen og sidder lige og læser mine papirer igennem som jeg har fået tilsendt.

der står, at hvis man er overvægtig så kan billedekvaliteten være forringet, og det kan i nogle tilfælde være meget vanskeligt at se  væsentlige detaljer 

nogen en der har erfaringer med det?? Er selv overvægtig og førstegangsgravid, og ved sgu ik helt hvad jeg skal tolke ud fra det :/

kunne selvfølgelig ringe på svangreambulatoriet, men ville nødig ringe med dumme spørgsmål :/

Kan læse mig frem til vi har nogenlunde samme vægt, for mig har det altid været forringet kvalitet ved scanningen og de scanner en indvendig så er der ingen problemer, du skal ihvertfald ikke være bekymret for at de ikke kan se noget de er trænet i det. Og de skal nok kunne måle nakkefolden 

Bare forbered dig på du nok ikke får de bedste billeder med hjem 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Anonym trådstarter

Molly90 skriver:

Kan læse mig frem til vi har nogenlunde samme vægt, for mig har det altid været forringet kvalitet ved scanningen og de scanner en indvendig så er der ingen problemer, du skal ihvertfald ikke være bekymret for at de ikke kan se noget de er trænet i det. Og de skal nok kunne måle nakkefolden 

Bare forbered dig på du nok ikke får de bedste billeder med hjem 

Men man kan godt se, der er en baby på billederne eller hvad? 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Tine B

Jeg er ikke blevet dunket i hovedet med noget som helst (endnu) på trods af jeg går til ekstra kontroller og har taget 15 kg på (30+6) 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Jeg er ikke blevet dunket i hovedet med noget som helst (endnu) på trods af jeg går til ekstra kontroller og har taget 15 kg på (30+6) 

Okay, det var da dejligt. Jeg har heller ikke, endnu, men har bare læst om så meget og frygter bare det værste. Man ved jo godt, man burde være mindre

Anmeld Citér

29. marts 2016

Tine B

Nakkefold (12+1), kønsscanning (14+5) og misdannelse (20+1) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.