Anonym skriver:
For at være ærlig tror jeg også det er fordi at hvis det bliver sagt højt, ja så bliver det virkelighed. Kan du følge mig? Jeg ville så gerne bare have modet til at sige, hør lige her, det er ikke os alle der kan kigge på hinanden og bom, så er der baby i sigte.
Vi er også forholdsvis unge (under 30, ikke at man ikke er ung som 30 årig
) så der er mange der har tildens til at sige, jamen der er jo masser af tid. Og ja det er der. Men det er tid vi gerne vil udfylde med familieminder.
Måske - men fordi det ikke bliver sagt er det ikke mindre virkelighed 
jeg har, siden jeg var ved at gå ned med stress for 6 år siden, besluttet at glasset er halvt fulgt, og den eneste der er ansvarlig for om tingene er positive eller negative er MIG og hvordan JEG vælger at håndtere det der sker i mit liv.
i sommer var jeg til et foredrag med Jesper Bergstrøm, det er godt nok virksomhedsrelateret, men han pin pointere lige præcis de værktøjer jeg har prøvet at udvikle selv...
hvis vi holder på at tingene er negative, brokker os og ser glasset halvt tomt, så bliver vores livsforståelse også sådan.
dermed ikke sagt at jeg føler et stik af småmisundelse når venner og bekendte annoncerer graviditeter, men jeg glæder mig oprigtigt for dem. Nok skulle det ikke gå så nemt for os, men vi har MULIGHEDEN for at få hjælp til det - det er da positivt. Tænk hvis den mulighed ikke var der? Så var vi mange der slet ikke kunne få oplevelsen af at blive forældre.
min kæreste ser ikke på livet helt som jeg gør, han "falder i" ved nederlag og bliver sortsynet. Det har han med hjemmefra. Han siger altid at jeg er den stærke af os, måske han har ret, men jeg tilskriver det mit tillærte livssyn... Og jeg kan ikke fraskrive mig at jeg ikke også ind i mellem kander med et brag, men jeg bearbejder det og rykker videre.
Jeg ved godt at jeg lyder som en lalleglad tosse, men f*** det - det holder mig glad - og det virker for mig :-)