Anonym skriver:
De mente at det jo ikke var en ret at få børn og derfor mit eget valg og i den forstand så fravalgte jeg jo studiet x antal dage om måneden.. Og pga vores studie er delt op i moduler altså eksamen hver 3 måned så mente de jeg missede for meget.. Mødte ikke meget forståelse for min situation..
Jeg skal ikke blande mig i dine valg, så det jeg skriver er alene ud fra hvordan jeg selv ville handle:
Dit studies mening omkring din ret til at få børn er ikke relevant. Deres accept af hvordan du vælger at forholde dig, er heller ikke relevant. Det relevante er om du ønsker at få hjælp til at behandle jeres barnløshed, ved at tage imod nødvendig hjælp. Hvis du ønsker dette, kræver det selvfølgelig sygefravær nu og da. Her får du de nødvendige erklæringer fra den behandlende læge.
Du skal slet ikke i dialog med et studiested omkring dine personlige valg ift. barnløshed. De har ikke krav på hverken forklaring eller begrundelse. Præcis på samme måde som at jeg naturligvis heller ikke skal bede min arbejdsgiver om lov til at få lægehjælp, når jeg er syg...
Det er en udbredt misforståelse at barnløshed og fertilitetsbehandling er noget man "selv vælger" og derfor selv må klare. Sådan ville man jo som sagt aldrig sige til en person der fejlede noget andet, og havde behov for lægehjælp,
Anmeld
Citér