Rimelig sikker!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
21 svar
14 synes godt om
26. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen. 

Jeg har lige taget en GT og den er positiv. Stregerne kom på under 10 sekunder. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu. Kan man virkelig være sikker på det?? Synes bare det virker så uvirkeligt! Og jeg er så nervøs for, at det måske slet ikke er sandt? Det er første gang for os, så jeg er slet ikke lige klar over hvad jeg skal gøre, men jeg skal vel ringe til min læge som det første på tirsdag, ikke? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Jeg har lige taget en GT og den er positiv. Stregerne kom på under 10 sekunder. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu. Kan man virkelig være sikker på det?? Synes bare det virker så uvirkeligt! Og jeg er så nervøs for, at det måske slet ikke er sandt? Det er første gang for os, så jeg er slet ikke lige klar over hvad jeg skal gøre, men jeg skal vel ringe til min læge som det første på tirsdag, ikke? 

Tillykke

lægen skal have et kald på et tidspunkt, da du skal til 1. Lægeundersøgelse omkring uge 8-9 stykker. Hun vil formentlig alligevel ikke se dig før.

hvis du ikke gør det allerede, skal du begynde at tage folsyre (brug graviditetsvitamin)

held og lykke

Anmeld Citér

26. marts 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Stort tillykke :-) Du skal bare ringe til lægen når du er ca. 8 uger henne og så får du en tid til at få lavet vandrejournal og første graviditets undersøgelse .. 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

1000 tak! Jeg synes det er helt uvirkeligt og samtidig helt fantastisk  

Jeg aner ikke hvor langt jeg er henne, da jeg stoppede på mini-piller i oktober og efterfølgende havde 2 menstruationer hhv 3/11 og 4/12 og derefter har jeg ikke haft min menstuation. Jeg har efterfølgende i januar fået taget blodprøver, da jeg havde mistanke om graviditet, men de var negative. Så jeg kan jo i princippet være mere end 2 måneder henne allerede? 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Tillykke den erFLOT positiv  

jeg var 5+ før end jeg kunne teste SÅ positivt

jeg ville give lægen et kald nu og forklare situationen. Så ville jeg bede om en hcg test via blodprøve. Så kan du tænke derfra om du vil have tidlig scanning. 

Fx kan du jo være 4+0 nu og hvis du så får scanning vil de intet kunne se. Det er utrygt da man så tror der er noget galt. 

Så hvis du fx får en blodprøve der siger et HØjt hcg tal så kan du godt tage scanning da de så vil kunne se noget.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Tillykke den erFLOT positiv  

jeg var 5+ før end jeg kunne teste SÅ positivt

jeg ville give lægen et kald nu og forklare situationen. Så ville jeg bede om en hcg test via blodprøve. Så kan du tænke derfra om du vil have tidlig scanning. 

Fx kan du jo være 4+0 nu og hvis du så får scanning vil de intet kunne se. Det er utrygt da man så tror der er noget galt. 

Så hvis du fx får en blodprøve der siger et HØjt hcg tal så kan du godt tage scanning da de så vil kunne se noget.

1000 tak! Jeg er også bare vildt glad 

Ja det var nok en god ide. Lægen åbner desværre bare først på tirsdag igen :-( 

Hvornår bliver man normalt scannet første gang? 

Anmeld Citér

26. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

1000 tak! Jeg er også bare vildt glad 

Ja det var nok en god ide. Lægen åbner desværre bare først på tirsdag igen :-( 

Hvornår bliver man normalt scannet første gang? 

Mellem uge 12 og 13 ca.

Anmeld Citér

26. marts 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Hvis den var positiv efter 10 sek er du helt sikkert imellem 6-12 uger henne ligesom mig henholdsvis 6 uger første gang 11+1 uger 2 gang så bestil Du en tid til lægen i næste uge en gang 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

lillespir26 skriver:

Hvis den var positiv efter 10 sek er du helt sikkert imellem 6-12 uger henne ligesom mig henholdsvis 6 uger første gang 11+1 uger 2 gang så bestil Du en tid til lægen i næste uge en gang 

Wow, hvis jeg allerede er 12 uger henne  jeg har jo ikke vidst jeg var gravid, så så sent som i sidste weekend var jeg til fødselsdag hos min veninde, hvor jeg fik lige rigeligt alkohol.. Årh har helt dårlig samvittighed over det nu! 

Bestiller en tid som det første på tirsdag når lægen har åben igen 

Anmeld Citér

26. marts 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Wow, hvis jeg allerede er 12 uger henne  jeg har jo ikke vidst jeg var gravid, så så sent som i sidste weekend var jeg til fødselsdag hos min veninde, hvor jeg fik lige rigeligt alkohol.. Årh har helt dårlig samvittighed over det nu! 

Bestiller en tid som det første på tirsdag når lægen har åben igen 

Ro på du er nok ikke så langt henne men du kan være så langt henne hvis den er blevet positiv så hurtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.