Aldersforskel mellem børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2016

Julemusen

Vi har 3 år og 2 måneder imellem vores første og andet barn. Og 13 måneder imellem vores andet og tredje barn. Så fra første til tredje barn er der 4 år og 3 måneder  Der er gang i den, men børnene nyder hinanden nu, de er dog stadigvæk ikke så gamle. Jeg er lidt ked af at vores ældste blev så stor før han blev storebror, da de to yngste har hinanden at lege med hvor han engang imellem kan føle sig udenfor. Men det er jo bare vilkårene og så har vi fokus på lidt alene storebror tid til ham når der er behov for det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi har 3 år mellem vores, nok mest fordi vi begge er "gamle", så vi kunne ikke vente længere. Men synes det har været enormt hårdt - lillebror er en rigtig natteravn, så han tager ekstrem meget energi, og ingen tvivl om at storesøster lider under det. Vi har døjet en del med jalousi, selvom hun da også er glad for ham. Hvis ikke vores alder havde spillet ind, ville jeg nok have ventet et par år med nr 2. Har selv en storebror der er 3 år ældre, og vi har stort set ikke noget forhold til hinanden - så alder tror jeg er underordnet.

Anmeld Citér

27. marts 2016

Benjamins'mor

Lunae skriver:

Hvad er aldersforskellen mellem jeres børn og tænker du at det er en god forskel?

Herhjemme er der 2 år og 9 mdr mellem min datter fra september 2010 og min søn fra juni 2013.

Det tænker jeg er en god aldersforskel, men tror også at man skal kigge på sit barn. Vores datter var klar til at blive storesøster, men det er først nu, hvor vores søn er knap 3 år, at jeg tænker at vi kunne få et barn nr 3, hvis det er det vi vil

Der er 2 år og 9 mdr mellem min søn fra januar 11 og min datter fra oktober 13. 

Min søn virkede klar til at blive storebror og har også været en rigtigt god storebror, dog med lidt jalousi i en kort periode da hun blev lidt ældre, men de har det rigtigt godt sammen nu. 

Min datter er 2 år og 5 mdr, vi har ingen planer om at skulle have flere, kan selvfølgelig ændre mening men ikke i nærmere fremtid ihvertfald. 

Om min datter er klar til at blive storesøster har jeg slet ikke vurderet, for ingen af os er klar på en nr. 3. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.