Aldersforskel mellem børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
12 svar
13 synes godt om
26. marts 2016

Lunae

Hvad er aldersforskellen mellem jeres børn og tænker du at det er en god forskel?

Herhjemme er der 2 år og 9 mdr mellem min datter fra september 2010 og min søn fra juni 2013.

Det tænker jeg er en god aldersforskel, men tror også at man skal kigge på sit barn. Vores datter var klar til at blive storesøster, men det er først nu, hvor vores søn er knap 3 år, at jeg tænker at vi kunne få et barn nr 3, hvis det er det vi vil

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2016

MorDk

Lunae skriver:

Hvad er aldersforskellen mellem jeres børn og tænker du at det er en god forskel?

Herhjemme er der 2 år og 9 mdr mellem min datter fra september 2010 og min søn fra juni 2013.

Det tænker jeg er en god aldersforskel, men tror også at man skal kigge på sit barn. Vores datter var klar til at blive storesøster, men det er først nu, hvor vores søn er knap 3 år, at jeg tænker at vi kunne få et barn nr 3, hvis det er det vi vil

Vores søn fyldte 2 år 3 dage efter lillesøsters ankomst. han var overhovedet ikke klar. han anede ikke hvad det ville sige. Men idag er han 5 ½ og han kan ikke huske han nogensinde har været enebarn. 

Børn bliver aldrig klar til at blive søskende ligesom man som voksen nok heller aldrig bliver rigtig klar. Men det er en anden 'debat' 

Jeg synes jo 2 års foreskel er perfekt. Det var super hårdt med 2 små børn men idag er det altså super skønt og udfordrende som så meget andet.

Anmeld Citér

26. marts 2016

lineog4

Har 4 1/2 år mellem de to store og 2 år 9 mnd mellem nummer 2 og 3. Dvs. Over 7 pr mellem den ældste og den yngste. 

Børnene har det alle godt sammen og synes det er fantastisk for den store snart 13 årige at hun kan være barn med en lille trold, men kan også se deres forhold er forskelligt fra fx de to drenge hvor aldersforskellen ikke er så stor. 

Men som mor, nøj hvor jeg gerne ville have haft mere tid med nummer, synes jeg er gået glip af en masse med ham fordi jeg pludselig stod med en ny baby, føler kravet var han skulle blive hurtigere stor og fornuftig. Hvorimod med den store jeg havde alene i 4 1/2 år der føler jeg at jeg fik det hele med og selvsagt det samme med den mindste. 

Søskende forholdet tror jeg ikke afhænger alene af alder, men af personligheder og at nor og far husker at give dem alene tid så de ikke konstant skal konkurrere om mor og far. Så ingen perfekt aldersforskel, men mest at der perfekte er når forældrene føler sig parat. Min mindste er snart 6 og ville ikke hvis det var aktuelt være parat for nyder virkelig at kunne nyde ham sådan helt - altså sammen med de to store 

Anmeld Citér

26. marts 2016

lineog4

Har 4 1/2 år mellem de to store og 2 år 9 mnd mellem nummer 2 og 3. Dvs. Over 7 pr mellem den ældste og den yngste. 

Børnene har det alle godt sammen og synes det er fantastisk for den store snart 13 årige at hun kan være barn med en lille trold, men kan også se deres forhold er forskelligt fra fx de to drenge hvor aldersforskellen ikke er så stor. 

Men som mor, nøj hvor jeg gerne ville have haft mere tid med nummer, synes jeg er gået glip af en masse med ham fordi jeg pludselig stod med en ny baby, føler kravet var han skulle blive hurtigere stor og fornuftig. Hvorimod med den store jeg havde alene i 4 1/2 år der føler jeg at jeg fik det hele med og selvsagt det samme med den mindste. 

Søskende forholdet tror jeg ikke afhænger alene af alder, men af personligheder og at nor og far husker at give dem alene tid så de ikke konstant skal konkurrere om mor og far. Så ingen perfekt aldersforskel, men mest at der perfekte er når forældrene føler sig parat. Min mindste er snart 6 og ville ikke hvis det var aktuelt være parat for nyder virkelig at kunne nyde ham sådan helt - altså sammen med de to store 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Loa

Vi kommer til at have seks år mellem vores. Måske en stor forskel mener nogen, og nogen vil helt sikkert også mene de ikke får meget glæde af hinanden, men jeg vælger at tro at vi forhåbentlig undgår det helt store jalousi opgør, fordi vores store pige forstår meget og kan forklares meget. 

Men vi har også "valgt" det ud fra 

1. En meget krævende lille pige (synes vi selv ) så vi kunne slet ikke forestille os en lille en mere da hun var 2-3 år..

2. En mand der arbejder MEGET, hvilket betyder jeg står meget alene med barn/børn, så igen - hellere den lidt større forskel.

3. Og så en sygdom der skulle under kontrol inden vi fik en mere, så der gav det næsten sig selv.

Anmeld Citér

26. marts 2016

SaraSH

Herhjemme er der 19års forskel og 22års forskel på lillebror og de to storebrødre 

Anmeld Citér

26. marts 2016

ESV

Her bliver der 6år og 8 måneder mellem storesøster og lillesøster, det var ikke helt meningen men det var lidt sværere at lave lillesøster end vi havde håbet på

Anmeld Citér

26. marts 2016

sandramor

Der er 7 år mellem mine piger.... Og det har fungeret super fint 

selvfølgelig er der lidt jalousi det tror jeg aldrig helt man kan undgå 

men for mig har det været rigtig dejligt at de store trods alt var så stor at da lillesøster kom var hun helt med på hvad der skulle ske og sådan... Jeg kunne forklare hende mange flere ting og det her helt sikkert skånet os for rigtig mange jalousi opgør.... Samtidig har den store været rigtig meget med til alt hun ville ved lillesøster... Om det var at give flaske, være med til at vaske hende i badet, give hende tøj på og ikke mindst gå med barnevognen 

Jeg selv har en bror der er 8 år ældre end mig og vi har det bedste forhold!!!! Vi har også mistet begge vores forældre på 2 år så det har kun bragt os tættere sammen 

Anmeld Citér

27. marts 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Her er der 21 mdr imellem storesøster og lillebror, og DET var bestemt ikke med vilje 

Men nu er storesøster næsten 2 1/2 og lillebror er 8 mdr, det er vildt hårdt lige nu, men begynder også at kan se hvor meget de nyder hinanden.

Nu er faderen og jeg heller ikke unge vårharer mere, ( jeg er 38 og manden 40 ) så vi er bestemt glade for at vi trods alt fik 2 skønne børn, da vi har kæmpet hårdt for den første og nummer 2, ja, han var der bare heldigvis lige pludselig,  

Anmeld Citér

27. marts 2016

Mor til Ella

Vi har 2 år og 4 mdr mellem Ella og Asta, for os er det perfekt. Og Ella har ikke været jaloux tværtimod er hun så kærlig og hjælpsom over for lillesøster selvom at lillesøster til tider er strid ved hende.

de leger og hygger sig hver dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.