Har 4 1/2 år mellem de to store og 2 år 9 mnd mellem nummer 2 og 3. Dvs. Over 7 pr mellem den ældste og den yngste.
Børnene har det alle godt sammen og synes det er fantastisk for den store snart 13 årige at hun kan være barn med en lille trold, men kan også se deres forhold er forskelligt fra fx de to drenge hvor aldersforskellen ikke er så stor.
Men som mor, nøj hvor jeg gerne ville have haft mere tid med nummer, synes jeg er gået glip af en masse med ham fordi jeg pludselig stod med en ny baby, føler kravet var han skulle blive hurtigere stor og fornuftig. Hvorimod med den store jeg havde alene i 4 1/2 år der føler jeg at jeg fik det hele med og selvsagt det samme med den mindste.
Søskende forholdet tror jeg ikke afhænger alene af alder, men af personligheder og at nor og far husker at give dem alene tid så de ikke konstant skal konkurrere om mor og far. Så ingen perfekt aldersforskel, men mest at der perfekte er når forældrene føler sig parat. Min mindste er snart 6 og ville ikke hvis det var aktuelt være parat for nyder virkelig at kunne nyde ham sådan helt - altså sammen med de to store 

Anmeld
Citér