Min mand er træt ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.295 visninger
17 svar
9 synes godt om
24. marts 2016

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har været sammen 6 år, for 7 mdr siden blev vi forældre til vores datter. Inden vi fik børn led han af træthed han fik nogle D-vitaminer da lægen mente han manglede det , det hjalp ikke en fløjtende skid . Vi kom så til en konsultation ved en øre , næse hals læge for tjek med søvn apnø men der var intet og komme efter alt så normalt ud  .. Det er noget der grubler i vores ægte skab jeg føler jeg står meget alene med TS og står for alt rengøring og madlavning selv. Han er handels assistent og sælger værktøj så han har ikke på den måde et "hårdt job" møder kl 8 og hjemme kl 16 og ligeså snart han er hjemme sover han, og efter vi har spist er det igen i seng , jeg syntes han sover meget i hans timer han skulle bruge på os, han har svært ved at holde sig vågn hvis han skal havd vores datter alene og er nogen gange kommet hjem efter at have handlet han er faldet i søvn , hvor hun har lagt og skreget men hvor han ikke vågnede ved hun græd , jeg sikker på sprang der en bombe hørte han det ikke.. Han er selv ked af problemet at han sover de vågne timer vi har sammen og han pludselig bare falder i søvn men både blodprøve Osv ser normalt ud.. 

Min svigermor og mig har tit snakket om hans kost kunne påvirke hans træthed , kunne han leve af sport sodavand og pomfritter gjorde han det . 

Vef simpelthen ikke hvad jeg skal gøre det tynger mig helt vildt for energien da jeg står med alt selv for han kan sove .. 

Kender nogen noget vitaminer eller noget vi kunne prøve for at han ikke er så træt .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen 6 år, for 7 mdr siden blev vi forældre til vores datter. Inden vi fik børn led han af træthed han fik nogle D-vitaminer da lægen mente han manglede det , det hjalp ikke en fløjtende skid . Vi kom så til en konsultation ved en øre , næse hals læge for tjek med søvn apnø men der var intet og komme efter alt så normalt ud  .. Det er noget der grubler i vores ægte skab jeg føler jeg står meget alene med TS og står for alt rengøring og madlavning selv. Han er handels assistent og sælger værktøj så han har ikke på den måde et "hårdt job" møder kl 8 og hjemme kl 16 og ligeså snart han er hjemme sover han, og efter vi har spist er det igen i seng , jeg syntes han sover meget i hans timer han skulle bruge på os, han har svært ved at holde sig vågn hvis han skal havd vores datter alene og er nogen gange kommet hjem efter at have handlet han er faldet i søvn , hvor hun har lagt og skreget men hvor han ikke vågnede ved hun græd , jeg sikker på sprang der en bombe hørte han det ikke.. Han er selv ked af problemet at han sover de vågne timer vi har sammen og han pludselig bare falder i søvn men både blodprøve Osv ser normalt ud.. 

Min svigermor og mig har tit snakket om hans kost kunne påvirke hans træthed , kunne han leve af sport sodavand og pomfritter gjorde han det . 

Vef simpelthen ikke hvad jeg skal gøre det tynger mig helt vildt for energien da jeg står med alt selv for han kan sove .. 

Kender nogen noget vitaminer eller noget vi kunne prøve for at han ikke er så træt .. 

Kan han have en fødselsdepression ? Efterfødselsreaktion 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Benjamins'mor

lillespir26 skriver:

Kan han have en fødselsdepression ? Efterfødselsreaktion 

Hun skriver han også havde problemet inden de fik børn, så tænker ikke det er det der gør ham træt, i tilfælde at han har sådan en.

Anmeld Citér

24. marts 2016

Berta

Hej

Jeg synes ikke det lyder normalt at en voksen mand skal sove så meget. 

I må til lægen igen - hvis ikke der er noget fysisk eller psykisk (depression?) galt med ham så måske en psykolog kan hjælpe ham med at ændre sit mønstre.

Synes ham selv det er et problem? Hvis ikke så kan det selvfølgelig være svært at ændre på - for han skal nok også selv arbejde med det - (medmindre han selvfølgelig fejler noget der skal behandles). 

Men god kost, motion og faste sengetider er måske vejen frem. Dvs ingen lur uden for den faste sengetid. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Monski

Anonym skriver:

Jeg har narkolepsi og ville bestemt få din mad tjekket for dette. 

Jeg har et kæmpe søvnbehov og er altid træt. Kan faktisk ikke huske jeg nogensinde har været veludhvilet. Også det du siger med at han pludselig falder i søvn kunne også godt tyde på det. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Fremad

Han skal have tjekket sit b12 niveau.... For det kunne nemt være det han lider under... Det kan være genetisk at nogle ikke optager/danner det... Hvilket kan klares med piller eller indsprøjtning...

Så be om en blodprøve og bed specifik om at få tjekket b12... 

Er man i underskud for dette er man en omvandrende zombie..... Og kan sove hvor og hvornår det skal være og er bare trææææææææt

Pøj pøj. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

fo82

sscm skriver:

Han skal have tjekket sit b12 niveau.... For det kunne nemt være det han lider under... Det kan være genetisk at nogle ikke optager/danner det... Hvilket kan klares med piller eller indsprøjtning...

Så be om en blodprøve og bed specifik om at få tjekket b12... 

Er man i underskud for dette er man en omvandrende zombie..... Og kan sove hvor og hvornår det skal være og er bare trææææææææt

Pøj pøj. 

Nemlig...

jeg er selv en b12 zombi.. Det hjalp da jeg fik en booster for 1 år siden og så er fortsat med multivitamin, jeg er dog på vej ind i en periode hvor jeg tror jeg skal have hentet nogle betholvex - for hovedpine og træthed er så småt ved at komme snigende

Min mand klager også over træthed, men gider ikke rende til læge og få det tjekket... Fatter ikke han gider leve med det, men det er hans problem...

overvejer dog at købe b og D i håndkøb til ham og se om det er nok..

Anmeld Citér

24. marts 2016

grinny

Som nogen skrive skal han tjekkes for b12 mangel.

Blodprocenten ville jeg også få tjekket. Jeg var selv gået en lang periode med lav blodprocent uden jeg vidste det og jeg sov konstant, lige meget hvor mange timer om natten jeg fik var det aldrig nok.

Evt. skal hans stofskifte tjekkes da det også kan have en indflydelse (har selv en stofskifte sygdom)  

Anmeld Citér

24. marts 2016

Fremad

fo82 skriver:

Nemlig...

jeg er selv en b12 zombi.. Det hjalp da jeg fik en booster for 1 år siden og så er fortsat med multivitamin, jeg er dog på vej ind i en periode hvor jeg tror jeg skal have hentet nogle betholvex - for hovedpine og træthed er så småt ved at komme snigende

Min mand klager også over træthed, men gider ikke rende til læge og få det tjekket... Fatter ikke han gider leve med det, men det er hans problem...

overvejer dog at købe b og D i håndkøb til ham og se om det er nok..

Ja det er uhyggeligt sådan en indvirkning det kan have på kroppen....

Skal os selv afsted igen, da jeg er begyndt det at få det rigtig skidt igen med kvalme osv det plejer at være tegn på alle tal er ved at være i bund...har dog pt en "sygdom" der også gør mig ret skidt... Men håber det "bare" er pga mine tale jeg har fået det værre og har det skidt hver dag 

Anmeld Citér

24. marts 2016

A.n.onym.

Anonym skriver:

Jeg tænker at han måske har nogt med sit stpfskifte - det lyder fuldstændig som mig hvis jege ikke får den rette dosis medicin 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.