Fødselsdagsfest 4 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
13 svar
6 synes godt om
21. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min pige bliver 4, og vi har inviteret 7 piger fra børnehaven, en enkelt har meldt fra. De kommer 14-16, så tænkte indtil nu ikke videre over det - tænkte at de jo spiser det meste af tiden, men nu kommer jeg pludselig i tvivl om jeg skal sørge for back up lege til at aktivere dem - de er slemme til at sige til hinanden "nej du må ikke være med", og de skulle jo helst have det sjovt alle sammen.

Så tror I jeg kan regne med at det bare kører, eller kommer jeg på fuldtidsarbejde? Nogen ideer til lege i den alder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Det er altid godt at have noget i baghånden fx en lille skattejagt ( kan sagtens laves inde, stopdans er også altid et hit

Anmeld Citér

21. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er der en have - det er bare så jeg ved hvor meget plads der er

Anmeld Citér

21. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
mor:) skriver:

Er der en have - det er bare så jeg ved hvor meget plads der er

Vi har en mindre have, men de lover ikke det bedste vejr, og så tænker jeg det tager ret lang tid at få 7 unger i flyverdragt osv

Anmeld Citér

21. marts 2016

Lomm skriver:

Vi har en mindre have, men de lover ikke det bedste vejr, og så tænker jeg det tager ret lang tid at få 7 unger i flyverdragt osv

Stopdans

fisker fisker

her kommer vi 

det er umiddelbart dem jeg kan komme i tanke om hvor alle kan være med 

den sidste leg kræver dog et større areal. Skriv hvis du ikke kender dem, så forklarer jeg gerne

Anmeld Citér

22. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Stopdans

fisker fisker

her kommer vi 

det er umiddelbart dem jeg kan komme i tanke om hvor alle kan være med 

den sidste leg kræver dog et større areal. Skriv hvis du ikke kender dem, så forklarer jeg gerne

Kender stopdans, men ikke det andet, så gerne forklaring 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Lomm skriver:

Kender stopdans, men ikke det andet, så gerne forklaring 

Fisker fisker: 

en person står i den ene ende og er fisker. 

Resten står i den anden ende af stuen overfor fiskeren og siger: "fisker fisker, hvor dybt er vandet?" 

Fisker svarer: x antal meter

de andre: hvordan skal vi så komme over til dig? 

Fisker må nu finde på noget, det kan være hinkende baglæns, hoppende, som et dyr og hvad man ellers finder på. Og så er det en andend tur til at være fisker

Her kommer vi: 

de deles op i to hold, som står overfor  hinanden (gerne langt væk) 

det ene hold A starter med at vælge et syr de skal være (det andet hold B må ikke vide hvilket dyr) så går hold A mod hold B mens de siger "her kommer vi" gentagne gange til hold B siger stop. Så stopper hold A og hold B siger "ingen kommer her forbi før I viser hvem I er" 

så viser hold A hvilket dyr de er og hold B skal gætte - når hold B har gættet rigtigt skal hold A løbe tilbage til deres plads, bliver de fanget inden de når tilbage må de gå over til det modsatte hold. Så er det hold B der skal vælge dyr osv.  Det handler om at det til sidst kun er et hold. Og når 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Læste lige dit indlæg igen - de er der kun i to timer, så tror ikke du behøver have planlagt alt muligt. 

De bruger sikkert en masse tid på at lege med din datters legetøj og så skal der jo også spises. Så jeg ville nøjes med stopdans og evt. en skattejagt. 

Havde læst det som at de var 7 år og der kom 14-16 piger - haha 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Læste lige dit indlæg igen - de er der kun i to timer, så tror ikke du behøver have planlagt alt muligt. 

De bruger sikkert en masse tid på at lege med din datters legetøj og så skal der jo også spises. Så jeg ville nøjes med stopdans og evt. en skattejagt. 

Havde læst det som at de var 7 år og der kom 14-16 piger - haha 

Ja ok, synes godt nok også de lege lød lidt avancerede for 4-årige. Tror jeg holder mig til stopdans 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Ja ok, synes godt nok også de lege lød lidt avancerede for 4-årige. Tror jeg holder mig til stopdans 

Jeg arbejder i en børnehave for kun de mindste børn (2,10 år til 4 år) de kan sagtens finde ud af det. Tror bare det lyder svært på skrift, men det er i bund og grund nogle ret simple lege 

men tænker du sikker ikke får brug for nogen lege på de to timer de er der 

håber din datter får en dejlig dag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.