Julebaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2016

MorTilN

Mit drømmesenarie er at få et barn mellem slut marts og slut august, nu må vi se om det er sådan livet vil det

Er selv november barn og hold kæft hvor er det irreterende... jeg er noget det punkt de sidste par år at jeg pænt "glemmer" min egen fødselsdag for så heldere en måske lidt dyre julegave jeg kan bruge end en lille ting til fødselsdag og en lille ting til jul...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

ØnskeMor25

Jeg har ALTID tænkt ar jeg ikke ville have et julebarn, fordi jeg synes det var synd for min mor det har fødselsdag den 23 december... Men, lige nu i pb, der ville jeg bare være taknemmelig for at jeg blev gravid.. Kunne jeg selv bestemme, så fik jeg et sommer barn, eller september barn.. Men, aller mest ønsker jeg mig et sundt og rask barn uanset hvornår på året.. En julegave i form af en guldklump, det ville da være fantastisk, eller at starte det nye år, med en lille bebs... 

Altså, jeg kan godt følge jer  Men jeg ville nu bare lade naturen gå sin gang og nyde det der kommer ud af det.. Vi har altid fejret min mors fødselsdag den 23 december, for hele familien, og det har været fantastisk!! Så har alle været samlet, inden juleaften og alle ved at det er fødselsdag i og ikke jule tam tam!! Så hvis familien selv er besluttet på at gøre en fødselsdag til en fødselsdag midt i juleræset, ja så er der ALTID plads til begge dele.. 

Held og lykke med pb. 

Knus.

Anmeld Citér

21. marts 2016

M (:

Livet har lært mig en ting, alt kan ikke planlægges og især ikke når det gælder børn, graviditet mm. Så springer I denne måned over, bliver gravide i næste og baby bestemmer sig for at have fødselsdag 4 uger før termin og rammer præcis juleaften 

Jo kan da godt forstå det ville være skønt man kunne planlægge og bestemme alt, men det kan man ikke og hvem ved måske er der en julebaby i vente til jer eller måske er det en sommerbaby, jeg er sikker på det bliver fantastisk ligegyldigt hvornår på året og jeg ville ikke tænke i fødselsdage mm. Hvis det var mig men bare håbe det var så hurtigt som muligt.

Har forresten selv fødselsdag i januar og har aldrig været generet af det

Helt enig! Begge mine børn er blevet undfanget hurtigt lige så det kunne passe ind i job/studie.. MEN så valgte min søn at komme 36+3 og min datter 35+1.. Så selvom man planlægger og planlægger, så kan man alligevel intet planlægge ��

Anmeld Citér

21. marts 2016

Risse

sole's verden skriver:

Ja det er lidt tidligt at snakke om julen. Men herhjemme kom min kæreste ind på emnet. Vi er nemlig godt i gang med pb, og vi kan jo regne ud at hvis jeg bliver gravid ved næste æl, ja så bliver det altså en julebaby. Jeg tænkte at det ville da blive en dejlig julegave, men sådan tænker han ikke. Han ser helst ikke at hans kommende barn skal fejre sin fødselsdag lige omkring julen ligesom ham selv og han far. Han har altid hadet det. Jeg sagde fair nok, så "passer vi på" omkring æl, men noget i mig syntes det er forkert at tænke sådan. Vi vil jo så gerne have et barn..

Hvad ville i tænke ? 

Nu endte vi i behandling, så jeg tror ikke at det ville have gjort så meget, hvis det kom til stykket. Men inden da tog vi det også stille og roligt i juli, af frygt for at få et april barn. Jeg elsker april og maj - det er klart min yndlings tid på året udover julen! Men min forlovede og min mor har fødselsdag den samme dag, og jeg har to dage efter. Så kunne simpelthen ikke overskue endnu en fødselsdag i april, men var det sket var vi selvfølgelig blevet super glade alligevel 

Men nu er det jo ligemeget, for vi venter os til september

Held og lykke med projektet!

Anmeld Citér

21. marts 2016

Blop2

Min mand har fødselsdag 12 december, vores søn 27 december og jeg selv 5 januar. 

Herhjemme syntes vi det er en dejlig tid og have fødselsdag på, dog lidt hårdt når vi har såå tæt på hinanden. Men vi stoppede altså ikke projekt baby fordi det kunne blive oveni jul og vores fødselsdage. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Carina:-)

Nu fik jeg en lille fyr den 23 december. Han skulle godt nok først være kommet d 1 februar  men pyt med det. Vi har altid haft famile tam tam d 23  men det er slut nu for selvfølgelig  Skal han have hans dag som de andre børn. Med gaver det ikke er i julepapir og lagkage . Og helt ærligt datoen er uendelig ligegyldig når man først sidder med sit vidunder 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Krydserfingre

Man kan aldrig planlægge ting i livet som hovedregel - men! Jeg havde sprunget denne ene måned over også taget ting som de kommer efterfølgende - i kan jo heldigvis styre om i har sex nu eller ikke og ikke skal have en jule baby  

Anmeld Citér

21. marts 2016

i drømmen kommende mor

Vi har snakkede om denne december måned flere gange ifm den er rykket tættere på, som mulig måned for baby. 

Vi ved endnu ikke om jeg er blevet gravid i denne her omgang, også ligger vi omkring slut november, så ja næste æg kan give et julebarn.. 

Vi har også forestillingen om, og har altid haft at december var no go ift fødselsdag, men nu har vi det faktisk sådan, at vi håber selvfølgelig jeg er gravid, men er jeg ikke, lader vi ikke en chance gå til spilde, og indbære chancen så det bliver et julebarn, så er det ønsket barnet vi får i julegave.. 

Vi kan faktisk ikke holde tanken ud, at de ligepræcis er i næste måned at æg og sædceller finder sammen, men vi ikke giver dem chance, bare fordi.. 

Men forstår godt din tanke.. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Hike

Da vi i sin tid, besluttede at vi ville være forældre, tænkte vi ikke på datoen vi kunne ramme. Og skæbnen ville at jeg blev gravid i første forsøg, og terminen blev sat til den 24. december. Og sørme om ikke også jeg fødte den 24. december, om aftenen, mens alle andre spiste julemad og dansede om juletræet  

Denne dag er lige så speciel for min datter som fødselsdage er for hendes to søskende. Vi fejrer hende med morgenbrød og fødselsdagssang og klassekammeraterne kommer på besøg om formiddagen, inden juleræset starter. Det jeg egentlig vil sige er at, en fødselsdag kan være som alle andre, selvom dagen måske er lidt speciel. Én ting er sikkert, ingen glemmer hendes fødselsdag

Jeg vil personligt aldrig sætte projekt baby på pause, for at undgå en bestemt dato. Men forstår at man kan blive fristet af tanken.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym1985

Jeg bliver nødt til at give mit input her.

Jeg har selv fødselsdag juleaften og min kæreste d. 22/12, vi har ved begge graviditeter planlagt sommerbørn for at lægge lidt distance til den travlhed der i vores ret store familie forekommer i november, december og januar måned.

Nu er vi så priviligerede at vi har ret let ved det der med at sætte børn i verden. Men jeg er ret sikker på at havde vi haft sværere ved det og årene gik med at prøve på forskellige måder, så ville vi være græsk katolsk med hvornår baby kom. Men selvsagt har jeg ikke siddet med den følelse så skal ikke være hende der gør mig klog på situationen. 

Den anden ting er at jeg jo har fødselsdag d. 24/12 og har vitterligt altid ELSKET det! Jeg er faktisk også født midt i julemaden hvorfor der hører en temmelig sjov fødselsberetning til som vi altid har grinet af herhjemme i årene efter. Mine forældre holdt børne-fødselsdags-pool-party hver sommer da vi havde swimming pool i mit barndomshjem med efterfølgende skattejagt eller lignende og juleaften blev min fødselsdag så holdt på dagen til brunch i et par timer eller tre. Jeg har aldrig haft noget at klage over og den dag idag er julen fuldstændigt magisk for mig, nok takket være en støttende familie der troligt kom til brunch imens jeg var barn/teenager kombineret med en hyggelig juleaften.

Så blot et lille pip om at det der med at have fødselsdag meget meget tæt på jul og nytår altså ikke er ens betydende med traumer og glemsomhed om barnets helt egen fødselsdag. Det kan sagtens gøres til noget magisk hvis man som forældre konsekvent inviterer hvert år på dagen som i mit tilfælde eksempelvis. Så ved familien implicit efter bare få år, at den dag så skal de altså det og det.

Bare et lille pip, som du er velkommen til at vise din kæreste pøj pøj med projektet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.