Jeg bliver nødt til at give mit input her.
Jeg har selv fødselsdag juleaften og min kæreste d. 22/12, vi har ved begge graviditeter planlagt sommerbørn for at lægge lidt distance til den travlhed der i vores ret store familie forekommer i november, december og januar måned.
Nu er vi så priviligerede at vi har ret let ved det der med at sætte børn i verden. Men jeg er ret sikker på at havde vi haft sværere ved det og årene gik med at prøve på forskellige måder, så ville vi være græsk katolsk med hvornår baby kom. Men selvsagt har jeg ikke siddet med den følelse så skal ikke være hende der gør mig klog på situationen.
Den anden ting er at jeg jo har fødselsdag d. 24/12 og har vitterligt altid ELSKET det! Jeg er faktisk også født midt i julemaden hvorfor der hører en temmelig sjov fødselsberetning til som vi altid har grinet af herhjemme i årene efter. Mine forældre holdt børne-fødselsdags-pool-party hver sommer da vi havde swimming pool i mit barndomshjem med efterfølgende skattejagt eller lignende og juleaften blev min fødselsdag så holdt på dagen til brunch i et par timer eller tre. Jeg har aldrig haft noget at klage over og den dag idag er julen fuldstændigt magisk for mig, nok takket være en støttende familie der troligt kom til brunch imens jeg var barn/teenager kombineret med en hyggelig juleaften.
Så blot et lille pip om at det der med at have fødselsdag meget meget tæt på jul og nytår altså ikke er ens betydende med traumer og glemsomhed om barnets helt egen fødselsdag. Det kan sagtens gøres til noget magisk hvis man som forældre konsekvent inviterer hvert år på dagen som i mit tilfælde eksempelvis. Så ved familien implicit efter bare få år, at den dag så skal de altså det og det.
Bare et lille pip, som du er velkommen til at vise din kæreste
pøj pøj med projektet 
Anmeld
Citér