Julebaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.352 visninger
19 svar
3 synes godt om
21. marts 2016

Waller

Ja det er lidt tidligt at snakke om julen. Men herhjemme kom min kæreste ind på emnet. Vi er nemlig godt i gang med pb, og vi kan jo regne ud at hvis jeg bliver gravid ved næste æl, ja så bliver det altså en julebaby. Jeg tænkte at det ville da blive en dejlig julegave, men sådan tænker han ikke. Han ser helst ikke at hans kommende barn skal fejre sin fødselsdag lige omkring julen ligesom ham selv og han far. Han har altid hadet det. Jeg sagde fair nok, så "passer vi på" omkring æl, men noget i mig syntes det er forkert at tænke sådan. Vi vil jo så gerne have et barn..

Hvad ville i tænke ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

Trine89

Her undgik vi også de to mdr der ville give termin i december og januar. 

Vi prøvede også at undgå november fordi min kæreste, svigermor og svigerinde har alle tre fødselsdag mellem den 14 og 24 november. Så vi orkede ikke flere i den mdr  

Men nu har vi også ret nemt ved at komme til graviditeten. Men for nogle der har kæmpet meget er jo mere eller mindre lige glade med hvornår baby kommer bare den gør. 

Samt nogle kan jo også lide at have fødselsdag i julen. Bare fordi din kæreste ikke kan lide det behøver det jo ikke betyde at jeres barn vil bliver træt af det.  

Anmeld Citér

21. marts 2016

MysteriousAngel

sole's verden skriver:

Ja det er lidt tidligt at snakke om julen. Men herhjemme kom min kæreste ind på emnet. Vi er nemlig godt i gang med pb, og vi kan jo regne ud at hvis jeg bliver gravid ved næste æl, ja så bliver det altså en julebaby. Jeg tænkte at det ville da blive en dejlig julegave, men sådan tænker han ikke. Han ser helst ikke at hans kommende barn skal fejre sin fødselsdag lige omkring julen ligesom ham selv og han far. Han har altid hadet det. Jeg sagde fair nok, så "passer vi på" omkring æl, men noget i mig syntes det er forkert at tænke sådan. Vi vil jo så gerne have et barn..

Hvad ville i tænke ? 

Altså jeg har en datter der har fødseldag den 11 december. Og det er ikke sjovt. Folk har rigtig travlt, ingen penge og hun har aldrig sådan en følelse af at hun kan ønske sig noget for der er ikke noget lige om hjørnet. Altså feks.. min den ene har fødseldag den 16/5, når hun finder noget kan hun altid sige: Det ønsker jeg mig til jul/fødselsdag. Det kan min den anden ikke for julen er jo lige bagefter så hvis hun finder noget i marts er der læææææænge til næste gang der er gaver.

Selvom folk ved at hun har fødseldag der så er det altid bøvlet. Også pga pengene, det er bare en større udgift i december. Der er mange i min familie der er studerende og de har bare ikke særlig mange penge den måned. De kan nemlig kun spare en smule op hver mdr i forvejen.

Anmeld Citér

21. marts 2016

123.

sole's verden skriver:

Hvad ville i tænke ? 

for mit vedkommende er det ligemeget om det bliver et jule barn eller endda på min egen fødselsdags. Hvis det lykkes med vores iui her i april/maj så har jeg termin på min egen fødselsdag. Det ville være den bedste gave nogensinde ��

Anmeld Citér

21. marts 2016

Mortil2piger18

sole's verden skriver:

Hvad ville i tænke ? 

Tja nu har vi snart forsøgt 2 år så kunne ikke være mere ligeglad om hvornår jeg ville have termin  det er så nemt at sige at jeg gerne vil have en baby til juli. Men virkeligheden er bare tit noget andet og det er bare ikke altid noget man selv bestemmer

Anmeld Citér

21. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg forstår godt hans tanke - og havde selv engang den samme. Ligesom jeg også ønskede mig en dreng, helst om efteråret, gerne så det passede med jobbet, bolig, mv.

Efter nogle seje år i fertilitetsbehandling gik det op for mig, hvor inderligt ligegyldigt det er at forsøge at planlægge efter noget, som alligevel ingen betydning har.

Nu venter jeg en pige, som kommer på det helt "forkerte" tidspunkt i forhold til job og livet ellers - og jeg kunne ikke være mere taknemmelig! 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter er fra 16. December. Vi tænkte slet ikke over, at hvilken måned hun ville komme i da vi gik igang... 

Altså det eneste jeg synes, er synd er at min familie skal pendle en del den måned... Men det er de villige til. Så tror det handler lidt om folks holdninger. 

Da jeg var gravid kommenterede folk det også, men jeg var bare glad for at hun kom.

Anmeld Citér

21. marts 2016

Lunae

Nu har vi selv to børn som er planlagt til at komme, der hvor de er født. Så heldig er alle ikke. Jeg kunne aldrig finde på at springe over en måned, fordi fødselsdatoen falder ubelejligt - Jeg har alt for mange gange set eksempler på at par har sprunget over måneder og de har prøvet i flere år. 

Jeg har en kammerat, der har fødselsdag juleaften og han har aldrig lidt nogen nød. Faktisk har vi de seneste 10-15 år mødtes juleaftensdag til Fødselsdagsbrunch, hvilket har været virkelig virkelig hyggeligt

kender flere decemberbørn og tror i virkeligheden bare at man skal forsøge at fastsætte en fast dag, hvis man ønsker at alle skal komme. Enten på dagen eller også fx.  2. Søndag i advent og så fast hvert år. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Waller

MysteriousAngel skriver:

Altså jeg har en datter der har fødseldag den 11 december. Og det er ikke sjovt. Folk har rigtig travlt, ingen penge og hun har aldrig sådan en følelse af at hun kan ønske sig noget for der er ikke noget lige om hjørnet. Altså feks.. min den ene har fødseldag den 16/5, når hun finder noget kan hun altid sige: Det ønsker jeg mig til jul/fødselsdag. Det kan min den anden ikke for julen er jo lige bagefter så hvis hun finder noget i marts er der læææææænge til næste gang der er gaver.

Selvom folk ved at hun har fødseldag der så er det altid bøvlet. Også pga pengene, det er bare en større udgift i december. Der er mange i min familie der er studerende og de har bare ikke særlig mange penge den måned. De kan nemlig kun spare en smule op hver mdr i forvejen.

Jeg har fødselsdag i slutningen af januar, og jeg har også altid haft så svært ved at finde ønsker til min fødselsdag! Jeg føler med din datter

Anmeld Citér

21. marts 2016

lineog4

Livet har lært mig en ting, alt kan ikke planlægges og især ikke når det gælder børn, graviditet mm. Så springer I denne måned over, bliver gravide i næste og baby bestemmer sig for at have fødselsdag 4 uger før termin og rammer præcis juleaften 

Jo kan da godt forstå det ville være skønt man kunne planlægge og bestemme alt, men det kan man ikke og hvem ved måske er der en julebaby i vente til jer eller måske er det en sommerbaby, jeg er sikker på det bliver fantastisk ligegyldigt hvornår på året og jeg ville ikke tænke i fødselsdage mm. Hvis det var mig men bare håbe det var så hurtigt som muligt.

Har forresten selv fødselsdag i januar og har aldrig været generet af det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.