Hjælp til dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2016

klmf

50-års fødselsdag vs sommerfest.... Jeg ville nok synes det mest rigtige at gøre var at komme til fødselsdagen. Selvom jeg nu synes det er træls der skulle være konkurrence om datoen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2016

FruK

Jeg synes faktisk det er meget fair af onklen at vende tilbage så hurtigt, når der er så lang tid til, og han måske ikke havde tænkt over, hvad der skulle ske.

Jeg kan godt forstå, at han gerne vil holde sin runde fødselsdag på den rigtige dag.

Jeg synes ikke onklen er forpligtet til st holde sin fødselsdag en anden dag, fordi nogen i hans familie har tænkt at holde en sommerfest samme dag.

Dvs. jeg ser to muligheder: 1. Den unge holder fast i at holde sommerfesten samme dag, accepterer at der vil være nogle afbud fra familen og siger til dem, at det er helt ok.  2. Den unge flytter sommerfesten.

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Det er et rigtigt Mads & monopolet dilemma 

Ringede den unge til onklen med intention om at flytte festen hvis onklen holdt noget ? For så er det vel ikke sværere at flytte det i dag end det var i går ?

Nej, den unge ringede for at orientere om det, da onklen ikke havde inviteret til noget endnu eller ytret sig om dato 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Jeg mener at den unge må rykke festen eller acceptere at der er nogle der formentlig ikke kommer. 

Det er ikke bare en fødselsdag, men en rund fødselsdag.  Ydermere vendte onklen meget hurtig tilbage med et svar om hvad han ville ☺ 

Men det er jo et kollektiv, så det er hele kollektivet der har fundet frem til en speciel dato

Anmeld Citér

16. marts 2016

Abracadabra

Der er jo ikke så meget at gøre, begge fester ligger fast. Men i min optik er familien nødt til at prioritere den runde fødselsdag højest. 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Loa

Synes klart den runde fødselsdag vægter højest. Og når det endda er PÅ dagen, så synes jeg det ville være strengt at forvente at han skulle rykke sin fødselsdag.

Er jo trods alt heller ikke onklens skyld at knægten planlægger det fem måneder ud i fremtiden. Selvom intentionen er god nok ved at gøre det.

Familien må jo vælge det de vil.

Alternativt kunne onklen måske holde noget brunch eller fødselsdag kl.13 medmindre det SKAL være stor fest om aftenen. Så kunne mange af gæsterne, især de unge, vælge begge dele.

Anmeld Citér

16. marts 2016

Newsence

Anonym skriver:

Men det er jo et kollektiv, så det er hele kollektivet der har fundet frem til en speciel dato

Men fordi et kollektiv holder sommerfest behøver familien jo ikke deltage og jeg forstod det som at familien var i et dillema og her mener jeg familien bør vægte onkelen og så må den unge jo bare holde sin fest med sit kollektiv.. I min verden i den situation ville der ikke være et dillema overhoved. En rund fødselsdag ville altid få min prioritet frem for en sommerfest. 

Og hvis den unge aldrig havde intentioner om at rykke sin fest alligevel så forstår jeg ikke at der lægges vægt på at han først sagde nej. Dilemmaet havde jo været der uanset hvad.. 

Sommerfest kan man altid holde og igen den kan holdes hvert år. Rund fødselsdag som man ovenikøbet kan fejre på selve dagen sker sgu ikke mange gange på et helt liv hvis det overhoved sker. Så jeg mener faktisk det ville være pænt egoistisk ikke at komme fordi man tager til en sommerfest 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Den unge burde ikke have lagt festen på onklens runde fødselsdag i første omgang. Han/hun må have vidst, at der var en mulighed for at onklen ville holde sin fødselsdag på selve dagen.

Men nu er "skaden" sket. Så burde den unge rykke sin fest til en anden dag. Det giver lidt bøvl, men hvis man reagerer hurtigt, så er det altså muligt. Vi kom til at sætte den forkerte dato på vores barnedåbsinvitationer, men vi sendte en mail og ringede rundt til alle gæsterne og sikrede os, at de blev gjort opmærksom på fejlen, og alle endte da med at dukke op den rigtige dag. Svære er det altså heller ikke at ændre en dato.

Hvis det dog er helt umuligt for den unge at rykke sin fest, må han/hun acceptere, at gæsterne fra familien ikke kommer eller kun kommer noget af dagen. I min optik skal runde fødselsdage prioriteres over en sommerfest, som i princippet kunne ligge en hvilken som helst dag.

That's my opinion 

Anmeld Citér

16. marts 2016

*Toffee*

Anonym skriver:

I min verden trumfer en rund fødselsdag sommerfest. Festen kan jo stadig holdes, det må så bare accepteres at der er nogen der formentlig  ikke kommer med.

Jeg synes onklen har været god til at melde hurtig tilbage og jeg mener ikke det kan forlanges at han skal rykke sin fødselsdag grundet en fest. 

Anmeld Citér

17. marts 2016

Patriark

Anonym skriver:

Den unge har ikke mulighed for at ændre datoen, da der er mange involveret allerede.

onklen har endnu ikke meldt noget ud, men har som sagt fødselsdag den dag.

Så er der jo reelt intet dilemma?! Og selvfølgelig kan man altid ændre dato på fest.

Det handler i bund og grund om relationen mellem onkel og nevø/niece- er de tæt eller ej!? Hvis ja, så må den unge ændre dato, hvis ikke så fuck det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.